Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

понедељак, 27. јануар 2014.

Escape Plan (2013)


Escape Plan (2013) on IMDb
Kod nas nazvan: Plan Bekstva
Žanr: Akcija | Misterija | Triler
Režija: Mikael Håfström
Glumci: Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, 50 Cent...

Priča:
Čovek kojem je posao da beži iz zatvora ulazi u najsigurniji zatvor do sada. Ne samo da nema mogućnost da odusatane, on mora da preživi i pronađe put napolje.

Moj osvrt:
Kada gledam današnje akcione filmove prosto se zapitam zašto prave ta generička smaranja. Ne kažem da su akcioni filmovi bili ekstremno kvalitetni kada sam bio klinac ali su ti filmovi imali neku draž koji današnji mega, giga napucani nemaju. Moje klinačko doba je izrodilo gomilu akcionih ikona među kojima su Van Dam, Švarceneger, Stalone, Brus Vilis itd. Šta danas imamo? Stetama i to je to. Ovi matorci danas uglavnom prave užasavajuće negledljive filmove. Kakvi god da su bili ti stari akcioni filmovi, i dan danas kada ih gledam, odmorim mozak. Ovo danas mi nikako ne prija. Brdo sumanute akcije bez šarma obogaćene gomilom preseravanja. Ok, i stare akcije su imale gomile preterivanja, ali mora se napraviti jasna razlika između preterivanja i preseravanja. 

Kada sam video najavu za ovaj film, bilo mi je drago zbog saradnje Arnija i Silvestera. I šta smo dobili? Na prvi pogled, sve to izgleda pomalo naivno. Breslin (Stalone) je lik koji je ekspert za bežanje iz zatvora. Servira nam se neki spektakularan beg. Ok, nije baš to neka genijalština ali je ono što se očekuje od akcije, fazoni za odmaranje mozga. Prison Break je ipak servirao brdo spektakularnih bajkovitih stvari i Escape Plan ne treba da se takmiči sa njima. Najbolje od svega je što se i nije takmičio. Išao je na jednostavniju varijantu ne težeći gomili preokreta. Možda to nije stvorilo tenziju ali tenzija nikada nije ni bila neko veliko oružje old skul akcija. 

Videćemo ono što treba da vidimo. Pre svega posmatranje i analizu. Da bi okruženje koristio kao svoju prednost, moraš ga naučiti. Takođe, moraš načiti rutinu protivnika. Sva ta analiza nam je prikazana. Nije se težilo ludačkom planiranju već se išlo na najjednostavniju moguću varijantu što je ipak dalo sasvim korektan rezultat. Dopada mi se i to što protivnici nisu karikirani. Nisu negativci spektakularni, nije im dato puno vremena da razviju neki karakter, ali to ovde nije  ni potrebno. Oni su onakvi kakvi treba da budu. Sav fokus je na zatvorenicima, naravno pre svega Staloneu i Švarcenegeru. 

Što se tiče saradnje ova dva lika, pomalo nategnuto sve to počinje. Nemojte da vas to zavara, jer sve ima ovde svoju svrhu. Saradnja se produbljuje zajedno sa poznanstvom i kako film odmiče, scene su sve bolje. Iskreno, navikao sam na onaj jedinstveni humor starih akcionih filmova i uvek to želim da vidim. Bilo ga je ovde ali ne u dovoljnoj količini. Ne izgleda ni ovo loše ali dobro bi došlo malo dobrog starog sarkazma. Ipak su išli malo na ozbiljniju varijantu filma. Humor ipak nadomešćuje mega simpatična pojava Arnolda. Moguće da sam ga se uželeo na filmu pa je to razlog. U svakom slučaju, za mene je ovo sasvim dobar lik i odlična izvedba. 

Volim kada vidim neke scene koje me podsete na stare akcije. Stalone je još uvek u odličnoj formi. Arnold je ostario ali i dalje je gromada. Dobro je što nisu forsirali neke opako akcione scene sa ovim dvojcem. Pokazivanje sirove snage i pesničenje je za mene sasvim dovoljno. Kao što rekoh, volim da me nešto podseti na stare akcione filmove. E tu postoji jedna odlična scena u kojoj vidimo omaž nekim Švarcenegerovim filmovima. Moram da priznam da mi je ta scena izmamila osmeh na lice. 

