Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

субота, 21. септембар 2013.

Hold Your Breath (2012)


Hold Your Breath (2012) on IMDb
Žanr: Horor
Režija: Jared Cohn
Glumci: Katrina Bowden, Randy Wayne, Erin Marie Hogan...

Priča:
Grupa prijatelja kreće na kampovanje. Kada jedan od njih odbije da ispoštuje urbanu legendu, duh masovnog ubice ga zaposeda.

Moj osvrt:
Postoje mnogo loši filmovi u koje je ipak uložen trud (recimo Sleeping Beauty koji nedavno komentarisah) i koji ipak zaslužuju detaljnu analizu, a postoje i toliko loši filmovi da o njima ne treba trošiti reči već se samo sprdati. Pogodite u koju grupu ovo spada? Kolega sa hororsf.iz.rs je lepo objasnio (link) koliko ovaj film vredi i zaista ne mogu ni da se setim zašto sam i odlučio da ga pogledam. Elem, pre nego što se posvetim Man on The Moon koji svojim kvalitetom zaslužuje dublju analizu, sada ću da otaljam ovo "očas posla", čisto da znate da sam pogledao i da postoji moje mišljenje. 

Tinejdžeri, za divno čudo ne toliko antipatični (osim jedne plavuše) idu na izlet - baš originalno. Odlučuju da batale mobilne telefone kako bi se posvetili više jedni drugima. Ta ideja i nije tako loša i stvori dobro opravdanje zašto likovi nekada nemaju telefone uz sebe. Ali pak nije to toliko dobro opravdanje jer ako dođe do nečeg neplaniranog, zašto se odvajati od telefona. Mogli su svi lepo da ga isključe i to je to. Otvaranje filma i nije tako loše. Vidimo kako je pogubljen neki ekstremno surovi ubica koji je uz to religiozni fanatik. E sada, čemu sve to služi - ničemu posebno. Ceo taj trud građenja tako surovog negativca se sveo na zlog duha. 

E tu je najveća kretenija. Kada prolaze pored groblja, jedna devojka iz grupe (ona užasavajuće antipatična plavuša) traži da svi zadrže dah dok prolaze pored groblja jer, kako se priča, zao duh može preko daha da uđe u osobu. ŠTA KOJI ... Neću uopšte da raspravljam o idiotiji ovako nečeg. Ako već ova grupa likova posećuje sanatorijum u kom je pogubljen onaj ubica, zar duh nije mogao da lelemuda hodnicima te napuštene i ruinirane zgrade i da se uvuče u koga god mu odgovara. Tu si mogao da iskoristiš lepo atmosferičnost raspalog sanatorijuma i duh je posredstvom nekog od ovih balvana mogao sve lepo da izeliminiše. Ne bi to ni tada bio naročito dobar film, ali bi svakako imao više smisla i bio bi efektniji. 

Ostalo je manje više predvidivo osim par stvari koje iskaču iz šablona. Prva stvar je dijalog jer ovakve besmislene dijaloge u životu nisam video. Hajde što ima besmislenih ali neki su specijalna poslastica: grupa ovih likova traži dvoje od svojih prijatelja. Nailaze na krv na zemlji i ona plavušica pita "čija je to krv". Ova idiotija je upravo bio najbolje napisan dijalog ovde. Druga stvar koja iskače iz koncepta je to što likovi ne prave nelogične poteze kada su u opasnosti, oni prave nelogične poteze i kada nisu. Totalno nasumično nabacana radnja. 

Egzekucije se jedva i vide. Epilog jedne mi je sasvim ok (jedno polovljenje) ali jedna od tih egzekucija mi je epska. Duh obuzima onu plavušicu i hajde što je ona tako 3 puta jača od ostalih, ali uzima u ruke obični mikser i njime unakazi lice jednog od prijatelja dok dvoje prijatelja beže. Eeeeeeeej mikserom?!?! Prvo se zapitaš čemu služe ruke ovom što leži na zemlji i gleda u ribu sa mikserom a onda se zapitaš kako ono drugo dvoje zaključiše da nema šanse da gurnu ovu plavušicu i pomognu svom prijatelju. Biser do bisera. 

Ipak, jedna stvar mi se dopala. Kada taj zao duh krene da hara, neko je pronašao potencijalno rešenje kako mu se suprotstaviti. (Spojler) Odvodi jednog od mladića na groblje i u njega ulazi duh čoveka koji je ranije već uhvatio onog ubicu. Ta ideja mi se prilično dopala. E sada, nije mali problem to što ovde i ona deluje očajno i neubedljivo. Uostalom i ceo film je takav. Jedino je bitno što mi ni jednog momenta nije posebno išao na nerve.

Zanimljivosti:
U poslednjoj sceni bekstva izgled automobila se menja 6 puta. Ovo je najružniji poster u istoriji filmskih postera.

Naj scena:

Kontranapad

Moja ocena: 2/10

3 коментара:

  1. Cek, nisam te razumeo.Najruzniji poster po tvom ukusu, ili je zvanicno proglasen?Nije valjda da postoji i to "takmicenje"? :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam da li postoji takmičenje, ovo je bio moj tadašnji utisak. I zaboravio sam da sam ga iz zezanja stavio u zanimljivosti :) Mada sada kad razmislim i dalje nisam video ružniji poster od ovoga. Ruka i lice su užasavajuće loše uklopljeni.

      Избриши
  2. Pa to me i zbunilo.Zato sto si stavio u zanimljivosti.Nisam znao da si iz zezanja stavio tu.U cemu sve postoje takmicenja, ne bi me cudilo da postoji i za to.
    Delim tvoje misljenje, inace. :D

    ОдговориИзбриши