Obavestenje

Obaveštenje: Zvezdice ispod postova koristite da ocenite kvalitet filma a ne kvalitet mog prikaza. Još jednom bih vas zamolio da se ne potpisujete sa Anoniman već ukoliko nemate neki od ponuđenih naloga, koristite opciju ime/url gde možete upisati samo polje ime.

понедељак, 17. март 2014.

Trouble with the Curve (2012)


Trouble with the Curve (2012) on IMDb
Kod nas nazvan: Povratak u Igru
Žanr: Drama | Sport
Režija: Robert Lorenz
Glumci: Clint Eastwood, Amy Adams, John Goodman...

Priča:
Bejzbol skaut u godinama ide možda i na svoj poslednji poslovni put. Iznenada mu se na tom putu pridružuje i ćerka koja time možda rizikuje veliki poslovni uspeh.

Moj osvrt:
Znate one nervozne likove koji deluju kao najgori mizantropi? Ma znate ih sigurno. To su oni likovi koji samo sipaju neku netrpeljivost a zapravu su vam simpatični u svemu tome. Njihova džangrizavost konstantno sipa gomile dobrih šala, hteli to oni ili ne. Ko najbolje glumi takve likove? One and only Klint Istvud. Ne shvatite ovo pogrešno, gledao bih Istvuda u takvoj ulozi još gazilion puta, ali ovog puta me je to užasno nerviralo. Zašto? Zato što su preslikali Kovalskog iz Gran Torina. Isti takav lik je i ovde. Samo sipa uvrede koje vas konstantno nasmeju, najcrnje se šali na račun drugih ali i na svoj. Uprkost tome svi imaju veliko poštovanje prema njemu. Problem koji sam imao sa tim je taj što u ovom filmu za toliko džangrizalo nije bilo mesta. Ok, Klint je uvek bio i ostaće zajeban lik, pa makar živeo još ovoliko, ali čoveče, ovde takav lik nije imao šansu da uspe. Pre svega, ovde nam treba neko ko bi mogao da nam probudi neku drugu emociju osim divljenja prema osobi koja je u 100 godina i dalje veliki mamojeb. Imamo dramu koja traži emocije. Neću da raspravljam o tome da li Istvud to može da odglumi - siguran sam da može. Neću ni raspravljati da li on može da vas dirne u takvoj ulozi - siguran sam da može. Valjda je lakše bilo prebaciti Kovalskog u ovaj film nego stvoriti nešto novo. 

Generalno, Trouble with the Curve je imao simpatičnu ideju koja je mogla rezultirati zanimljivim filmom koji bi vam možda i bio drag. Problem je što je u startu napravljena greška u koracima. Volim Gillana i Planta i oduševljavam se njihovim glasovnim sposobnostima u ovim godinama. Volim Van Dama i Švarcenegera jer sam odrastao na tim akcijama. Volim i naše Sašu Ilića, Dejana Stankovića jer sam im ispratio cele karijere. Mogu ovako do sutra. Zašto pominjem sve ove legende? Zato što ih branim kada god neko sere po njima. Zato što uprkos godinama ovi ljudi su spremni da dostave nešto dobro, uprkos godinama i dalje znaju znanje. Zaključak: volim likove koji uprkos godinama pokazuju veliko znanje i umeće. To je odlična tema. Imamo legendu koja stari i mlade likove koji hoće da je diskredituju. To je tako i u životu. Problem: scenarista je idot. Umesto da nam da nekog pametnog, ubedljivog lika koji želi da diskredituje legendu, da i nama to zvuči tako da ćemo i mi da posumnjamo u sposobnost ovog matorca, oni nam daju kompletnog morona kome ne bih poverio đubre da baci u kontejner. Ne možeš da me ubediš da je neko dobar tako što ga porediš sa moronom. Do đavola, i ja sa 110kg pored sumo rvača izgledam kao maneken. Garant bih delovao i strava basketaš kada bih igrao protiv nekog ko je đak prvak (pod uslovom da ne trenira). Tako da ovo nikako ne valja. 

