Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

субота, 14. април 2012.

The Beach (2000)


The Beach (2000) on IMDb
Kod nas nazvan: Plaža
Žanr: Avantura | Drama | Ljubavni | Triler
Režija: Danny Boyle
Glumci: Leonardo DiCaprio, Guillaume Canet, Virginie Ledoyen...

Priča:
Ričard putuje na Tajland i dolazi u posed čudne mape. Glasine kažu da ona vodi do usamljene rajske plaže, tropskog blaženstva... Uzbuđen i zaintrigiran, on kreće da je pronađe.

Moj osvrt:
Deni Bojl nam je doneo sledeće, već komentarisane filmove: Odlični blesavi Trainspotting, megauspešni, za mene ok horor, 28 Days Later i ok oskarovsku sapunicu odličnog koncepta, koja da se prikazuje kao turska/južnoamerička serija ne bi videli veliku razliku, Slumdog Millionaire. To govori da je čovek, bez obzira na moje neoduševljenje svim osim Trainspottingom, veoma uspešan u svom poslu. 


The Beach je pre svega jedan užasno čudan film. Lako će vas privući jer sama priča deluje prilično intrigantno. Sve što nosi neku legendu, neke uzbudljive zanimljive priče a dešava se u realnom svetu mora da zainteresuje. Zbog toga prvom polovinom filma mislim da nema ko neće biti zadovoljan. Cela ta priča je odlično pripremljena a za to je zadužen, niko drugi nego Robert Karlajl koji dominira filmom Trainspotting. Tu mi je izgledalo da film nosi neku mračnu misteriju. Drugi deo filma za mene je bio mali pad. Film se pretvorio u nešto što i nisam baš očekivao tako da od velike misterije i mračnih stvari nije bilo ništa specijalno. I dalje je film bio dobar ali me je malo tu ohladio tako da nisam očekivao do samog kraja bog zna šta. 


E sada, čitao sam mnoge komentare kako je ovaj film totalni promašaj. Razumem da se nekome ne dopada, ali daleko od toga da je ovo loš film. Bojl i društvo su misteriju zamenili pričom o ljudskoj prirodi i to je odrađeno na zaista dobar način. Jedini problem je što je dotle očekivano nešto sasvim drugo. Meni se nisu dopale dve stvari. Pre svega to su neke scene kada se glavni lik malo izdvoji iz grupe ali opet, to je subjektivno tako da nekom će te scene sasvim dobro prijati. Takođe tu je jedan ljubavni trougao koji nosu prežvakanu ljubavnu priču. Sledi mali spoiler: slatko me je nasmejalo kada grupa ljudi priča srpski(na imdb piše da je srpski ali bi mogao biti i hrvatski/bošnjački). Pre svega vidimo kako se Leo sjajno spremio izgovorivši reč "Sutra" bez onog engleskog mekog "r", a posle toga sledi oduševljenje kada tamnoputi lik izgovori sasvim blesavu rečenicu ali da bi saznali koja je, pogledajte film. 


Na kraju, cilj ovog filma Deni Bojla je bio da pošalje poruku, a on je to sasvim dobro uradio: raj u kom živi više ljudi... nema šanse.

Zanimljivosti:
Tokom snimanja došlo je do nesreće sa brodom i u životnoj opasnosti su se našli mnogi uključujući Deni Bojla i DiKapria. Kako bi plaža bila okružena, u post-produkciji su dodate lažne planine oko nje. Bojl je kao glavnog glumca izabrao Evana MekGregora ali je studio želeo i unajmio DiKapria pre nego što je Bojl uspeo da interveniše. Iako MekGregor za ovo krivi studio, od tada nije pričao sa Bojlom. Dve plaže na kojim je sniman film su prilično oštećene u cunamiju 2004. Evo jedne zanimljivosti na engleskom a tiče se gore pomenute rečenice: The phrase "Sutra cu putovati mnogo milja biciklom" uttered by Sonja (played by Zelda Tinska ) in the movie, is Serbian for "Tomorrow I will travel many miles on a bicycle."

Naj scena:


Uvod filma gde imamo priču o plaži i sudbinu lika koji ju je pričao.

