Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

четвртак, 5. април 2012.

The Godfather (1972)


The Godfather (1972) on IMDb
Kod nas nazvan: Kum
Žanr: Kriminalistički | Drama
Režija: Francis Ford Coppola
Glumci: Marlon Brando, Al Pacino, James Caan...

Priča:
Ostareli vladar organizovanog kriminala predaje kontrolu svog carstva najmlađem sinu...

Moj osvrt:
The Godfather nije jedan od najboljih filmova ikada snimljenih, The Godfather je najbolji film ikada snimljen. Svi mi možemo da ga volimo ili ne, svi mi imamo drugačiji ukus i možemo reći za neki film da je bolji od ovoga ali činjenica koju ne možemo da promenimo je da je The Godfather sinonim za kinematografiju. Koliko god da se trudim, ne mogu da pronađem osobu koja je makar jedan loš detalj našla u ovom filmu. Doduše pročitao sam komentar nekog klinje da mu je The Godfather sranje zato što je star i nema nameru da ga gleda. 


Kad smo već kod takvih, juče sam dobio kritiku jednog poštovanog čitaoca koji mi reče da su mi komentari glupi, da precenjujem ili potcenjujem filmove i da treba da se manem bloga zato što ne ocenjujem filmove kao što bi on to uradio. Braćo i sestre, užasno sam se potresao kada sam saznao da sam tom znalcu uvredio smeće zvano Day Of The Dead (2008), i to toliko da sam odlučio da batalim pisanje... buhahahaha. Možda stoji da su mi komentari glupi al me iskreno nije briga, ja uživam dok ih pišem. Kome se ne sviđaju ne mora da ih čita. Sigurno stoji da ne poštujem pravopis i da psujem. To radim zato što HOĆU i što mi se MOŽE. Kome i ovo smeta, ne mora da čita. Ali ljudi kojima uz nejednoumlje i sve ovo navedeno smeta a i dalje dolaze da čitaju ovo što pišem, e oni su već poseban slučaj. Izvinjavam se braćo i sestre, morao sam sebi da dam malo oduška. 


Nastavljam sa The Godfather-om. Knjigu po kojoj je sniman film se spremam da pročitam tako da ću tamo povući paralele. Veliki problem je pisati o nečemu što verujem da ste svi gledali, a to moram da uradim na način kao da niste. Kada bih mogao da spoilujem i analiziram, tekstovi bi bili mnooogo duži tako da ću se sada potruditi da predstavim film ljudima koji ga (ne daj Bože) nisu pogledali. Priča vam može delovati kompleksno na prvi pogled ali ona to uopšte i nije. Tu postoji samo jedan problem ali ako njega prebrodite onda vas ništa neće zbuniti. Taj problem se sastoji od toga što se u filmu pojavljuje mnogo imena i likova. Svi ti likovi su bitni za samu priču iako se neki od njih pojavljuju zaista malo. Neki se opet više pojavljuju u priči nego na slici. Ako se tu pogubite verujem da ćete imati malo problema da pohvatate celu priču. Zbog te činjenice film je na svako sledeće gledanje sve bolji jer uvek postoji nešto što vam je promaklo. 


Svi likovi u filmu su sjajni. Ne postoji ni jedan prokleti šablonski lik. The Godfather je tu postavio standard jer je postao film koga su kopirali mnogi drugi, što po priči što po likovima. Ovoliko pažnje i truda posvetiti karakterizaciji moralo je rezultirati savršenim filmom. Šta da vam kažem o glumcima, braćo i sestre, osim da je skoro svako od njih u ulozi karijere. Marlon Brando je veliki glumac ali dok nisam pogledao ovaj film, on mi je bio užasno antipatičan. Ovde je postavio standarde i domaći zadatak svima. Ovakva gluma je jednostavno nedodirljiva. Čovek toliko dobro glumi da se naježim kada god pogledam neke scene. Scena u kojoj on drži govor na sastanku mafijaških porodica mi je ubedljivo najbolji monolog u istoriji kinematografije. 


