Kod nas nazvan: Zatvoreno Ostrvo
Žanr: Drama | Misterija | Triler
Režija: Martin Scorsese
Glumci: Leonardo DiCaprio, Emily Mortimer, Mark Ruffalo...
Priča:
Drama smeštena u 1954. U.S. Maršal Tedi Danijels istražuje nestanak žene ubice koja je pobegla iz ustanove za mentalno obolele kriminalce, a predpostavlja se da se krije u blizini.
Moj osvrt:
Upravo reprizirah ovaj film kako bih bio sto posto siguran da je moja oduševljenost njime opravdana i da je cela priča relevantna. Ljude koji nisu gledali film upozoravam da će ovde biti opakih spoilera. Pre svega o relevantnosti preokreta. Mnogi iz sve snage iskritikovaše ovaj film zbog toga što su predvideli preokret. To je zaista smešan razlog zbog kog bi ovo remek delo smatrali slabim. Evo ja sam sada po drugi put odgledao film, znam sve šta će se desiti, znam mnoge stvari koje nisam znao do pred kraj filma i ono što mogu da vam kažem, braćo i sestre, film mi je bio još bolji. Kako se sada bavim preokretom, o razlozima za ovu tvrdnju nešto kasnije.
Kada u filmu serviraš preokret, ne smeš da zasnivaš sve na njemu, jer tu se najčešće u današnje vreme dešava da iako je taj preokret čak i zaista iznenađujuć, on je baš takav zato što nema niti logike niti veze sa svime što je ranije prikazano. E upravo tu je snaga Shutter Island-a. Tako da ta famozna scena u svetioniku koja vam otkrije nešto što ne znate ili potvrdi ono na šta ste sumnjali uopšte i nije preokret. Ne braćo i sestre, ta scena je samo logičan sled događaja. Pravi preokret je poslednja rečenica u filmu. E to je nešto što je predobro, što vam pomeri pamet i što vas natera da debelo porazmislite. Tako da ako vam neko servira priču da je film loš jer su oni zaboga skontali u čemu je štos, to su opako površni posmatrači jer ako je preokret sve na čemu se film zasniva, šta je onda ono do preokreta.
E sada kreću spoileri. Shutter Island je genijalna studija o ludilu. Možda se nekom ne dopadne kompleksnost samog ludila, ali teško da se tu može naći neka mana jer ljudska mašta nema ograničenja i inteligentan čovek može u svojoj glavi proizvesti bilo šta. U svakom slučaju ta kompleksna priča je temeljno osmišljena i na savršen način prati razlog zbog koga je do ludila došlo. Nemamo ludilo ni iz čega, nemamo primese nečega što je liku koji je lud nepoznato. Ne, njegov mozak je uklopio priču od materijala sa kojim najbolje radi. Koliko prokleto je to savršeno realizovano a koliko je to logično i jednostavno. Čovek ako zaista želi da njegova laž prođe kao istina, držaće se stvari kojima savršeno barata, neće iskakati iz konteksta u kom se snalazi i koji poznaje najbolje. Zato ova priča ima jak temelj, zato je relevantna i zato je ovo strašan film.
Takođe, dat nam je i više nego šokantan, jeziv i upečatljiv razlog za samo ludilo. Nemamo budalu koja je skrenula sa uma zato što ga je mama šminkala dok je bio mali i oblačila mu žensku odeću. Više mi ide sve na onu stvar kada se pokrenu traume iz detinjstva kao razlog za nešto. Svakom od nas su se u detinjstvu izdešavale silne pizdarije, na šta bi ovaj svet ličio da traume iz detinjstva mogu da prouzrokuju tolika sranja. Dovoljno je reći da je događaj koji je pokrenuo ludilo nešto najgore što čovek može doživeti. Čista desetka ide i za samu atmosferu. Muziku kad kad čujemo, ali ona uliva strah u kosti. Svaki delić ostrva deluje sablasno. Konstantno imamo tmurno vreme ili čak nevreme što još više ističe tu učmalu atmosferu. Kada na ovakvu atmosferu dodamo gomilu vrhunski isprofilisanih likova, paranoja pršti na sve strane. Jednom rečju maestralno.