Što se tiče samog zatvora, moćnije je to delovalo na traileru. U svakom slučaju ima svoje karakteristike, ali su morali više da se potrude oko enterijera. Eksterijer je ipak nešto što je simpatična ideja. Mada generalno, cela ova priča nije nešto što do sada nismo videli. Meni ovo deluje kao kombinacija Fortress sa Lamberom, Death Warrant sa Van Damom i Lock Up sa Silvesterom. E sada, nemam ništa protiv pozajmljivanja ideja ako je to uklopljeno kako treba. Recimo za mene užasni Grave Encounters je pokrao brdo filmova i uklopio je u nešto nepodnošljivo za gledanje. Escape Plan tu radi dobar posao. Nije forsirao ni sa jednom pričom, osim malo puškaranja u završnici nije pravio neke ekstremne izlete u suludu akciju i sasvim je zadovoljio. 

Ako spadate u onu staru gardu koja je volela akcione filmove osamdesetih i početkom devedesetih, verujem da će ovo da vas zadovolji. Nije ovo nipošto vrhunski film, nije ništa epohalno, ali kada uporedim sa današnjim akcijama, ovo je užasno gledljivo i prilično dopadljivo. Ne očekujte neku ozbiljnost, ne očekujte spektakularne akcione scene. Ova old skul akcija nam donosi upravo ono što današnjim akcijama fali. Možda je moglo i bolje, ali neću da budem zakeralo. Zbog toga što me je ovo podsetilo na akciju koju sam nekada gledao, zbog toga što sam gledao dvojac koji sam voleo kao klinac, ide i ova visoka ocena.

Zanimljivosti:
Stalone je povredio nogu tokom snimanja. Bilo je potrebno 70 šavova da se rana ušije. U toku snimanja jedne scene na ulici, neplanirano, vojska je prošla tuda. Videli su Stalonea zbog čega je on morao da pozira sa svima njima kako bi se slikao. Ubrzo mu je javljeno da je njegov najstariji sin preminuo od srčanog udara. O ovom filmu, Stalone i Švarceneger su diskutovali sredinom osamdesetih.

Naj scena:

Rasplet

Moja ocena: 7/10

8 коментара:

  1. Dobar film, mada , gledati sa Vama posebna je ugodnost. :)

    ОдговориИзбриши
  2. sasvim solidan film za pogledati i opustiti se, malo se cak i nasmejati, odlican spoj ove dve legende sa kojima sam odrastao kroz "action" filmove...

    ОдговориИзбриши
  3. Tvrdjavu sa Lambertom moram da gledam. Jel onaj film sa Van Damom kada je na onom ostrvu, pa u vodi struja i ta neka fora, pa kada sece kozu sa jagodice???

    P.S. Trebao si da stavis u neke od izabranih scena one cuvare ko Robokape :)
    Vini Jones kao jedan od njih slabo iskoriscen potencijal.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tvrđava 1 mi je bila skroz dobra kad sam bio klinja. Drugi deo je slabašan. Sa Van Damom nije na ostvu već u zatvoru. On je kao murjak kojeg ubacuju u zatvor na tajni zadatak ali stvari naravno kreću po zlu. Vini je teško bolestan, ima rak kože, tako da moramo biti srećni što se uopšte i pojavio u filmu. Dobar fazon su te maske na licima stražara zato što nikada ne možeš da ih zapamtiš pa su ova dva lika našla simpatičan način da ih razlikuju.

      Избриши
  4. A to na ostrvu je Double Impact sa Van Damom i Rodmanom

    ОдговориИзбриши
  5. Solidan film ništa spektakularno i dubokoumno ali akcija kreće od početka i traje do samog kraja. Ispeci kokice i isključi mozak. Dovoljno je što su dve gromade glumačke u filmu. Ostarili jesu ali su i dalje dobri. I te jetke šale poput Ne izgledaš tako pametno i Udaraš kao vegetarijanac.. Solidna akcija,preporuka

    ОдговориИзбриши
  6. Ne mislim sa Rodmanom, to je Double Team iz 1997, nego ne mogu da se setim kako se zove taj na ostrvu gde je nemoguce pobeci ali lik provali fazon(valjda Van Dam) i pobegne, secam se scene u sobi kada pravi cuvenu spagu na vratima dok vezba, pa im pokazuju nesto na video bimu, pa sece kozicu sa prsta, secas li se tog filma?...

    ОдговориИзбриши