Al Paćino je sam promenio karakter svom liku. Potpuno je radio suprotno od onoga što je Kopola zahtevao od njega, rezultat ćete videti (a verujem da ste ga već i videli). Njegova gluma je još izraženija u drugom delu ali o tome uskoro kada taj film dođe na red. Džejms Kan nikada nije došao blizu ovoga što je postigao u ovom filmu. Robert Duval je u svakom filmu maestralan, ali zauvek ću ga posmatrati kao Konsiljerea porodice Korleone. Dajana Kiton standardno briljira. Talija Šajer takođe. Savršen film ne može da prođe bez savršene muzike. Melodije iz Kuma verujem da su mnogi od vas znali pre nego što su i pogledali film. To dovoljno govori o muzici. 


I najkvalitetniji filmovi imaju nekoliko tipova scena koje forsiraju i koje vas oduševe. Ovde je karakteristično što je svaka scena genijalna na svoj način i svaka nosi drugačiju notu. Recimo imaćete scene koje će vas potresti. Onda ćete se ponegde oduševiti idejom ili savetom nekog lika. Potom će vas neke scene iznerivirati (u pozitivnom smislu). Ponavljam, što više puta gledate film, otkrivaćete neke stvari koje su vam promakle. Potencijal nije samo bačen na priču vezanu za mafiju i obračune. Ovde postoji mnogo više stvari koje su podjednako važne. Neće vas samo zanimati dueli između porodica, zanimaće vas ljudske priče koje se provlače celim filmom. 


Kao što već dobro znate, The Goodfather je doživeo i dva nastavka. Drugi je takođe genijalan, treći nije loš ali je potpuno nepotreban. Ako nekim slučajem niste pogledali ovaj film... znate šta vam je činiti.

Zanimljivosti:
Godinu dana pre filma pojavila se promotivna društvena igra po nazivu The Godfather Game. Holivudski producent i scenarista Nikolas Pileđi je izjavio kako je jedan od glumaca toliko ušao u svoju ulogu da se zaista uvukao u neku mafijašku grupu pri čemu je učestvovao u obračunu gde je sa grupom ljudi, tokom štrajkačkih nemira, pretukao jednog štrajkbrejkera. Pileđi nije želeo da kaže o kom se glumcu radi. 


Čak i tokom snimanja film je doživeo toliku popularnost da su i pre završetka snimanja isplanirali nastavak. Đani Ruso je iskoristio svoje veze u mafiji kako bi dobio ulogu u filmu. Marlon Brando se jedini protivio ovome pa je došlo do toga da mu je Ruso pretio. Brando to nije shvatio misleći da se Ruso uneo u ulogu. Brando je na audiciji nosio vatu u ustima kako bi dobio već prepoznatljiv izgled. Za potrebe filma zubar mu je napravio specijalni dodatak. Tokom probe za scenu gde se pojavljuje odsečena konjska glava u krevetu, korišćena je veštačka glava. Kada je snimano, prava glava je bila u pitanju. 


U sceni kada Don Korleonea vraćaju iz bolnice, Marlon Brando je postavio i sakrio tegove na nosila kako bi se našalio sa ljudima koji su ga nosili. On većinu svojih rečenica nije zapamtio već ih je čitao sa kartica. Scene u bolnici su snimane na dve različite lokacije. Direktor Paramaunta dok je još bio u fazi čitanja, otkupio je pravo od Maria Puza da snimi film po njegovoj knjizi. Mnogi su pomislili da je lik Džonija Fontejna zasnovan na Frenku Sinatri. Sinatra se zbog toga bunio pa su mnoge scene sa Fontejnom izbačene iz filma. Kopola je insistirao da se film zove  "Mario Puzo's The Godfather" jer je rekao da Puzo to zaslužuje. Scena u kojoj Soni tuče Karla je snimana četiri dana. Scene u kojoj prethodni konsiljere umire su izbačene iz filma. U njima, Don Korleone odlazi sa svojom porodicom da oda počast svom konsiljereu. 