Da pričamo malo o simbolici filma. Ceo film je pravljen tako da se konstantno ne vidi izlaz ni iz jedne situacije, da nema bekstva, da nema oslobođenja, da nema zaborava. Samo ostrvo se nalazi u sred mora ili okeana, nevreme je kolosalno i to sprečava bekstvo. Iluzorno je pričati o sobama u kojim su zatvoreni bolesnici, pa imamo i tvrđavu koja je pretvorena u neku vrstu zatvora. Potom, glavni lik ne može da se oslobodi sećanja iz rata, ne može da se pomiri sa nekim događajima, ne može da se oslobodi snova i iluzija koje ga prate. Ako nisu zidovi prepreka, onda je to kapija, ako nije kapija, onda je to nevreme, ako nije nevreme onda je to teren. Jednostavno, izlaz ne postoji. Šta reći za svetionik. Sami znamo čemu oni služe - ovde je on poslužio simbolično kao pronalazak pravog puta i otkriće istine, međutim i u njemu vidimo kako je sve izuvijano, koliko promašaja čovek mora da napravi dok ne dođe na prava vrata, dok ne uvidi pravo rešenje, dok ne otkrije tu veliku istinu.
E sada o pravom preokretu. Kao što rekoh, scena u svetioniku je bila logičan sled događaja, nipošto kolosalni preokret. I posle pronalaska pravog puta, posle shvatanja bolne istine šta imamo? Nepažljivom gledaocu može promaći jedna kolosalna stvar. Ako ste slučajno mislili da sve što je prethodno viđeno nije imalo svrhe, nije dalo rezultat, nije vredelo... razmislite još jednom. Glavni lik jeste pronašao istinu, ali i uz nju došlo je saznanje da ne može da se nosi sa njom. E to je pravi preokret koji film nosi i preokret koji je zapečaćen jezivom i veoma svesnom odlukom glavnog lika.
Uz svo dužno poštovanje Inception-u kojeg skoro svi smatraju za najbolji film 2010, Shutter Island je za mene broj jedan iz te godine. Film koji nije prodavao muda za bubrege (Cloud Atlas), film koji je ubo u centar, ispričao priču i bavio se temom a nije bio samo turistička poseta istoj (Argo), film koji pleni vrhunskom atmosferom i sjajnom glumačkom ekipom... čista desetka.
Zanimljivosti:
Shutter Island je anagram od Truths and Lies (Istine i Laži) i od Truths/Denials (Istine/Poricanja). Četvrti film na kom sarađuju Skorseze i DiKaprio (Departed, Gangs of New York, Aviator). Traumatični odstrel Naci vojnika u logoru u Dahau je istinit događaj.
Moja ocena: 10/10
Slažem se da film zaslužuje 10/10, još bih dodala da je izvanredno odrađen portret jednog psihijatrijskog bolesnika, toliko dobro da na kraju ni gledaoci nisu sigurni šta je realnost, a šta produkcija Tedijevog uma.
ОдговориИзбришиGledao i zalim pare koje sam bacio na kartu
ОдговориИзбришиfil se prodao zbog Skorsezea i DiKapria,gledao sam ga jos par puta posle toga i ostao sam istog misljenjs njesara ocena 3/10
Sta li ti ocekujes od filma kad ti je ovo trojka!?!? Bar da si nabrojao par stvari pa da probam da shvatim...
ОдговориИзбришиInace, najbolja scena po meni ulazak u svetionik,ili eventualno poslednja scena.
film je bomba a Di Caprio kralj glume,jedva cekam njegov Django i
ОдговориИзбришиThe Great Gatsby.
Totalno me je zbunila zadnja scena i ne mogu da povezem sta je realnost a sta nije. Sta je zapravo realna prica u filmu ako uopste postoji?
