Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

понедељак, 11. март 2013.

Transformers (2007)


Transformers (2007) on IMDb
Kod nas nazvan: Transformersi
Žanr: Akcija | Avantura | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Michael Bay
Glumci: Shia LaBeouf, Megan Fox, Josh Duhamel...

Priča:
Drevna borba između dva vanzemaljska klana, Autobota i Deseptikona, seli se na zemlju. I jedni i drugi se daju u potragu za moćnim oružjem. Tajnu gde se ono nalazi, potpuno nesvestan toga, drži jedan tinejdžer.

Moj osvrt:
Braćo i sestre, kada su genijalne stvari iz mog detinjstva u pitanju, ako zanemarimo svevremenog Duška Dugouška, Toma i Džerija i družinu, te vesele Štrumpfove, Snorkijevce i Blufonce, od karakterističnih stvari tu su Transformersi, He-Man, Voltron, Robotek, Droidi i verovatno još nekoliko stvari kojih ne mogu da se setim.. Kada se pojavila ekranizacija He-Man-a, mojoj sreći nije bilo kraja. E sada, kao dete sam teško odvajao gluposti od kvaliteta pa mi je i Red Sonja bio vrhunski film. Tadašnji He-Man ne da me je razočarao, nego sam već u tim godinama poželeo da se ništa više od ovih genijalnih crtaća ne ekranizuje. 


Međutim, kada se pojavila priča o Transformersima, moram da priznam da sam bio nestrpljiv da se pojave. Iako sam najiskrenije smatrao da će biti promašaj, nisam mogao da dočekam njihovo prikazivanje. Šta da vam kažem, braćo i sestre, posle projekcije sam imao utisak da je ovo pravio neko ko je zaista odrastao na ovom genijalnom crtaću. Utisak broj jedan... na samom početku se čuje glas Pitera Kalena koji je pozajmljivao glas originalnom Optimusu. U tri života ne bih prihvatio nikog drugog ovde. Kada je ovaj čova čitao tu priču o borbi Autobota i Deseptikona, već me je jeza podilazila. Sledeća dobra stvar je to što film poštuje generalnu ideju Transformersa, da ono u šta se oni transformišu nije predodređeno već se to menja u zavisnosti od toga gde se nalaze. 


Kada su transformacije u pitanju, nemam ništa protiv što se Megatron ne transformiše u pištolj jer, realno, to bi izgledalo užasno besmisleno na filmu. Same transformacije su opako dobre i efekti kojima su predstavljene su maestralni. Znate da nisam neko ko se loži na efekte ali ovo je vrhunski. Iskreno nisam neki fan Majkl Beja zato što njegovi filmovi, iako prilično zanimljivi, retko kad imaju smisla, prilično su ispatetisani  i užasno predvidivi. Ovde mogu da kažem da je odradio sjajan posao. Pravio je film za nas koji smo odrasli na crtanom filmu. Prvo odvaja podosta vremena i gledaoce peče na tihoj vatri. Dosta vremena se gleda i očekuje pojava dragih nam robota, ali ono što je najbolje, u tome što nam je malo davano, do savršenstva je podgrejana atmosfera za njihovo pojavljivanje. Momenat kada shvatate da helikopter koji se približuje bazi nema pravog pilota je momenat kada prestanete da trepćete... barem sam ja to tako doživeo. Posle toga sledi iščekivanje da se oni najpoznatiji pojave. 


Kada je izgled samih transformersa u pitanju, nemam nikakve veće zamerke. Sasvim sam ok sa tim da to ne budu ona stara vozila koja smo videli u crtanom filmu. Realno, sve bi to izgledalo besmisleno. Ovako, skoro svi izgledaju savršeno, a iznad svih Optimus Prajm. Imam samo dve zamerke na ovo. Prva je besmislen problem sa Bamblbijevim govorom. Proizvelo je to par dobrih fazona ali uglavom u većini scena to deluje bezvezno. Kao svi Transformersi su giga mega haj tek zajebani, poprime oblik  u koji treba da se transformišu očas posla, a ne mogu da poprave prokleta kola za govor. Druga stvar je nekarakteristični Starskrim. Ok, on ovde deluje u borbi opako zajebano, kao avion izgleda savršeno, ali sam njegov izgled kao robota mi nije naročito pamtljiv. Ipak je on jedan od najbitnijih likova u odredu Deseptikona da bi tek tako izgledao generički. 


