Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

уторак, 24. април 2012.

Sleepers (1996)


Sleepers (1996) on IMDb
Kod nas nazvan: Osvetnici
Žanr: Kriminalistički | Drama | Triler
Režija: Barry Levinson
Glumci: Robert De Niro, Kevin Bacon, Brad Pitt...

Priča:
Posle slučaja kada im šala završava tragično, grupa dečaka je poslata u popravni dom gde moraju da trpe iživljavanja stražara. Preko deset godina kasnije, dobijaju šansu da se osvete.

Moj osvrt:
Upravo sam u fazi gledanja jednog cenjenog filma koji se bavi donekle sličnom temom pa ću vam predstaviti ovaj kao pokazatelj kako se to radi jer mi ovaj trenutni prilično ide na nerve. Za sada jedina zajednička stvar koju imaju ova 2 filma je veliki Robert De Niro. Imamo grupu klinaca čija šala je otišla krivim putem i završavaju na prilično brutalnom mestu. Tu su neke stvari genijalno predstavljene. Pričao sam ranije kako je nekada nagoveštaj mnogo bolji od eksplicinte scene. Bravo za režisera što je uspešno primenio taj princip na najboljim mogućim mestima. Opet, neke stvari koje treba da se vide, vide se. Tu postoji jedan problemičak. U filmu nema toliko upečatljivih scena. Ne mislim samo na ove grozne scene već mislim da je, sa obzirom na priču i situacije, bilo više prostora za bombardovanje gledaoca upečatljivijim momemtnima. 


Naravno, period proveden u popravnom domu na njih ostavlja velike traume što se vidi godinama kasnije. Ovde je to odlično prikazano. Imamo aspekt osvete i on je ovde originalno razrađen. Što se toga tiče, tu briljira legendarni Dastin Hofman. Čovek je potpuno sporedna uloga, ima nekoliko scena u kojima se pojavljuje i briljira u ulozi pogubljenog advokata. Pored njega i pomenutog De Nira, imamo odličnog Kevina Bejkona kao negativca, Bred Pita u ulozi jednog od momaka (naravno odlraslih) i u glavnoj ulozi, Džejsona Patrika, čoveka čiji me pojava i glas prilično iritiraju. Ova sjajna ekipa potpomognuta još nekim odličnim glumcima, je podigla film na viši nivo. 


Moram priznati da me je prvi deo filma koji se bavi detinjstvom ovih dečaka prilično podsetio na Once Upon A Time In America sa kojim se ipak ovaj film ne može meriti. Veliki plus je sam kraj. Tu ne mislim na zadnju scenu već na tekst koji se ispisuje uz nju kada saznajemo sudbine svakog od likova. To mi je delovalo prilično realno i mnogo bolje nego oni klasični krajevi filma kada se posle osvete sve dovede u najbolji red, kao da se ono zbog čega je ona izvršena nikada nije ni desilo i kao da se ne računa ništa do nje. Iako to možda ostavi gorak ukus, za mene je veliki napredak u odnosu na filmove sa sličnom tematikom. 


Film je odličan, povremeno brutalan, ima odličnu glumačku ekipu, odličnu priču i toplo ga preporučujem svima.

Zanimljivosti:
Lorenco Karkatera, pisac knjige po kojoj je film snimljen, tvrdio je kako je ovo istinita priča iz njegove mladosti. Međutim, kada je policija želela da istraži slučaj, nije pronađen nijedan relevantan dokaz a sam Karkatera nije želeo da učestvuje u istrazi. Kevin Bejkon nije nijednom sreo Hofmana i De Nira na snimanju. Ovo je prvi film Bilija Krudupa. Kod "Edmund" koji se koristi u filmu, odnosi se na Edmunda Dantesa, glavnog lika čuvenog romana Grof Monte Kristo. Bred Renfro i Džosef Perino su nosili sočiva kako bi njihove oči bile iste boje kao kod Bred Pita i Džejsona Patrika, koji glume iste likove desetak godina starije.

Naj scena:


Susret sa starim "prijateljem".

Moja ocena: 7/10

1 коментар:

  1. Jedan od mojih najomiljenijih filmova. Upravo sam ga po ko zna koji put opet odgledao i mogu potvrditi da je ubeljivo najbolji "courtroom" film .
    Za mene ovaj film ima ogroman broj neverovatno upecatljivih scena (svestenikova odluka, Fergusonovo svedocenje, kraj, prvi susret sa cuvarima u domu...). O glumi ne treba trositi reci, kao ni o scenariju, reziji i ostalim tehnickim aspektima. Mozda sam presubjektivan, ali ovo je za mene i dalje jedan od najboljih filmova 90-ih a mozda i ikad.

    ОдговориИзбриши