ОдговориИзбришиPrava priča jeste ono što su mu rekli. On jeste bolesnik i ono jeste bio pokušaj da ga izleče. Zadnja scena je genijalna sama po sebi iz sledećeg razloga. Saznajemo da Tedi zna da je bolestan ali da namerno sada govori to što govori kako bi išao da mu, da tako kažem, sprže mozak, jer ne postoji drugi način da zaboravi i oprosti sebi. Svesno je spreman da postane biljka samo da bi zaboravio to što zna
ИзбришиMozda su trebali da naprave kraj na foru kao u Inception posto se tokom filma konstantno, ali konstantno lomis oko toga da li je on zaista Americki marsal ili ludak pa da te kraj natera da ti sam projektujes pricu.
ИзбришиHm, to bi potpuno promenilo poentu svega. Inception je nešto što se zasniva na snovima (planiram nov tekst pošto ono što sam tada pisao o njemu nije ništa ) i veoma je bitno da se razluči san od jave. Ovde su ipak ubedljive činjenice da je on lud i da lik koji tumači Rufalo nije detektiv. Čak pažljivom gledaocu može biti ranije jasno šta se dešava. Mislim da je poenta ovog filma zapravo to da čovek ne želi da veruje u to što se desilo i da krivi sebe i to u tolikoj meri da je spreman da, kako ranije rekoh, postane biljka samo da bi to zaboravio. Ipak je glavna tema Inceptiona događaj ili samo njegova projekcija a ovde čovekova bol koju on može i ne može podneti. Da su ostavili da se dvoumimo, slažem se da bi bilo efektno, ali bi onda mnoge stvari u filmu morali postaviti drugačije kako bi ostavili prostor za to dvoumljenje. Planiram nov tekst i za ovaj film pa ću kolikio toliko bolje objasniti sve.
ИзбришиDa, ali ja kao prosecan poznavalac filmova nisam mogao ranije da razlucim sta je stvarnost a sta java za razliku od tebe. Kao sto sam rekao vec ja sam se lomio kroz ceo film, u svakoj drugoj sceni sam imao razlicito razmisljanje, sto me je dovodilo do ludila bas kao i Dikapria. Zato je meni ovo maestralno. I jedva cekam tvoj sledeci tekst!
ИзбришиVeruj mi, kada sam započinjao blog, bio sam ispodprosečan poznavalac, ali uz vas i kolege koje komentarišu filmove sam naučio mnogo i još uvek učim. Hvala na lepim rečima. Postoji dosta tekstova koje hoću ponovo da pišem jer bukvalno ništa nisam napisao ili je vreme da nešto repriziram jer sam to upravo gledao kada sam površno posmatrao filmove. Iskreno ni meni nije padalo na pamet do samog kraja ali sve mi je bilo jasno upravo posle zadnje scene. Tek kada sam pogledao film po drugi put, onda se vide jasni tragovi gde to sve vodi. Pročitao sam i knjigu, čisto da uđem dublje u priču, i mogu ti reći da je Skorseze obavio opasan posao. Hvala na lepim rečima, puno mi znači vaša podrška. Ako imaš bilo kakvu želju šta da komentarišem ili možda neki tekst koji bi želeo da ponovim ili opet neki predlog vezan za blog, slobodno pošalji. Svako dobro
ИзбришиE u klinac sad moram i knjigu da procitam :D
Избриши:D Ne smatram obaveznim jer je preslikao odlično sve, ali lako se čita i sasvim je dobra.
ИзбришиOdlicno odradjeno,moram da procitam knjigu a poslednja recenica u filmu ledi krv u venama.
ОдговориИзбришиP.S.Outsideru,obavezno obnovi ovu recenziju.
Pozdrav.
Naravno. Za ovaj mesec spremam Inception, za sledeći mesec Shutter Island
Избриши@Outsider,hvala na jos boljoj recenziji.Film broj jedan u 2010-oj.
ОдговориИзбришиObavezno uskoro kod mene na repertoaru ponovo Shutter i Inception.Nisam nasao knjigu da procitam ali nastavljam potragu za istom.Jos jednom cu ponoviti,DiCaprio glumcina!!!
Čovek zna da se unese u ulogu. Recimo to se baš vidi u nekim sitnim detaljima. U filmu Plaža, lik savršeno čisto izgovara "r" u "Sutra" za razliku od svih ostalih. Potom ovde govori nemački odlično. Pa onda u Blood Diamond ceo film perfektno drži akcenat. Kažem, to su samo neki detalji, ali vidi se po njima koliko truda ulaže u svoje uloge.