Moja ocena: 6/10

18 коментара:

  1. Trebao bi novi osvrt da napraviš za ovaj fenomenalni film !!!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман13. мај 2019. 07:29

    Zelda Tinska je inace cerka Jelene Tinske. Jos jedna zanimljivost...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Opa. Hvala za ovo. Nisam iskreno ni razmišljao o ikakvoj povezanosti sa Jelenom a gle kako liče :)

      Избриши
  3. Nesumnjivo je da je Trainspotting najbolje ostvarenje Denija Bojla i to sa osetnom prednošću u odnosu na sve drugo što on potpisuje. Generalno kod njega nikad tehnički aspekti režije nisu upitni, ali sadržaj često ume da bude problem, ako tako mogu da se izrazim. The Beach bih svrstao u bolja ostvarenja iz njegovog opusa i bilo bi lepo da vidimo novi osvrt, što je već neko predložio u komentarima. 28 Days Later i Slumdog Millionaire imaju svojih svetlih trenutaka, naročito ovaj prvopomenuti, ali su generalno ipak više u domenu prosečnog filma, ali ih svakako treba pogledati. Sunshine je jako zanimljiv dok ne krene sa "armagedonskim" boljkama i prilično je razočarenje konačni pravac za koji su se odlučili u tom filmu. Film koji me je pozitivno iznenadio je 127 Hours, jer u 90% slučajeva filmovi te vrste ne ispadnu kako treba. Iako pomalo repetitivan, smatram da je u pitanju dobro ostvarenje. Sve u svemu čini mi se da i Bojl poslednju deceniju uglavnom ide na spektakl i zaradu i dodvoravanje akademiji, zbog čega mi se i ne gledaju Steve Jobs i Trainspotting 2. Nadajmo se da ima benzina u rezervoaru bar za još jedan dobar film :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slumdog mi nije nikako legao i iskreno ne pada mi na pamet da ga repriziram osim ako to neko ne traži od čitaoca. 28 days later jeste dobar ali od momenta kada likovi stižu u ono utvrđenje gde su vojnici, kvalitet naglo pada. Trainspotting je odličan a 127 Hours će u listu

      Избриши
    2. Ubaci u listu i Cure (1997) japanski

      Избриши
    3. Mene udavi Slumdog Millionaire.Ko neka indijska sapunjara sa Prve Turske Televizije.Kako ima osmicu na IMDB i još je dobio osam oskara,nemam pojma.

      Избриши
    4. Ubačeno. Baš sad treba da spremam tekst za jednog japanca

      Избриши
    5. @Sentinel777
      To ti je druže kao i sa ovim GOT serijama. Suštinski gledaš sapunjaru ali je to tamo neko procenio da je to sjajno pa onda imaš zeleno svetlo da ti se sviđa telenovela.

      Избриши
  4. Ovde je Di Kaprio dobio zlatnu malinu, pandan zlatnom Oskaru, ako se ne varam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bio je nominovan a to je nagrada za najgoreg glumca te godine. Te nagrade su generalno debilne.

      Избриши
  5. Pa da, to sam i mislio.Za najgoreg glumca.Ja sam mislio da je i "osvojio".Gledao sam celu listu, i video sam da su je izmedju ostalih dobili jedan Al Pacino i Robert De niro!!!Kad sam procitao sva ta imena, stvarno sam pomislio koja je svrha te kao sto ti rece debilne "nagrade".
    Mozda rec PANDAN nisam upotrebio u pravoj recenici. :D :D :D

    ОдговориИзбриши
  6. Stalone mucni drzi svaki moguci rekord u istoriji zlatne maline. :D :D :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma te nagrade treba ukinuti. To je smišljeno u fazonu šta ćemo moderno da mrzimo. Kvaziintelektualci koji nisu dana u životu nešto pravili dodeljuju nekom nagrade za najgore kategorije. Uhvate nešto što je publika popljuvala pa je kao sigurica osrati se po tome. Za razliku od svih njih, taj Stalone je napravio nešto u životu i ostvaren je kao glumac i čovek. Iskreno gledo sam gomilu njegovih filmova. Ne kažem da je dobar glumac ali nigde nije prikazao neku očajnu izvedbu. Uzmi mnogohvaljene pajsere današnjice, Orlanda Bluma i celu bulumentu preglumljivača i vidi šta je očajna gluma. Ali neeee, nije moderno mrzeti njih. Idemo na sigurice. Mnjah.

      Избриши
  7. E pa o tome sam ti i pricao pre neki dan kad smo Volca pominjali.Da covek uopste nije poznat siroj narodnoj masi osim pravim filmofilima, jer nije lep, zgodan, visok...
    A kakve prosecne glumce dizu u nebesa.O.Blum obican lepotancic i nista drugo.Samo Troju znam od njegovih filmova, a sto ti rece Staloneove sam sve gledao i opet cu.Da ne pominjem De Nira, Al Pacina pa i Di Kaprija, realno.

    ОдговориИзбриши
  8. E da, zaboravih Gospodara Prstenova.I to je to.

    ОдговориИзбриши