Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

четвртак, 19. април 2012.

Sakebi (2006)


Sakebi (2006) on IMDb
Alternativni naziv: Retribution
Žanr: Triler | Misterija | Horor
Režija: Kiyoshi Kurosawa
Glumci: Kôji Yakusho, Manami Konishi, Tsuyoshi Ihara...

Priča:
Detektiv istražuje seriju ubistava. Mogući serijski ubica je na delu s obzirom na to da su ubistva izvršena na sličan način i u istom okrugu.

Moj osvrt:
Koliko puta ste gledali film koji vas je u početku impresionirao, negde na pola počeo da bude konfuzan, pa se ta konfuzija pretvorila u lupanje i gluposti i film se završio kao jedno obično smeće? Verujem da je "mnogo puta" vaš odgovor. A koliko ste puta gledali nešto što je solidno, negde na pola filma ste skontali da je stvar u nečemu sassvim drugom, pa se sve to malo zamrsi da bi kulminiralo odličnim krajem? Koliki god da je broj takvih filmova koje ste odgledali, pogledajte ovaj i uvećajte broj za jedan. 


Pre svega želim da napomenem da ovo nije niti konfuzno niti jezivo kakvi obično japanci umeju da budu. Da su i tu dodali još malo začina, film bi sigurno bio i upečatljiviji ali i bez toga on je svakako odličan. Pitak je za sve gledaoce podjednako. Prvim delom filma preovladava ova detektivska priča. To nije ona klasična detektivska priča, ubica-ubistvo-detektiv pa sve u krug. Ovo vam servira nešto što je prilično originalno i intrigantno. Uključićete vaše sive ćelije u pokušaju da razrešite priču. Malo posle polovine filma, čini se da je sve razrešeno. Pomislio sam da će sada da bude glupavo lopatanje, moralisanje ili ko zna šta. 


E, onda film servira nešto što se nikako ne očekuje. Twist u sred filma... nije čuvan za kraj... Naravno braćo i sestre, ovo nije glupi film pravljen za tinejdžere da se lože na efekte i/ili brutalnosti bez imalo mozga. Tu priča postaje donekle konfuzna i prilično menja smer. Iskreno, s obzirom na kompleksnost same priče i ogromnog broja detalja kojim se ona bavi, pomislio sam da su napravili mnoge propuste, ali opet moram da priznam da sam prilično pogrešio. Film je to sve lepo složio. Kurosava je polako gradio celu priču, celu atmosferu i to je kulminiralo odličnim krajem. 


Pomenuću još jednu stvar. Opako me nervira ono što zadnjih godina praktikuju u filmovima (pretežno hororima). Priča se završava, mislite svemu je kraj, ali prc... onda vam neki retard od scenariste servira sranje tipa "sve ovo što ste gledali, to sada ništa ne važi, još nije gotovo, ha ha, kako smo vas zajebali." Ovde sam pomislio da će biti isto. Ali braćo i sestre, ono što je usledilo je bila klasična višnjica na šlagu na torti. Završna scena je tako dobro legla na celu priču tako da mirne duše mogu da kažem da je ovo bila prava filmska poslastica.

Zanimljivosti:
Ovaj film je član J-Horror Theater serije. U nju spadaju sledeći naslovi (prevedeni na engleski jezik): Infection (2004), Premonition (2004), Reincarnation (2006), Retribution (2006), Kaidan (2007), Kyôfu (2010).

Naj scena:


Pomenuta "višnjica". Savršen način da se stavi tačka na priču, odličan način da se začini film. 

Moja ocena: 7/10

3 коментара:

  1. Ako ti se onda dosta svideo Retribution, čekaj tek da pogledaš Kurosavine najsavršenije horore sa sumornim egzistencijalnim tonovima i maestralno nelagodnom atmosferom koja je gusta kao smola i lepi se za gledaoce od prvog minuta i ne pušta do odjavnih kredita, a možda i duže od toga. U te filmove spadaju:
    -Cure (šteta što ovaj nije bio izglasan onda u anketi, dok si je još postavljao)
    -Kairo ( retki su filmovi koji imaju ovoliku neprestanu jezivu atmosferu )
    -Seance ( horor polu-rimejk sjajnog britanskog psihološkog trilera 'Seance on a Wet Afternoon', oba filma se fokusiraju na potpuno druge stvari (i odlično rade posao u tome) no ako bi 'Seance' računao kao rimejk onda bi mi sigurno bio u top 5 horor rimejkova ikada,a treba uzeti i u obzir da je ovo iznadprosečan kvalitet za jedan TV film, kao što su i npr. 'The Woman in Black', 'Duel' i 'The Plumber').
    Ne treba zapostavljati ni K. Kurosavine odlične drame, a istakao bih najviše:
    -Charisma (sa dodirima Tarkovskog, trilera i fantastike, i gde je šuma jeziva isto kao i ona u fon Trirovom 'Antichrist' )
    -Tokyo Sonata
    -Bright Future
    Ima tu još sasvim zanimljivih radova, no ovi filmovi su savršeni za upoznavanje sa njim, i svakako najbolji.

    A od ovog J-horror theater serijala što si naveo u zanimljivostima meni je sigurno najbolji Reincarnation od Shimizua, pa onda Retribution i Kyofu (koji je vrlo težak za preporuku što i preloše ocene govore, zato što je film možda i previše konfuzan za svoje dobro, i pitanje je da li bi mi se sada svideo kao i onda).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Auh kako si iskopao ovo, svaka čast. I ovo sam označio za reprizu. Za Japance treba određena doza filmske zrelosti koju definitivno nisam imao pre 9 godina kada sam pisao ovo.
      Ide sve u listu a japancima i korejcima se uvek radujem.

      Избриши
    2. Što se tiče njegovih horora koje sam nabrojao siguran sam da ćeš uživati u njima, Kairo npr koji jeste da ima neke mane, su po meni zanemarljive kada je već tako genijalno postignuta atmosfera. Tebi je možda Retribution još i bolji film nego što je meni, mada mislim da je razlog toga što me je K. Kurosawa previše razmazio sa onim gore hororima pa sam očekivao još jedan masterpis a dobio ''samo'' odličan film.

      Избриши