Sledeći problem je odnos sa ćerkom. Ceo prokleti film Istvudov lik kao deluje odbojno a ona želi da mu se približi i otkrije zašto je to tako. Kada nam već pokažu zašto je to tako, skontamo da je scenaorista idiot. A da, skontali smo i ranije. Ovo ne da nema smisla već je sramota kakvu priču prodaju. Ovo čak nije ni patetično - ovo je ništa. I onda ispadne da je cela ova Istvudova nadrkanost potpuno bespotrebna. Zašto su se odlučili na nju? Zato što je tako lakše, zato što to Klint može da odglumi dok udara takt po kolenima na wc šolji. Sam lik njegove ćerke i njena priča su potpuno debilni. Ona je toliko dobra u svom advokatskom poslu da u tridesetak već može da postane partner i tu se kao priča komplikuje pa će njoj zbog požrtvovanosti prema ocu uspeh visiti o koncu. Svima je jasno gde ovo ide, svima je jasno kakav će biti finiš, ali eto. Moramo da trpimo te scene zato što nisu znali šta će sa Istvudovim likom. Zbog toga je ovaj lik ubačen da bi se prodala neka patetična pričica. 

Aaaawwwww ubacili su Timberlejka u film. Sve što sam ikada želeo da gledam u filmu. Na stranu što je u pitanju Timberlejk, ovaj lik je totalno nepotreban. Zašto? Zato što sve što on predstavlja mora biti podržano od strane ova dva do sada navedena lika. Čovek nema funkciju u filmu osim da izmami uzdahe devojčicama uključujući i ovoj skoro nepotrebnoj devojci. E sada, drugi problem sa tim likom je što je to jebeni Timberlejk. Ništa nemam protiv njega dok radi ono što radi, glumi u filmovima za devojčice i peva za iste te mlade dame. Problem koji imam je taj što u isti film staviš jednog od najvećih mamojeba u istoriji kinematografije i jednog Timberlejka. Zaista?!? Citiraću Đorđa Čvarkova i reći MRŠ!!! Sedi jedan. Čuj jedan, doživotno izbacivanje. Ne pamtim ovako impotentan potez još od odluke da Jeljcin glumi mladog Kajl Risa u četvrtom Terminatoru. Bolje ženu da su odabrali za Kajl Risa nego tog picopevca. Timberlejk mi je u svakoj sceni sa Istvudom izazivao neopisiv bol u mozgu i želju da nekog nabodem aperkatom. 

Rasplet filma nije bajkovit već je bezobrazno smešan i bez trunke mašte. Neko ko posveti godine i godine jednom poslu kao se očas posla odrekne svega za šta je radio. Mislim radio sam ono što mrzim ali sam ga radio do savršenstva (!!!) i sad ću raditi zapravo ono što volim i biću majstor u tom poslu bez dana iskustva (!!!). Naravno ispostavi se sve ono što smo očekivali. Majstori a dobričine pokažu da su majstori, debili potvrde da su još debilniji nego što smo očekivali. Mislim, ceo film se trubi o vunderkindu kojeg nam predtsave kao idiota. Da li iko u tri života očejuje da je taj idiot zapravo vunderkind? A zamislite tvist u kom bi se ispostavilo da dobričina ipak ima manu, da nije ono što se smatralo. Zar tu ne bi bilo malo drame. E tu su nam servirali priču o geniju i čudu iz blata. Ne znam zašto, ne mogu da preopostavim koji je razlog što mi se ovako nadrkanom to svidelo. Možda zbog malo poetske pravde i mogućnosti da nekom ko je na višem položaju skrešete u lice zašto zapravno nema razlog da se oseća tako uzvišenim, da i od boljeg postoji bolji. Ali ni to nije dovoljno da digne ovaj film do nekog proseka.

Zanimljivosti:
Scena sa mlađim Gas Lobelom (Istvud) preuzeta je iz Istvudovog filma Firefox. Istvudova izjava povodom njegovih  godina i glume u ovom filmu: "You get to a certain age, you're just glad to be there. You have to be a realist so you try to look for roles that are within the age range you are in. It would be kind of ridiculous if I wanted to play a 35-year-old guy. I've enjoyed the journey to this stage and I intend to enjoy the rest of the journey". Prvi Istvudov film posle 17 godina gde glumi a ne režira a prva glavna uloga u takvom filmu posle 19 godina. Prvi Istvudov film posle 2008 i Gran Torina. Ejmi Adams je izjavila kako je bila čast glumiti sa Istvudom.

Naj scena:

Peanut boy...

Moja ocena: 4/10

Нема коментара:

Постави коментар