Šamar koji je Vito Korleone udario Džoniju Fontejnu je Brandova improvizacija. Al Paćino, Džejms Kan i Dajana Kiton su plaćeni $35.000 za film dok je Duval dobio $1.000 više. Stenli Kjubrik je izjavio kako je ovo najbolji film ikada snimljen. Prva scena koja je snimljena je kada Majkl i Kej idu u Božićnu kupovinu. Al Paćino je bojkotovao dodelu oskara zato što je smatrao da ne treba da bude nominovan za sporednu ulogu iz prostog razloga što je više zastupljen u filmu od Branda koji je bio nominovan za glavnu ulogu.

Naj scena:


Monolog na sastanku mafijaških porodica. Moćna scena u kojoj Don Korleone pokazuje neverovatnu samokontrolu, genijalnost i u isto vreme moć koju poseduje.

Moja ocena: 10/10

34 коментара:

  1. Bio je sinoć na Pinku 2 i pored toga što je najbolji film ikada, svidja mi se momenat kad Majkl pali cigaru pekaru Enzu ispred bolnice. Dok ovaj drhti, Majkl gleda u svoju ruku koja se ne trese i mislim da tada shvata da je rodjen za to da postane sledeći don i da će ubiti onu dvojicu... Odličan momenat...

    ОдговориИзбриши
  2. Pročitala i "Kuma" i "Povratak kuma". Trilogija od mene ima 10, ali knjiga je knjiga... kad budeš čitao sastanak pet porodica, tu je pravi govor, da se naježiš! Zatim opis Sonija, i fizički, kako pravi grimase kad se nervira, i njegove ishitrene reakcije su potpuno drugačije dok čitaš... ai dobro, da se na filmu posvećuje toliko pažnje izrazima lica, ne bi bio Kum, već Mala nevesta :)
    U svakom slučaju, desetka!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pročitao sam Kuma i ok je to knjižica ali Puzo nije pisac koji može da dostavi nešto što je nemoguće snimiti. Sve grimase i takvi detalji postoje u skoro svakoj filmovanoj knjizi i kad preneseš to u film to je delić sekunde koji može i da ti promakne, dok ti za par rečenica koji to opisuje treba više vremena. Priznaćeš da fizički opis osobe može da se prenese u film bez problema. Što se tiče govora, on je u film prenesen od reči do reči u Brandovom izvođenju tako da za mene film ne zaostaje ni trunku za knjigom. Teško da može biti bolja izvedba od ove koju je legendarni glumac prikazao. Kum film je možda i najveći film ikada snimljen dok knjiga nije ni u 100 najboljih koje sam pročitao a verujem da ne postoji film, da knjiga ne bi dobila toliku pažnju. Pazi, ovo ti govorim kao neko kome su knjige najveća strast tako da baš retko (skoro nikada) dajem prednost filmu u odnosu na knjigu. Ovde možeš pročitati šta sam pisao i o knjizi: http://filmskihitovi.blogspot.com/2012/04/mario-puzo-kum.html .