Избришиhttp://www.youtube.com/watch?v=j8SkwX5QroI
ИзбришиJako dobar tekst, jako dobar film. Ja sam inace smarao za ovaj film gore u komentarima :)
ОдговориИзбришиNisi smarao, nemoj tako o sebi na mom blogu :)
ИзбришиKada sam odgledala ovaj film, isto sam se pitala da li je Tedi na kraju shvatio šta se zapravo desilo i da je svesno otišao na to "spaljivanje mozga" jer ne bi mogao da živi sa tim, ili nije ni skontao. Onda sam kopala po internetu i naišla na intervju sa piscem romana u kom on kaže da Tedi nije shvatio, on je zapravo i na samom kraju i dalje u iluziji, i dalje je lud. Pisac kaže da Tedijev lik prosto nema potencijal za saznanje i ne pravi svesno odluku koju pravi. Znači, predpostavka da Tedi bira "spaljivanje mozga" pre nego da živi sa saznanjem o svemu je pogrešna. Tako pisac kaže, koji je osmislio lik i celu priču. Film se završava tako da je na gledaocu da se pita i da odluči šta je od ta dva. Otvoren kraj, opet na neki način Rošarov test za gledaoca.
ОдговориИзбришиHm, zanimljivo, s obzirom da sam pročitao knjigu i čini mi se da i tu Tedi svesno bira ono što mu sledi. Čak i ova poslednja rečenica mi je vukla na to jer sve dok živi u laži, on je čudovište koje povređuje druge, koje kažnjava sve koji su oko njega, a dok je svestan, dovoljno je razuman da ne povredi nikog. To se opet odnosi i na pređašnji život, dok poje, nesvesno povređuje svoju ženu, i na neki način podstiče nju da uradi ono što je uradila... čak i da nije tako, jasno je da on krivi sebe i svoje stanje za to. Dok tumači neke od izmišljenih likova, vidi se jasno šta je, Rejčel koja je ubila svoju decu, Ledis koji je njegova pijana nemarna strana zbog koje mu je žena stradala, grubijan koji je povredio Nojsa... Tedi, čovek koji ne bira način na koji bi došao do istine koja njemu odgovara, čovek koji ubija nenaoružane stražare (a to se zapravo nije desilo glavnom liku), koji neće da skrati čoveku muke, koji povredi stražara kako bi došao do svetionika. Sve su to čudovišta koja svesno povređuju druge. Nasuprot njima imamo svesnog čoveka koji je shvatio šta se desilo, koji je svestan da neće da povredi nikog, i zato bira da završi na ovaj način. Uz svo dužno poštovanje Lihejnu koji je napisao dobru knjigu, ako je to izjavio, onda se opako zajebao između onog što je napisao i šta smatra. Ipak je pravi rezultat završio na platnu :)
ИзбришиMoras uzeti u obzir da psihički bolesnici ne mogu da pijem da su oni u stari bolesni.
ИзбришиPa ja mislim da je ovaj otvoren kraj odličan. Mislim da grešiš, skroz je realno da Tedi ostane i dalje lud. Zašto bi bilo iskupljenja? Ako svesno odlučuje, to je na neki način kajanje i iskupljenje. Taj stepen samosvesti prosto je nemoguć u tako sjebanom umu. Kapiram ja da je lepše da mislimo kako je on hrabar i kako se svesno kažnjava i na taj način donekle iskupljuje, ali to je onako, malo nerealno. Svi mi volimo herojiku, pa čak i kad je antijunak u pitanju, ali mislim da ovde toga nema. On ostaje lud i nesvesan, a po mom mišljenju, to je još tragičnije, jer pokazuje ludilo u svom užasu.
