Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

уторак, 30. април 2019.

Boris Tiosavljević


Braćo i sestre, kao što znate, na ovom blogu nisam jedini autor. Pored mene tu je i naša draga Djuka bez koje ovaj blog ne bi bio ono što jeste, što zbog njenih tekstova, što zbog uticaja koji je imala na mene nateravši me da unesem stav u pisanje. Naravno, to nije sve. Neretko je ispravljala tekstove koje pišem a u diskusijama mi je otkrivala mnoge lepote književnosti za koje nisam ni znao. Na žalost, zbog obaveza ona vam se već duže vremena nije obratila ovde tako da nam ostaje da je čekamo i uživamo u onome što je pisala. 

Pored Djuke, imao sam želju da ugostim još neke ljude koji bi obogatili ovaj blog. Bio je tu i Miloš Matijašević koji je počeo da piše na svom  blogu ali je brzo odustao. Ponudio sam mu da se pridruži blogu kada god to poželi. Ta ponuda još stoji. I ideja koju sam imao jeste bila da okupim što više ljudi koji bi učinili ovaj blog neuporedivo kvalitetnijim. Verujem da će nas jednog dana ovde biti i mnogo više.

Razlog zbog kog pišem ovaj tekst je Boris Tiosavljević. Borisa sam upoznao tako što sam pročitao komentar za film Mandy na Facebook stranici ovog bloga. Kada sam pročitao taj komentar, činilo mi se da se momak jako potrudio da pronađe sve te skrivene stvari u filmu i izloži ih. Neke od tih sam video, o nekima od njih sam čitao ali najiskrenije, nisam znao sve navedeno. Prva pomisao mi je bila da je Boris to negde pročitao i fino pretočio u komentar. No usledilo je prelepo iznenađenje. 

Ispostavilo se da Boris piše tekstove o filmovima. Rado sam posetio stranicu na kojoj je već objavljivao prikaze i analize filmova. Braćo i sestre, imao sam šta da pročitam. Prava retkost je naići na tako kvalitetne tekstove. Malo je reći da sam uživao u svakom od njih. U normalnim uslovima, ovi tekstovi bi morali autoru doneti neki profit. 

I tako kroz priču sa Borisom, došli smo dotle da je on čak dozvolio da sve postojeće tekstove slobodno prebacim na ovaj blog. Naravno to ne bi bilo korektno prema stranicama gde se oni nalaze. Linkove sam vam dao i mogu samo da kažem uživajte u čitanju. Ali ono što me je jako obradovalo a verujem da ćete i vi biti oduševljeni, to je da mi je Boris poslao dva, do sada neobjavljena teksta, koja će svetlost dana ugledati na ovom blogu. 

Zamolio sam Borisa da vam se predstavi i evo šta on ima da kaže o sebi: Diplomirani filolog anglista, propali pravnik i najbolji filmski kritičar u svojoj sobi. U slobodno vreme zaljubljenik u književnost, fotografiju i opsednut svakim aspektom filmske umetnosti. Jako cenim rad Dejvida Linča i kako nas tera da razmišljamo i osećamo a takođe i surovi realizam Alehandra Gonzalesa Injaritua. Apocalypse Now, Inland Empire, Milennium Actress, Limits of Control, City of God i Kjubrikov opus (između ostalog) su filmovi u kojima neizmerno uživam. Od serija bih izdvojio samo The Leftovers kao nešto što prosto nema konkurenciju. Džon Gudman, Nikolas Kejdž, Kejt Blanšet, En Daud neki su od glumaca i glumica koji unose magiju na male ekrane i makar mene očaraju i začaraju svaki put. Pošto volim da znam kako funkcioniše svaki zupčanik filmskog mehanizma, nisam sklon pisanju konciznih recenzija već upravo dugih i detaljnih analiza, namenjenih onima koji dele moju radoznalost i ljubav prema vizuelnim pričama. Filmovima ne dajem numeričke ocene jer smatram da je nemoguće na toliko sveden način oceniti jedan dug i komplikovan proces. S druge strane, sama činjenica da pišem o nekom filmu ili seriji znači da ih ili apsolutno treba pogledati, ili zaobići, u zavisnosti od načina na koji ih kritikujem. Spojlera ima, ali su u ovakvom tipu teksta oni neizbežni, no ne mislim da mogu značajno da naruše gledanje velike većine istinski vrhunskih filmova. Užasno me iritira kada neko kaže da je film od pre 10 godina star („ali dobar“) te nastojim da ljudima približim ovih 99% filmova prema kojima neretko imaju neosnovanu averziju.

Braćo i sestre, prvi Borisov tekst očekujte uskoro. Njegovi tekstovi će biti posebno obeleženi u spisku filmova. Pristup ovom tekstu ćete imati kroz obaveštenja na desnoj strani bloga i na kraju ovog teksta ću dodavati linkove na Borisove tekstove. Verujem da će vas, kao i mene, Boris kupiti na prvo čitanje. Nadajmo se da će nas on neretko radovati svojim tekstovima, barem dok ne pronađe neko mesto na kojem će mu oni biti predmet zarade. Ostaje nam da mu poželimo dobrodošlicu i da uživamo u njegovom pisanju.

2 коментара:

  1. Vidljivo je iz aviona da se covek jako dobro razume u film. Veliko "pojacanje" 😁 za ovaj blog!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne samo u film :)
      Borisovi tekstovi će biti veliko bogatstvo za ovaj blog

      Избриши