      Избриши
  3. "Марлон Брандо одбио је 1973. године да прими Оскара и тако, бар на тренутак указао на лош положај америчких староседелаца у холивудским филмовима
    Један од најпознатијих филмова у историји кинематографије, „Кум”, предложен је 1973. године за Оскара у чак десет категорија, више него иједан до тада. За најбољу главну улогу предложен је Марлон Брандо (1924–2004), бриљирајући у улози Дон Вита Корлеонеа.
    Наиме, крајем фебруара исте године индијанска племена запосела су градић Вундед, у Јужној Дакоти, на земљи у склопу свог резервата. На овај потез одлучили су се због тога што власти нису поштовале потписане уговоре, и зато што нису успеле да смене поглавицу оптуженог за корупцију и насилно понашање према сународницима. Умешали су се локалне шерифске службе и ФБИ. У оружаном сукобу двојица Индијанаца племена су убијена, а тринаесторо рањено, полицијске снаге имале су једног погинулог и двоје повређених.
    За крај марта када је планирана додела Оскара, сукоби у Јужној Дакоти још су трајали, а Брандо је смислио начин да скрене пажњу на лош положај америчких староседелаца у филмској индустрији.
    Када је његово име прозвано, на позорницу је изашла Сачин Мало Перо (Литлфедер), глумица индијанског порекла. На Брандову молбу требало је да прочита његово писмо о томе због чега одбија награду. Пре него што је крочила на светлост позорнице, продуценти програма запретили су јој да ће је силом одвести ако се задржи дуже од једног минута. Тих 60 секунди искористила је да кратко објасни о чему се ради. Присутни су је дочекали негодовањем и добацивањима. Након тога, иза сцене, окупљеним новинарима прочитала је Брандово писмо.
    „Филмска заједница одговорна је за деградацију Индијанаца и исмевање њиховог карактера, приказујући их као зле и непријатељски настројене дивљаке. Деци је већ сада довољно тешко да одрастају у овом свету. Када индијанска деца гледају телевизију и филмове и виде да је њихов народ приказан на тај начин, њихови умови постају повређени на начине које ми ни не можемо да појмимо” – била је једна од најупечатљивијих реченица коју је написао први и досад једини глумац који је одбио да прими то гламурозно признање."-Politikin Zabavnik.

    ОдговориИзбриши
  4. Film je odličan,nije ni čudo što ga smatraju jednim od najboljih filmova.Nije prvi dio najbolji,ali je zaslužio više od tri oscara.

    ОдговориИзбриши
  5. Cuvena macka nije bila u scenariju, vec je neka lutalica slucajno usla u studio pa ju je Brando sacuvao jer je voleo macke.

    ОдговориИзбриши
  6. Dobar, bolji, najbolji, Iskupljenje u Sosenku, deset mesta prazno, prva dva dela Kuma.

    ОдговориИзбриши
  7. Jesi li gledao Sopranove (pretpostavljam glupo pitanje jer sigurno jesi :) ) ja sam tek sada počeo i završio sam prvu sezonu. Iskreno nikada me nisu zanimale serije i htio sam malo početi da gledam i ova me privukla baš. Mogu reći da me oduševljava ne skidam pogled sa nje. Ako si gledao kakva ti je bila?

    ОдговориИзбриши
  8. Juce sam ga gledao 100-ti put i skontao da su dva najbolja filma u istoriji (Kum i Sosenk) nominovani ukupno za 16 oskara (9:7 za Kuma) i dobili samo 3 (sve Kum), sto daje zakljucak da je taj Oskar jedan obican ku*ac u kinematografiji.Nista bolji od Zlatne maline.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne kontam što se toliko opterećuješ oskarima prijatelju :) Uživaj u filmu

      Избриши
    2. Brate, nit su Oskari toliko sranje kao sto pominjes u svakom komentaru nit su Kum i Sosenk dva najbolja filma ikad. Druga stvar, 3 oskara uopste nisu "samo", zapravo, dobiti 3 oskara u konkurenciji '72 nije uopste mala stvar, a '94, kada je Sosenk nominovan, bilo je mnogo solidnih filmova, tako da nedostatak oskara nije toliko strasan i nerazumljiv. I gledaj malo filmove koji nisu holivudske produkcije, video sam ti neku listu ovde pre odredjenog vremena i njoj ima samo americkih filmova, a ovde na blogu samo imas milion preporuka za filmove svih ostalih zemalja i kvalitet mnogih od njih je neupitan.

      Избриши
    3. Prema američkom filmskom institutu, najbolji film svih vremena je Citizen Kane. Jeste, ali malo sutra.