ОдговориИзбришиTeško je ubaciti se u um čoveka koji je lud. Teško je da mi kažemo šta je realno. Realno za nas je jedno, a za njega nešto sasvim drugo. U svakom slučaju mogu da se složim da kraj dozvoljava da sam doneseš zaključke ali meni je varijanta koju sam naveo najprihvatljivija. Kažem, teško je proceniti šta je realno iz ugla nekog ko je lud. Ima jedna scena gde on pita medicinsku sestru "da li se dogodilo nešto čudno" na šta ona odgovara "definiši čudno". Ipak smo u ludnici i proceniti nekog čiji mozak funkcioniše ovako po merilima šta je za nas realno mi nije baš realno :) Ali svakako kraj dozvoljava i ovakvo tumačenje tako da ne mogu da osporim ovo što kažeš. Ovo je samo način na koji sam ga ja doživeo.
ИзбришиZato i kažem, otvoren kraj i izbor koji gledalac napravi je maleni Rošarov test možda :)
ОдговориИзбришиMislim da je ovo prvi film psiho-triler zanra koji je izasao iz radionice velikog Scorsesea. Vidi se da je fil omaz jednom drugom velikanu Hitchcocku. Zapravo da je Dennis Lehan napisao ovaj roman za vrijeme Hickokovog zivota, ovaj majstor bi ga sigurno prenio na filmsko platno.
ОдговориИзбришиRad sa kamerom, fotografijom, montazom je besprekoran, tako da prisustvujemo jednom stvarno velicanstvenom vizuelnom ostvarenju. I sa time se svi moramo sloziti!
Sto se tice same price, poslije gomile i gomile odgledanih filmova, moram priznati da sam ocekivao preokret i to skoro bas ovakav. Po romanima Lehana su ekranizovana vec dva filma, MISTIC RIVER 2003. u reziji Clint Eastwooda i GONE BABY GONE 2007. u reziji Ben Afflecka koji su po meni mnogo bolji i sa boljim preokretima (predlazem svakom da ih odgleda, a i volio bih i ovdje u neko dogledno vrijeme da ih komentarisemo ). Ali, Scorsese je mozda izabrao i teze djelo za adaptaciju koje je sto se tice same rezije, ponavljam, uradio na visokom nivou kao sto nas je uostalom i navikao svojim radom svih ovih godina. U pitanju je sama prica koja je na momente i duga i razvucena, trazi koncetraciju i strpljenje gledaoca, a na kraju ponudi ocekivan zaokret koji citavo vrijeme osjecamo u vazduhu. Kod prva dva gore navedena filma je to sasvim drugacije. Mene je ovaj film mnogo bolje lego kad sam ga gledao kasnije, narocito treci i za sada poslednji put.
Sto se glume tice tu nema zamjerke, narocito za epizodne uloge, koje su besprekorne i mozda im je trebalo dati vise prostora. U ulozi Di Capria mene bi vise legli Edward Norton, John Cusack ili mozda Ralph Finnes, ali zna se da Scorsese dosta praktikuje rad sa istom glumackom ekipom, tako da je ovaj film bila cetvrta uzastopna saradnja sa Di Capriom.
Neznam sta je pisac zelio reci, a sto reziser, ali ja sam kraj filma otprilike shvatio kao sto je receno u recenziji.Kada je psiholosko resetovanje konacno zavrseno kod Teddy Danielsa i kada je morao da se suoci sa istinom, a od nje je bjezao citav zivot, dozvolio je da okonca sve te muke upravo sa onim protiv cega se borio u imaginarnom zivotu naci lobotomijom.
Ovo svoje trabunjanje (pokusacu ubuduce da budem sto kraci) cu zavrsiti recenicom iz filma koju izgovara upravo Teddy Daniels u spilji na stjeni "NIKADA COVIJEKU NEMOZETE UZETI SVA SJECANJA"
I po meni te lude 2010. godine najbolji film je bio (gle cuda) jos jedan sunovrat u ponore ludila BLACK SWAN!
Čuj "trabunjanje"... Odličan komentar ;)
Избриши@BU-2,bravo za ovo,odlicno.