Naravno, u ovom tekstu se pre svega obraćam svima vama koji ste odrasli na ovom genijalnom crtaću. Siguran sam da se dobro sećate scena u kojima je Optimus naređivao transformaciju i autoboti su kretali u konvoj. Braćo i sestre, to ovde izgleda savršeno. Kada su kretali u prvi takav konvoj iz koga je izbio prvi sukob dve zaraćene strane, te scene su oduzimale dah. Bez ikakve konkurencije, to su najbolje scene u filmu. Od jednostavne vožnje niz drum, napravljeno je nešto sjajno. Same scene akcije su odlične, bombastične, brze, praćene odličnim efektima i tu nema nikakvih zamerki. Neke stvari izgledaju zaista spektakularno, usporeni snimak je iskorišćen odlično kako bi publika uživala u nekim scenama. Elem, čitao sam kako mnogima nije odgovarao šaljivi ton koji je film povremeno imao. Koliko se ja sećam, skoro svaki crtani film je sadržao gomile dobrih šala a većina njih je dolazila upravo od samih Transformersa... zašto bi to izbacivali u filmu. Sve one su prilično dobro odrađene a kada film već treba da bude ozbiljan, one su dobro zauzdane i to je to. Ima tu čak i fazona za odrasle ali oni su dobro skriveni od najmlađih (recimo kada Semovi roditelji skontaju da im je bašta u opasnosti, njegova majka kaže "Nobody is touching my bush!") 


Ono što mi je bilo tako tako su priče o ljudima. Nekako mi tu ima bespotrebnih stvari čisto da bi se ubacilo malo Bejevske patetike. Što se tiče humora, on je i tu dobar. LeBef ga nosi sasvim dobro i odličan je lik za ovu ulogu. Svima je jasno da je Megan Foks tu kao šećer za oči i nemam apsolutno ništa protiv nje, ali kriminalna istorija njenog oca mi je baš bila bespotrebno patetično prekenjavanje. Takođe, ne sviđa mi se opet ono lupetanje kako smo mi veća čudovišta od samih čudovišta. Može to da radi posao ponegde, ali realno u ovom filmu, tome mesta nije bilo. To do te mere izgleda besmisleno da se mi kao gledaoci smejemo koliko su ljudi glupi, kao da mi nismo jedni od njih. 


E sada nešto što nikako ne mogu da oprostim ovom filmu. Sve ove dosadašnje mane su podnošljive jer sva ta lupetanja ne traju dugo i brzo ih smeni nešto dobro. Ne pričam ovo zato što je u pitanju moj omiljeni Transformers ali mi u tri života nije jasno kako je Saundvejv izbačen iz filma. Pre svega objašnjene da su video kasete zastarele je teška glupost jer likovi koje Saundvejv izbacuje uopšte nisu ni morali biti kasete. Kao da je bio neki problem to promeniti. Zašto mi smeta njegovo odsustvo? Braćo i sestre, vi koji ste gledali crtani film, ko je jedini Deseptikon bez kojeg ta grupacija nije mogla. Bukvalno sav bitan posao je obavljao taj lik... i oni se odluče da ga ne ubace unutra. Neoprostivo!!! 


Ako to zanemarim, Bej je zaista ispoštovao ljude koji su se hranili Transformersima kao klinci, napravio je nešto što će svakom iz te grupacije prijati, i jedno veliko HVALA ima i od mene. Ovo je film kome se uvek rado vraćam.

Zanimljivosti:
Tagline filma, "Their war. Our world." je zapravo trebao biti iskorišćen za film  AVP: Alien vs. Predator. Originalno, Bamblbi je trebao biti Volskvagenova Buba. Kao i u crtanom filmu, svi autoboti imaju plave oči a svi deseptikoni osim Frenzy-ja imaju crvene. U sceni kada je Sem na vrhu zgrade i drži se za statuu, LeBef je zaista bio u toj poziciji, imao je samo sigurnostni pojas ali nije bilo sigurnosne mreže ispod tako da je njegov strah bio realističan. Ministarstvo odbrane je pomoglo snimanju i ovo je prvi film posle Pada Crnog Jastreba u kom učestvuju. Ratni Avioni nisu ispalili nijedan projektil već su svi projektili plod specijalnih efekata. Reč "transformer" se samo jednom pojavljuje u filmu i to u sasvim drugom konekstu od očekivanog, kada Sem Vitviki izgovara "We got a blown transformer." Prema specijalnim efektima, Optimus Prajm se sastoji od 10.108 delova, Megatron od 2.411,  Bamblbi od 7.433 a Ajronhajdovi topovi imaju po 10.000 svaki. Tajriz Gibson je platio kako bi učestvovao u filmu.

Naj scena:


Konvoj i okršaj.

Moja ocena: 8/10

4 коментара:

  1. E nisam znao da je platio da glumi u filmu,i ja bi isto da imam toliko love :D

    ОдговориИзбриши
  2. Gledao si ga prije tri i po godine. Mislim da si dobro ubo film i sve to. Ocjena, mišljenje. Samo što bi sada za najbolju scenu odabrao ( po mom mišljenju ) : I am Optimus Prime, and i send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars - '' We are here. We are waiting ''

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nop, konvoj mi je najbolja scena jer podseća na animiranu seriju. To na kraju što si naveo je samo navlakuša za nastavke filmova koja iskreno zvuči pomalo i patetično

      Избриши
    2. Dobro meni je taj kraj baš moćan. Što se tiče nastavaka, kiksali su ali su mogli biti kao i prvi dio ili makar malo približni. Da je Bej batalio posle drugog dijela odmah kada je vidio da nije ni primaći prvom dijelu franšize.

      Избриши