Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

петак, 31. август 2012.

Desu nôto (2006)



Death Note (2006) on IMDb
Alternativni Naziv: Death Note
Žanr: Avantura | Kriminalistički | Drama | Fantastika | Misterija | Triler
Režija: Shûsuke Kaneko
Glumci:  Tatsuya Fujiwara, Ken'ichi Matsuyama, Asaka Seto...

Priča:
Bitka između dva najveća uma počinje kada jedan od njih pronađe Death Note, svesku koja ima moć da ubije, i odluči da reši svet kriminalaca, silovatelja i svog poznatog ološa.

Moj osvrt:
Na početku mala napomena. Ovaj film je rađen po animiranoj seriji koja je opet rađena po stripu. To kažem zato što sam dobio kritike što nisam gledao tu seriju jer je film njena siromašna verzija. Ako je nešto ovako dobro "siromašna verzija", onda mogu zamisliti samo kakva je serija. Braćo i sestre, nešto ovako dobro i inteligentno dugo nisam gledao. 


Momak pronalazi svesku u koju može da upiše nečije ime i ako u glavi ima lik te osobe čije je ime upisao, ta osoba umire. Ok, to ne zvuči naročito epohalno, ali postoji ogromna količina pravila i varijanti u toj svesci. Najbolje od svega je što vam film to ne prikazuje odmah, već čeka pogodan momenat da pokaže određeno pravilo pri čemu vas istavi iz stolice/fotelje/kreveta dobrom idejom. Fenomenalna stvar je ta što je osoba koja je pronašla takvu svesku zaista inteligentna. E sada, pošto on odlučuje reši ovu planetu raznoraznog ološa, on je stopostotni pozitivac, zar ne? Malo sutra, ovo kao da je realni život, jer sa velikom moći dolazi velika glad i veliki opseg mogućnosti. Ovaj dečko odlučuje da ih koristi na za sebe najbolji mogući način. 


E sada, kada bi se film svodio na sve ovo što sam do sada napisao, ne bi mogao da bude toliko dobar. Epohalan je zato što ovaj momak dobija rivala. Rival je naravno negativac, zar ne? Malo sutra! Već sam vam rekao... Ovo je pravio neko opako inteligentan. Rival momku je misteriozna osoba koja je poznata kao L. Pošto se identite L-a ne zna odmah, i obavija ga doza misterije, loglično je očekivati da razotkrivanje njegovog identiteta donosi veliki obrt. Da, naravno, kada bi to pravio neko u Hoivudu. Ovde se, za razliku od npr. Nolana koji se svojim preokretom lepo pokakio na svog poslednjeg Betmena, nisu bavili tim jeftinim stvarima. Bolji fazon je ovo što ćete videti kada se njegov identitet razotkrije nego retardirani betmenoliki preokret. Ono što je sjajno, i ova osoba je preinteligentna, tako da imamo kolosalno rivalstvo. 


Ta osoba treba da pomogne policiji kako bi uhvatili lika koji poseduje svesku. E sada, kako pronaći nekog ko u miru i tišini svoje sobe piskara imena u svesku... E neću da vam kažem, jer ovo je nešto što morate pogledati. Ja sam bio fasciniran postupcima i idejama prvo jednog lika a potom drugog. Kao da gledate teniski meč dva velemajstora koja samo povezuju fantastične udarce od kojih vam ostane samo da zinete i aplaudirate u oduševljenju. Ovakvo nadmudrivanje nisam video nigde. Verovatno je većina vas gledala Bekstvo iz Zatvora ( Zakon Braće za čitaoce iz Hrvatske). I videli ste planiranje i genijalnost Majkla Skofilda koji kao da je bio vidovit. E sada zamislite osobe pored kojih bi Skofild izgledao samo kao talentovani momčić koji mora mnogo da uči. 


Onda zamislite šta ova dva lika priređuju u ovom remek delu od filma. Preokreti, šokovi, ideje, postupci, likovi, akcija, misterija... sve zaslužuje čistu desetku. Ako niste gledali ni seriju ni film, odlučite šta ćete pogledati. Ljudi u čiji ukus verujem kažu da je ta animirana serija neuporedivo bolja od filma jer film je samo spakovana verzija. Ja se ne kajem što sam se prvo odlučio za film i lagano mu dajem desetku. Ništa manje i ne zaslužuje.

Zanimljivosti:
Glavni lik u jednom momentu čita knjigu Jenseits von Gut und Böse (Beyond Good and Evil) koju je pisao nemački filozof Fridrih Niče. Osnovni koncept ove knjige je da dobro i zlo nisu apsolutni već ih društvo stvara i zbog toga imaju drugačije značenje od društva do društva. Genijalan izbor za ovaj film.

Naj scena:


Finale koje ostavlja bez teksta

Moja ocena: 10/10

8 коментара:

  1. Hm... ne znam da li čitaš stripove, ali ako ti se film toliko dopao, svakako baci pogled i na originalnu mangu "Death Note". Najlakše je naći skenove na odgovarajućim mjestima, a imaš i hrvatsko izdanje. I da: koliko ja znam, ljubitelji ovog stripa nisu naročito oduševljeni filmom.

    Prilično zanimljiva i moralno provokativna zamisao, slažem se.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni su prijatelji govorili da sam morao odgledati seriju jer sadrži mnogo više detalja i duela ove dvojice tako da im film nije bio naročito inspirativan. Možda nije loše krenuti i sa druge strane pa nadograđivati ono što sam pogledao :)

      Избриши
  2. Film sam pogledao pre nekog vremena,sad gledam seriju.Serija je bolja iako je i film odlican.Jedina zamerka kod serije je ta sto vecina zenskih likova prica nekim bebi glasom plus sve vreme stenju,prenemazu se pa zvuce kao neka razmazena decica od 5 godina.Kontam ja da je taj detalj potpuno nebitan ali ,ljudi moji, ja poludeh.:D

    ОдговориИзбриши
  3. Razmišljao sam,kakav bi bio spektakl da Tarantino režira visokobudžetnu verziju ovog filma.Umije s mangama itekako.Kao u Kill Bill.Već sam ti poslao koji je sledeći njegov film.Tako taj ne očekujem kao što sam ovaj očekivao.Više očekujem njegov novi film o Drugom svjetskom ratu na bazi nacista kao Inglourious Basterds.Zvaće se ''Killer Crow''(da nisi nešto čuo o tom filmu koji je već najavio 2012? )

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne mislim da je ovde potrebna nova ekranizacija. Svakako je serija bolja ali serija nekako ima viška stvari. Mogli su da je završe ranije i mnogo mračnije. Ovo filmovanje je bilo sasvim dobro. Opet, koliko god Tarantino bio lud, nije lud kao standardni Japanci. Nisam čuo za taj film. Inglorious mi je bio ok ali nisam se toliko oduševio.

      Избриши
    2. Death Proof mu je ubjedljivo najgori i sam je to rekao.Sada sam nasao da sprema i neki vestern "Forty Lashes Less One" po jednom romanu.Pa sto znam nadam se dok je sada po duhom vesterna da ce to snimiti.Pa koliko bi dao prokletnicima ocjenu? 6,7 ili 8? Znam davno si gledao ali otprilike

      Избриши