Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

субота, 5. мај 2012.

The Avengers (2012)


The Avengers (2012) on IMDb
Kod nas nazvan: Osvetnici
Žanr: Akcija | Avantura | Naučna Fantastika
Režija: Joss Whedon
Glumci: Robert Downey Jr., Chris Evans, Scarlett Johansson...

Priča:
Nik Fjuri iz S.H.I.E.L.D-a okuplja tim super ljudi kako bi formirao Osvetnike koji treba da spase svet od Lokija i njegove zle vojske.

Moj osvrt:
Bio sam ubeđen da će ovo biti u najbolju ruku zabavan film kome će glavni cilj biti otimačina para. Bio sam ubeđen da će biti mešavina svega i svačega jer sa ovoliko heroja, ne možete imati centralnu figuru. Posle tzv. filmova Hunger Games i Battleship, mogu reći da sam napokon uživao u bioskopskoj projekciji. Ma šta uživao, ovo je bolesno koliko je zabavno. Krenuću prvo od glume. Dauni Džunior je tata. Čoveku tako leži uloga Tonija Starka da ceo film imate utisak da se nalazi među dečicom kojom suvereno dominira. Mark Rufalo je odličan glumac za sporedne uloge ali sam bio skeptičan kada je Hulk, tačnije doktor Baner u pitanju. Apsolutno nisam imao razlog za to. Čovek je sjajan. Svi ostali su ili solidni ili odlični u svojim ulogama i ne bih pominjao više ove heroje. 


Pomenuo bih glavnog negativca. Kada sam video da će lik protiv kojeg treba svi da se bore biti Loki, malo sam bio razočaran. Pre svega jer su mi u samom Thoru i on kao lik i glavni glumac potpuno neupečatljivi. Braćo i sestre, Tom Hidlston iz Thora i Tom Hidlston iz Avengersa kao da nisu iste osobe. Lik je tako dobro odradio ovu ulogu da je zaslužio stojeće ovacije. Iz zlog osmeha mu se vidi svo ono ludilo po kom je Loki i poznat. U prvom delu filma se okuplja tim. Te scene su neverovatno zabavne. Jedini koga tu ne vidimo u nekoj akciji je Hulk, ali zeleni je to sve nadoknadio u kasnijim segmentima u filmu. Scene sa njim su toliko dobre da je publika u sali vrištala od smeha. Naravno uz ta okupljanja heroja idu i nezibežni dueli. Tu još jednom dominira lik Tonija Starka koji je intelektualno iznad svih pa mu nije problem da se šali na svačiji račun. 


Samo ću preneti jedan fazon ovde. Kada sreće Thora u šumi, on kaže nešto ovako: "Šta je ovo, Šekspir u šumi. Pa dobro. Zna li majka tvoja da si ogrnuo zavese njene." Ceo film je koncipiran tako da se akcija i zabava smenjuju od početka do kraja. Film vam neće dati ni trenutka predaha. Svi mogući zastoji ne traju više od dva tri minuta. Konstantno ćete biti bombardovani neverovatnom akcijom. Ne volim mnogo o efektima. Reći ću samo da su odlični. Što se tiče samih mana, pomenuo bih dve stvari. Svi koji ste gledali Iron Man filmove znate kakav je Toni Stark. Scena u kojoj on pokazuje malodušnost da bi ga Kapetan Amerika trgnuo mi je potpuno smrdljiva. Da je bilo obratno, razumeo bih. 


Druga stvar je ljudski faktor. Uvek moraju neke glavešine da se umešaju da prave probleme. Iako to ne zauzima mnogo prostora u filmu, moglo je i bez toga. Međutim na samom kraju to je dobilo smisao pa onda neka im bude. Imam i jednu zamerku na bioskop a to je ponovo očajan prevod. Ljudi koji baš ne razumeju engleski, propustiće mnoge dobre štosove. Film traje dva i po sata i nećete primetiti da su prošli. 


Do sada, prvi Iron Man je kod mene nosio titulu najboljeg superherojskog filma. Avengersi su sada na tom tronu. Nešto ovako zabavno nisam mogao očekivati.