      Избриши
    4. Nije Kaneova vrednost samo u priči koju film iznosi, on je revolucionaran film kada je u pitanju režija, kadriranje, upotreba senke i svetlosti... Mislim da bi o tome trebalo naći tekst nekog ko je studirao režiju i ko se bavi kinematografijom. Nebrojeni vrhunski režiseri smatraju Taj film remek delom. Ako jedan Friedkin kaže da je Građanin Kejn remek delo, onda on to jeste. Sad gledati koji film je najbolji svih vremena je besmisleno. Ne možeš tako rangirati filmove

      Избриши
    5. Verovatno si u pravu, ali jednostavno ta priča o novinarstvu ne privlači svakoga, to njegovo carstvo, kao i sam Kejn meni uopšte nisu interesantni, isti slučaj i sa paparici filmom La Dolce Vita, Meni je daleko bolji film Casablanca, sa boljom pričom,likovima,emocijom. Razumem zašto je velik, ali reći da je najbolji, teško.

      Избриши
    6. Vidiš, za mene Kane nije ni malo priča o novinarstvu :)
      Ali razumem šta pričaš. Ni meni nije on privlačan za drugo gledanje kao npr Odiseja koju bih mogao gledati uvek. Samo kažem da on za sam film kao umetnost pa i nauku ima veliku vrednost. Ali koji god film da kažeš da je najveći, neko će imati stav kao što ti imaš ka Kejnu. A neki opet veruju da je Kejn nešto najbolje što su gledali. Pogledaj mišljenja velikih režisera i ljudi iz filma.

      Friedkinova fenomenalna analiza: https://www.youtube.com/watch?v=f8Uh0fkrwIE
      Spielberg: https://www.youtube.com/watch?v=G_F3BUG3g_8
      Scorsese: https://www.youtube.com/watch?v=f8Uh0fkrwIE
      Pollak: https://www.youtube.com/watch?v=jjEhkwCosGs
      Jewison: https://www.youtube.com/watch?v=Gjqank6NGms
      Heston: https://www.youtube.com/watch?v=2bqY0veLqSk
      Bridges: https://www.youtube.com/watch?v=MPz76PTQ5w4
      ...
      Imaš na tone okvakvih mišljenja od strane filmotvoraca.
      Mislim da je poštenije pričati o kvalitetima koje film ima ili nema. A o tome da li se primamo na priču ili ne, to je baš subjektivno. Recimo mogu da smatram da je Kejn bulja od filma i onda dođe neko ko mi ga razbije u najsitnija crevca i dokaže koliko je to veliki film.
      Kažem, ako jedan Friedkin kaže (čuj kaže, objasni u detalj) da je to remek-delo, verovaću da jeste iako ga ja ne doživljavam tako. Bekstvo iz Šošenka je megaobožavano i to jeste sjajan film, ali ja ga ne bih nikada mogao staviti u isti koš sa Odisejom, Paklenom Pomorandžom, Apocalypse Now, Vertigom... To što je prvi na IMDB-u ne znači ama baš ništa na sajtu koji marvelove dečije pizdarije i interstelare gura ispred pomenutog Kejna ili Apokalipse, Odiseje....
      Ja npr. čekam da me neko razuveri za American Beauty. Meni je i dalje to film o gomili idiota sa totalno nebitnom temom i bilo čim na planeti zemlji. Osim Spejsijeve glume i njegovog lika, ja tu ne vidim nikakav sadržaj vredan pomena. Ali ostavljam mogućnost da mi neko razbije taj film u sitna crevca i dokaže suprotno.
      Ja sam to npr. uradio sa The Mist jer sam skapirao da mnogi ljudi uopšte nisu razumeli suštinu.
      Moraš da imaš argument da kažeš da nešto nije dobro ili jeste, pri čemu argument nije "sviđa mi se" ili "ne sviđa mi se".

      Kejn je bio revolucija u svoje vreme i uticaj koji je imao je nemerljiv. Da li je najbolji ili ne, mislim da nikog to nije briga. Stvar je u tome da u filmu pronađeš nešto veliko. Ti koji ga smatraju velikim, pronašli su. Ali ako je ovoliko uticao na velike režisere, to dovoljno govori samo po sebi.

