Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

среда, 16. мај 2012.

The Day the Earth Stood Still (2008)


The Day the Earth Stood Still (2008) on IMDb
Kod nas nazvan: Dan Kada Je Zemlja Stala
Žanr: Drama | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Scott Derrickson
Glumci: Keanu Reeves, Jennifer Connelly, Kathy Bates...

Priča:
Rimejk filma iz 1951 u kom Vanzemaljac dolazi na Zemlju zajedno sa svojim ogromnim robotom sa namerom koja svet može skupo koštati...

Moj osvrt:
Sećam se kada je jedna domaća televizija prikazivala serijal sci-fi klasika. Kao golobradi klinja sam dan za danom gledao originalne War of The Worlds i The Day The Earth Stood Still. Sećam se tadašnjeg oduševljenja. Kada su najavili obradu The Day The Earth Stood Still, moram da priznam da sam bio oduševljen. Prošlo je mnogo godina i zaboravio sam šta se u originalu dešavalo tako da sam sa nestrpljenjem očekivao ovo ostvarenje. Braćo i sestre, predstavljam vam film zbog kog sam skoro prestao išta da očekujem od narednih filmova. 


Ovaj film uopšte nije počeo loše. Naravno nema ni reči o zaustavljanju zemlje, jer ovaj naslov uopšte i ne govori o tome. Ovo je jednostavno loš prevod ali generalno smisao ovog što naslov govori teško je i prevesti. Imamo dolazak vanzemaljca i fascinantnog robota na zemlju. Naravno, moralo je nešto da pođe po zlu kako bi mi, to jest ljudi, bili u opasnosti. Način na koji se to desilo mi je prilično bezvezan ali opet, može se preći preko toga. Film se nastavlja kao kombinacija katastrofe i misterije. I jedan i drugi segment su dobri. Scene u kojima smo u već pomenutoj opasnosti su osmišljene sjajno. Naročito mi se dopada ono što je ispalo od velikog robota, to zaista nisam očekivao. 


Deo sa misterijom opet nije naročito originalan, ali je sasvim ok. Taj segment, osim glavne namere vanzemaljaca, neće vam doneti bog zna šta novo, ali sama ta namera mi je bila dovoljno dobra da i dalje budem na skoncentrisan na film. I onda je došlo ono glavno što ovaj film baca u ambis, šaht, septičku jamu i nadam se skori zaborav. Već se vidi ka čemu film ide i šta je najverovatniji kraj. Naravno spremni smo i na drugu opciju ali se zaista ne vidi izlaz iz svega. I onda je sprovedena najmoronskija ideja u istoriji moronskih ideja. 


Braćo i sestre, jedan mali savet. (Spoiler u zagradi: Ukoliko se desi slična situacija sa vanzemaljcima, servirajte im neku patetičnu pričicu, pogledajte ih setnim očicama kao kučence i spasli ste svet.) Filmu poklanjam trojku, čisto zbog toga što je sve sem kraja bilo gledljivo. Scenaristi koji je osmislio kraj želim bogatu penziju kako se više ne bi vraćao poslu. Ipak hvala mu što su se moja velika očekivanja uglavnom pretvorila u oprez.

Zanimljivosti:
Most ispod kog se nalaze glavni likovi u finalu filma je isti onaj iz filma Cloverfield. Igra koju igra Džejkob je World Of Warcraft. U originalnom filmu, robot Gort je bio visok 8 stopa dok je ovde visok 28. 

Naj scena:


Pojava Gorta. Ova scena mi je nekako delovala i pomalo retro i na žalost, još više mi je podigla očekivanja.

Moja ocena: 3/10

1 коментар:

  1. ja sam takođe gledao original, i nakon njega, ovaj film mi je totalno smeće, ni za trojku nije....

    ОдговориИзбриши