Zanimljivosti:
Norton je trebao reprizirati svoju ulogu kao doktor Baner/Hulk, ali su pregovori sa njim bili neuspešni. Prvi Marvelov film koji je distribuirao Walt Disney. Lou Ferrigno, koji je glumio Hulka u nekim starijim filmovima, ovde mu pozajmljuje glas. Mark Rufalo je jedini glumac koji je do sada glumio i doktora Banera i uz specijalne efekte Hulka. U najavi za film, vidi se da Toni Stark (Iron Man) nosi majicu grupe Black Sabbath. Black Sabbath izvodi pesmu Iron Man koja se pojavljuje na kraju prvog filma. 


Dvoje članova koji su osnovali grupu Avengers (Henri Pim  i njegova supruga Dženet) nisu uključeni u film. Ovo je drugi put da se Hulk i Thor pojavljuju u jednom filmu. Prvi je bio The Incredible Hulk Returns. Pola sata je izbačeno iz filma. Postoje dve "tehničke" nedoslednosti u filmu u odnosu na strip. Prva je da bi Thor svojim Mjolnirom lako razbio oklop Iron Man-a. Druga je da Kapetan Amerika ne bi mogao da se fizički nosi sa Iron Man-om. 

Naj scene:


Završna borba.

Moja ocena: 8/10

7 коментара:

  1. Анониман19. мај 2012. 10:16

    Odlican film.imam zamerku.prvi put kad se Baner pretvorio u hulka tukao se sa thorom i crnom udovicom a na kraju filma kad se opet pretvorio saradjuju zajedno.koliko ja znam hulk taba sve oko sebe,negleda ko je ko.Da li si gledao odjavnu spicu do kraja?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To oko Banera je malo i meni konfuzno jer se jedino ispostavilo da on može da kontroliše pretvaranje u Hulka (rekao je da je uvek besan, pa kontam da je to značilo to). Što se tiče odjavne špice, pošto sam film gledao u bioskopu, još je video nisam. Recimo, segment posle odjavne špice Thora sam video tek sada. Svi Marvelovi filmovi imaju taj dodatak na kraju. Možeš podeliti sa nama šta se desilo u tom segmentu, čisto da znamo šta nas očekuje u narednom Marvelovom filmu.

      Избриши
  2. Анониман19. мај 2012. 16:35

    komandant chitaura govori nekom liku kako ih je loki izdao i da nisu ocekivali da su zemljani tako jaki,i da je vreme da uzmu stvari u svoje ruke.taj lik se okrece i ja mislim da je to Thanos,ultimate villain.Ta scena je sad skoro snimljena,nije bila na prvim projekcijama u bioskopu.imas na youtube-u da vidis.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, pogedaću. Čuo sam da će na DVD verziji filma biti ubačene i neke scene koje nisu prikazivane u bioskopu tako da će trajati oko 3 sata.

      Избриши
  3. Анониман19. мај 2012. 17:43

    Cuo sam i ja.ja voleo bih da ovakvi filmovi traju sto duze.ovih dva ipo sata su prosla ko tren :)
    I John Carter ce izaci directors cut.trajace skoro tri sata isto,koji je za nijansu losiji
    film.Ali je premija u odnosu na battleship.
    Nedavno si dao recenziju za Dan kad je zemlja stala.Hteo bih da mi opises ulogu Jennifer Conely u filmu,posto si u ranijim postovima napisao da nije imala losu ulogu u dosadasnjim filmovima osim u Dark water cini mi se.meni je najbolje glumila u Blistavom umu i u Krvavom dijamantu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako se ne varam za Blistavi Um je dobila i oskara. Pazi, ona nema lošu ulogu u smislu glume. Odlična je u svakom filmu a uz to i prija oku. E sada što je imala nesreću da se pojavi u Dark Water i The Day The Earth Stood still, to je druga stvar. Ali najveći procenat njenih filmova je odličan. Moram da ponovim samo Requiem For A Dream jer mi se nije dopao na prvo gledanje a svi cene to ostvarenje.

      Избриши
  4. http://www.imdb.com/title/tt4154756/?ref_=nv_sr_1 mislim da će ovaj novi Avengers da bude ooooodličaaan :D

    ОдговориИзбриши