ОдговориИзбришиSada u 2014 sam tek odgledao ovaj film,film sam koliko vidim po komentarima shvatio dosta drugacije. Po mom nekom misljenju on dolazi na to ostrvo kao serif sa zadatkom ali da vremenom shvata sta se desava na ostrvu i pokusava da ih razotkrije sto je u ovom slucaju nemoguce, i da na kraju posle svega sto su mu radili je on i dalje svestan da je normalan ali da ne moze pobeci sa ostrva.
ОдговориИзбришиNe mozes poslagati sve kockice nakon jednog gledanja, meni je "legao" tek posle treceg(i think!!!) puta, no ne planiram tu stati.
ИзбришиAl kako znamo da mu to sve nisu utuvili u glavu, nista mi nije jasno :(
ОдговориИзбришиPazi, probaj da ne tražiš odgovor tako. Zamisli situaciju u kojoj bi mu neko utuvio sve u glavu. Čemu bi to služilo? To ti je kao i većina novih filmova, imaš gomilu gluposti koje su servirane kao ideja a niko ti ne kaže "zašto". Zašto u Igrama Gladi ljudi 70 i kusur godina sede i navijaju dok gledaju kako im deca umiru? Zašto u Interstellaru formulu koja spasava svet rešava samo dvoje? Zašto bi iko Tediju iko ubacio u glavu nešto ovakvo? Tedi je nebitan lik, zašto bi mu ubacivali u glavu celu njegovu istoriju. Pogledaj komentar koji je napisao BU-2, ne možeš čoveku oduzeti sećanja. Možeš ga prevariti trenutno ali to ostaje isti onaj čovek. Ili ipak ako pogledamo glupost od Gone Girl, možeš glumiti ceo svoj život i sve što radiš je zapravo ono što nisi. Tu je razlika između pametnog filma i sprdnje. Nije ovde kvaka u tome da otkriješ ili ne otkriješ obrt na kraju. Meni je ovaj film čak bio bolji na drugo gledanje. Oni kao doktori pokušavaju da mu pomognu da prihvati nešto a ne da beži od toga. Meni je to mnogo jača tema nego doktori koji bi ga forsirali da umisli nešto što se nije desilo.
ИзбришиPrijatelju procitao tvoje vidjenje nekih filmova .Zaista mi se svidja. Nije mi jasno zasto nisi odradio goodfellas I casino. Ne moguce mi je da ih nisi pogledao..a u isto vreme oni su sve ono sto skorzeze predstavlja u kinematografiji. To je kao da si odradio osvetnike I djanga, a da si preskocio pulp fiction I recimo reservoir doogs..filmove bez kojih tarantino nikada ne bi postao to sto jeste. Samo tako nastavi. Uzivao sam u nekim tekstovima.
ОдговориИзбришиHvala najlepše prijatelju. Goodfellas sam komentarisao tako da možeš čitati i o tom filmu. Svakako su svi ti veliki filmovi bili u planu. Ako se vratim pisanju, verujem da ću ih pokriti.
ИзбришиJa sam gledao film 4 puta, i sve sam shvatio osim jedne jedine stvari... cigare...
Избриши..
ИзбришиPodseti me na šta misliš, davno je bilo :)
ИзбришиOna posljednja rečenica čini mi se da ostavlja njegov dojam o osrvu.On je i dalje lud i nije svjestan svojih djela.To je neko moje zapaženje.On u zadnjoj sceni oslovljava Rufala sa "Chuck" što dovoljno govori o tome da je on i dalje lud.Ne znm jeli iko gledao sjajnog "Donnie Darko" e to je film kojeg je teško shvatit.Volio bih da čujem tvoje mišljenje o tom filmu pa da prodiskutujemo jer ja skoro ništa tamo nisam shvatio.Uzgred,ja sam prije par dana postavio komentar na "Sicario pa da znaš.