      Избриши
    7. I ovo:
      https://www.youtube.com/watch?v=Fi2L2MCXglA

      Избриши
  9. Sentinel777
    Slazem se, ja nisam ni izdrzao da ga odgledam do kraja.

    ОдговориИзбриши
  10. Najbolji film svih vremena je onaj koji svako od nas najvise voli ponaosob.Ja sam negde procitao da je Vertigo najveci film,Odiseja na drugom,kojoj pritom treba novi text na ovom blogu posto ja taj film nista nisam razumeo,a i nisam jedini cini mi se :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Teško je naći određen kriterijum koji bi generalizovao sve filmove. To su drugačiji žanrovi, drugačije poruke, načini rada... Generalno je besmisleno tražiti najbolji među hiljadama sjajnih filmova.
      Što se tiče Odiseje, biće nekad temeljniji tekst.

      Избриши
  11. Master of cubes
    Sto se tice neholivudskih filmova, vec sam jednom napisao da ih iskreno ne gledam.(Uvek se setim Sergejove:Koje gledas keve ti, rumunske? :D)
    I naravno da tri oskara nisu malo, ali kad vidim koji filmovi a i glumci su podobijali tolike nagrade, a mnogo bolji ili bas malo, ili nista (Sosenk od filmova, Met Dejmon, Mark Volberg, Ricard Barton, Bred Pit od glumaca...).Zato sam rekao "samo 3".

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne moras rumunske, oni su malo sporiji i tezi, gledaj Dance, Ruse, Japance, Korejce, Belgijance... Svi su ti oni poprilicno popularni i lako ih je naci na internetu

      Избриши
  12. Ma nisam mislio bukvalno rumunksee, nego sam se setio replike, na konto toga koliko su americki filmovi ispred vanamerickih. :D
    Spanci imaju mnogo mocne psiho trilere.

    ОдговориИзбриши
  13. Vidim dosta polemike koji je najbolji film. Najveći režiser svih vremena Stenli Kjubrik je pohvalio Kuma i rekao: Najbolji film ikada snimljen. Kum je toliko odrađen u detalje da je neverovatno. Kada odvode Tesija da ga likvidiraju, nije ni prikazano ubistvo i daje toj sceni još jaču atmosferu. Ali kada ulazi u kola prebaca se slika na Hagena i čuje se kako se zatvaraju vrata, valjda je ono Kadilak. Ti zvukovi zatvaranja vrata su identični zvucima pucanja iz pištolja. Pošto se ne vidi auto izgleda kao da su ga i tu odmah upucali. Nisu verovatno ali je simbolika odlična. Kada Majkl Korleone krsti onog malog i postaje mu kum u isto vreme on postaje Kum u mafiji kao novi Don Korelone. Slikovito prikazano kroz ubistva mafijaških vođa kada ga sveštenik pita da li se odriče Sotone i njegovih dela. U isto vreme to i radi. Možete naći simboliku skoro u svakoj sceni. Posle Kuma bih stavio na drugo mesto Kazablanku, nakon njih Hičkokovu Vrtoglavicu. Posle stvarno ne znam. Možda Odiseju, Kineska Četvrt, Petparačke priče, Kum 2.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sam si sad dokazao da je sve to subjektivno. Sve što si naveo je Holivud. Naveo si nekoliko dobrih stvari iz Kuma, vidi šta je Friedkin rekao za Kejna. Ja sam naveo mnogo više dobrih stvari za filmove koji su slabiji od Kuma.
      Kum je strašno napravljen film ali nema dubinu Odiseje.
      Odiseja je jako dubok film ali nije npr. potresan kao Come and See.
      Come and See je jeziv film ali nije sulud kao Apokalipsa.
      I tako možemo u nedogled. Rasprava koji je najbolji film svih vremena je besmislena jer su sami filmovi neuporedivi između sebe, jer niko nije odgledao sve dobre filmove na planeti, jer se generalno takve liste prave za klince ili ljude koji nemaju svoje mišljenje.
      Upravo zbog tih svih neuporedivosti, izbor najboljeg filma je besmislen.
      Dok sam bio mlađi, mislio sam da ima smisla tako nešto. Danas posle ovoliko pogledanih filmova smatram da je to besmisleno.
      Ako mislite da ima smisla, dajte mi onda sve relevante tačke po kojim ćemo proceniti film. Ni jedan film neće biti najbolji u svim tačkama. Ni jedan film neće moći da se gleda po svim tim tačkama.
      Možemo da pričamo o drugim stvarima možda, koji je najbolji film na neku temu? Koji film ima možda najveću istorijsku vrednost? Koji film bi preporučili nekom ko se bavi nečim? Ključno je, i to je ono što potencirate svi, koji je najveći film koji smo gledali, tj koji je najveći film po našem mišljenju. A koji je film najbolji svih vremena, mislim da prave zaljubljenike u film to i ne zanima.

