уторак, 21. август 2012.

Babel (2006)

Babel (2006) on IMDb
Režija: Alejandro González Iñárritu
Glumci: Brad Pitt, Cate Blanchett, Gael García Bernal...

Tragedija se dešava mladom bračnom paru na putovanju kroz marokansku pustinju. Priča o ovoj tragediji povezuje četiri porodice.

Ranije sam već pričao da Inaritu zna da prenese i prikaže ljudsku emociju na najrealniji mogući način, vešto izbegavajući patetiku koja je, kako vidim, formula uspeha većini današnjih mrsomuđenja od filmova. Inaritua ne zanimaju tinejdžeri koji stegnutih palčeva gledaju hoće li se dvoje morona iz Hunger Games poljubiti i da li moronku opekotina boli a morona rasekotina štreca, njega ne zanima hoće li se devojčica iz Twilight ubiti pokušavajući da vidi dragog, njega ne zanima to da vam servira priču o beskućniku i da vam vrhunski emotivna scena bude to kada on kaže da nikada nije imao krevet... To nije emocija, to je žalosno korišćenje nečega žalosnog da bi se uzeo novac.

Inaritu vam servira takve događaje i likove da jednostavno osetite njihov jad, osetite stanje u kom se oni nalaze, bez obzira saživeli se vi sa njima ili ne. To može samo veliki majstor. Kao i u ranijim filmovima, i ovde imamo naizgled više priča koje povezuje jedna stvar. U 21 Gram i Amores Peros je to bila sama tragedija. Ovde imamo delimično taj obrazac ali ipak sve ove ljude je povezao jedan predmet. To je za mene vrhunska ideja. Valja i pomenuti da su sve četiri porodice sa različitih kontinenata što je još jedan zanimljiv podatak. Imamo bračni par koji je na putovanju kroz pustaru doživeo tragediju - žena je ranjena.

Zamislite sada to dvoje ljudi u zabiti Maroka, bez minimalnih uslova za život a kamo li za medicinsku pomoć, u situaciji kada bus koji ih je prevozio ne želi više da ih čeka. Imamo jednu Marokansku porodicu i tragediju nerazvijenog sveta, kako bih to ovako nemaštovito nazvao. U principu, ova porodica doživljava najveću tragediju i bez obzira što su uglavnom sami krivi za to, neće vam biti svejedno. Imamo genijalan prikaz devojke koja odrasta bez majke i što se tiče te teme, ne pamtim da sam gledao nešto bolje. Na kraju imamo jednu meksičku porodicu, što je možda i najneupečatljivija priča ali svakako sadrži nekoliko napetih i vrhuskih scena. Ono što se kod Inaritua podrazumeva, muzika u filmu je vrhunska.

Još ću jednom ponoviti nešto što sam pisao u ranijim postovima, kada vidite da je film pravio Inaritu, nema razmišljanja da li pogledati ili ne.

Boubker Ait El Caid je dobio ulogu tako što ga je Inaritu video kako igra fudbal na plaži. Do današnjeg dana, ovo je jedini film u kom se pojavljuje. Rinko Kikuchi je prošla kroz godinu dana dug proces audicija da bi dobila ulogu. Bred Pit je odbio ulogu u filmu Departed za koji je bio i ko-producent kako bi se pojavio ovde jer je veliki fan Inarituovih filmova. Adriana Baraza se ugojila oko 17kg za svoju ulogu.

Za nijansu bolja od ostalih scena je tragični završetak pucnjave sa policijom. Inaritu ponovo na vrhunski način pokazuje koliko bezvredan ljudski život može biti.