ОдговориИзбришиDavno sam gledao Donnie Darko tako da i on mora na reprizu. Zamolio bih te samo da se sledeći put potpišeš. Kada ostavljaš komentar ima polje ime/url (mislim da tako piše) i tu možeš upisati samo ime tako da u buduće znam sa kim diskutujem :)
ИзбришиOk,hvala.Nadam se da nikoga ne vrijeđam ovakvim imenom hehehe
ИзбришиSiguran sam da ne vređaš :)
ИзбришиPoštovanje, pokušala sam juče da objavim komentar, ali mislim da nisam uspjela, ako jesam, obrišite jedan. Uglavnom, željela bih da iznesem neke svoje sumnje, nedoumice. Naime, jedno vrijeme sam se držala ove teorije, da je na kraju on shvatio svoju krivicu, ali kada naziva svog psihijatra ponovo Chuck, znači da se vraća u svoju "igru", kako bi ga odveli na lobotomiju. To sam shvatila kroz rečenicu: "Bolje umrijeti kao čovjek, nego živjeti kao čudovište." Kao i kada on ustaje sa stepenica i kreće ka doktorima. Medjutim, nešto me zbunjuje. Prisjetila sam se one scene kada Tedi razgovara sa onom pacijentkinjom, sa cigarom, zašto ona tek kada Chuck ustaje, piše Tediju na papiru "run". Ona bi trebala misliti da su obojica dobri, zašto je htjela da pomogne samo Tediju. E sada, ako je i ona dio sve ove igre, ako je i ona prihvatila ulogu, zašto je glavni glumac toliko bitna ličnost, da su svi, pa i pacijenti, prihvatili te uloge, da bi se jedna ličnost izliječila. Možda lupam, ali mi je ovo u glavi. Imam neki osjećaj da ovi doktori, koji su po svima "good guys" zapravo malo drugačiji.
ОдговориИзбришиDobra stranica.
Lijep pozdrav.
Hvala najlepše i hvala na sjajnom komentaru
ИзбришиAl moze se rec da ovaj film ima i drugu stranu,da su ustvari izvrsili psiholoski eksperiment na njemu koji je uspio,ima dosta detalja koji govore da je lud ali ima i detalja koji govore da su ga istripovali.Sjecam se scene dje mu ona baba pacijent pise RUN na listicu dok je tedijev kolega isao po vodu mada opet to je psiholoski poremecena osoba napisala,zatim kad se susreo s onim likom kao u samnici dje ga je pitao imas li prijatelja,tedi kaze imam moj kolega na sta mu ovaj odgovoara vec su te pobijedili,isto tako moze se reci da su mu hrana,cigare i svasta nesto pomutili razum kao sto mu je i rekla ona pacijentkinja da ne uzima koja tvrdi da su i na njoj vrsili eksperiment.Ali,opet ima dosta cinjenica dje i ukazuju da je lud i on to nece da prihvati,u svakom slucaju film se mora pogleat bar 2 puta da bi se sve pohvatalo
ОдговориИзбришиMoje cvrsto misljenje ostaje pri tome da on nije lud da su ga napravili mislim da je ona poslednja recenica toliko velika da se iz toga moze shvatiti , uz takvu recenicu odlaze junaci a ne ludaci
ОдговориИзбришиNe postoji ludilo u koje te moze natjerati bilo ko osim samog tebe..
ОдговориИзбришиSvaka cast autoru bloga i ekipi na svim ovim recenzijama koje vec nekoliko dana sa uzivanjem citam..
Hvala najlepše prijatelju
ИзбришиIako ne traje dugo Skorseze nam je ovde dao jedan od jezivijih prikaza koncentracionih logora, pre svega govorim u samom utisku koji te scene ostavljaju i koji ponajviše pojačava Malerova melodija i samo kadriranje. Sama scena razgovora sa dr Neringom (Maks fon Sidou) je jedna od najboljih u filmu, a svaka je realno dobra i masterpis za sebe.
ОдговориИзбришиRUN, zatim razgovor sa pacijentkinjom u pecini (bivsom doktoricom) i poslednja recenica u filmu. To su 3 veoma upecatljiva momenta koja govore o drugacijem pogledu na Di Kaprijev lik od tvog.
ОдговориИзбришиI ako smatram, da je recenzija veoma jaka, dobra, analiticna... Mislim da ne otklanja sve dileme i ne daje nam jasnu sliku onog sta je prava istina.
Sto vise razmisljam o filmu i o potencijalnim scenarijima, vise vjerujem da ni Skorseze ne zna sta je istina :).