      Избриши
    2. Da se razumemo, generalno je to zanimljiva tema i svi predlozi koje šaljete su vrhusnki filmovi. Mogu se složiti sa svakim od njih. Samo je fazon što uvek možeš naći razlog za i protiv. Ne postoji mera kojom možeš da izmeriš kvalitet filma. Film je umetnost.
      Korektno je da kažemo "ovaj film je za mene najveći ikada" jer ga tako doživljavamo.
      Ali reći "ovaj film nije najveći ikada jer mi se ne sviđa" nije baš ok :)
      Samo to sam želeo da kažem. Nisam branio Kejna jer taj film volim. Samo sam branio stav da to nekom može biti najveći film ikada.
      Za mene možda Odiseja ima najveću vrednost iako mi nije ni u 10 najdražih filmova.
      I to mišljenje je i dalje podložno promeni. Kao mlađi sam mislio da bolje od Kuma ne može. I onda se pojavi toliko filmova koji me obore na zadnjicu. Kum mi je recimo draži od Odiseje.
      Šindler ima vrednost kao obeležje jedne propasti čovečanstva. Retki su filmovi koji su toliko ogolili zlo i doneli ga na tako crn način (tu je i pomenuti Come and See)
      Uh.. da ne dužim. Kad se ovoliko raspričamo, mogao bih sa vama ovako do sutra :)

      Избриши
    3. Kad smo već kod subjektivnog mišljenja, evo nekih filmova koje volim, dobri a loši: Drive Angry, Street Fighter, Mortal Kombat, The Blue Lagoon, Tomb Raiderke Anđeline Džoli. Svaki od ovih filmova sam gledao par puta, uvek bude urnebesno. The Blue Lagoon sam se nagledao kao tinejdžer, verovatno zbog Brooke Shields:) Slažem se za veličinu Odiseje, Šindlera, Kejna, ali meni su recimo draži Američki Psiho, Barton Fink, Prava Romansa... Opet subjektivno:)

      Избриши
    4. Ono što je zanimljiivo, svako ko je naveo svoje najbolje filmove je naveo vrhunska ostvarenja i po mom mišljenju. I apsolutno mi je jasno zašto neke stavljate ispred nekih drugih. A ima tih loših filmova koje mogu uvek gledati, nema tu šta. Obično to budu stvari koje smo voleli kao klinci. Vidiš, to je isto zanimljiva tema, loši filmovi koje obožavamo :)

      Избриши
    5. Ima ona čuvena: " filmovi koji su toliko loši da su baš dobri" Tu bi ubrojio: Hulk iz 2003, Prva dva Iks Ljudi filma, prvih pet Police Academy, Ima li pilota u avionu?, neki slešer horori, nastavci serijala Noć veštica, Petak 13-ti i Fredi Kriger

      Избриши
    6. Ima li pilota u avionu je odličan film :)

      Избриши
  14. Sa ovakvim sagovornicima apsolutno ništa, samo je frka što sam na poslu do 17h tako da ako krenem da čukam previše po blogu, kontam da se to neće baš svideti šefovima :)

    ОдговориИзбриши