Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

субота, 11. август 2012.

AVP: Alien vs. Predator (2004)


AVP: Alien vs. Predator (2004) on IMDb
Kod nas nazvan: Tuđin Protiv Predatora
Žanr: Akcija | Avantura | Naučna Fantastika
Režija: Paul W.S. Anderson
Glumci: Sanaa Lathan, Lance Henriksen, Raoul Bova...

Priča:
Tokom arheološke ekspedicije na Antarktiku, tim arheologa i naučnika će se naći između dva drevna neprijatelja. Uskoro, oni saznaju da samo jedna vrsta može da pobedi.

Moj osvrt:
Kada sam u drugom delu Predatora, na zidu sa trofejima u svemirskom brodu Predatora video lobanju Aliena, mašta je učinila svoje i ovaj film sam željno iščekivao kao i svaki fan Aliena i Predatora. Činjenica da film režira Pol Anderson mi je zvučala i dobro i loše. Dobro zbog toga što on zna da napravi vrhunski zabavan film. Resident Evil npr. je serijal koji nema mnogo mozga ali je genijalan kao zabava. Loše iz prostog razloga što nijedan njegov film baš i nema veliku dozu doslednosti, zdravog razuma niti naročito ingeligentno smišljenih stvari. Ipak, kada radiš nešto što ima imena Aliena i Predatora u sebi, moraš da pokažeš i doslednost a time i poštovanje, kao i inteligenciju. Na kraju, svi moji strahovi i sva očekivanja su bila ostvarena. 


Film je prokleto zabavan i mogu ga gledati mnogo puta, ali na žalost, to mu je jedan od retkih kvaliteta. Prvo nas upoznaju sa likovima koji treba da krenu na put na Antarktik. Tu naravno raduje pojavljivanje legendarnog Lensa Henriksena, ali koliko god me je to obradovalo, glavni lik me je tri puta više razočarao. Ovako antipatičnog mudrosera odavno nisam video. No dobro, parola filma je "Whoever Wins, We Lose" (Ko god da pobedi, mi gubimo) što je jedna od najboljih parola ikada. Shodno njoj očekivao sam da će se i ova devojčica naći na meti neke od ove dve živine i tako prekinuti svoje postojanje i iritiranje mene kao gledaoca. 


Potom nam serviraju priču o tome kako su Alieni i Predatori bili na zemlji pre zilion godina i kako oni imaju neku tradiciju... Za divno čudo, koliko god ova priča bila neoriginalna i besmislena, meni i nije zvučala tako loše. I kada je sva akcija počela, počele su i nelogičnosti vezane za Aliene i Predatore a o tome ne bih dužio. Tu dolazimo do onog što je najveći, tačnije jedini veliki kvalitet filma a to su dueli Aliena i Predatora. Oni tako opako izgledaju da nisam treptao dok sam ih gledao. Naravno, za to uživanje vam treba dobar snimak jer na snimcima slabijeg kvaliteta se bukvalno ništa ne vidi. To kažem jer sam imao čast posedovati tzv. DVD snimak na kom sam samo video odsjaje u tami. 


I Alieni i Predatori izgledaju opako i da se film držao njihovog duela do samog kraja i istrebljivanja ljudi koje je sasvim fino započeto, bio bih i više nego zadovoljan. Ovo "Whoever Wins, We Lose", okačite mačku o rep jer je pogaženo jednim od najglupljih mogućih fazona. Braćo i sestre, ovo jednostavno morate pogledati i uvideti ovaj kretenski način na koji se glavni lik snašao u duelima sa Alienima i Predatorom. To ne vređa samo inteligenciju već i sve ono što Alien i Predator predstavljaju. 


Drugi deo ovog filma je otišao korak dalje tako da i ovo ostvarenje ne deluje toliko jadno, ali moram da priznam da sam od Andersona očekivao da se potrudi više i pruži nam nešto bolje od onog na šta nas je navikao. To može da prođe u Resident-u koga niko ne smatra ozbiljnim filmom već vrhunskom zabavom. Mi koji volimo Aliena i Predatora ne prelazimo tako lako preko ovoga.

Zanimljivosti:
Čarls Bišop Vejland koga igra Lens Henriksen je ko-osnivač Vejland Jutani Korporacije. Ova kompanija se pojavljuje u Alien filmovima i ovaj lik je predak Bišopa, androida iz Alien filmova. Prvi film o Predatoru gde je Predator levoruk. Prvi Alien film bez Sigurni Viver koja je i pre snimanja izjavila kako joj mešavina ove dve franšize zvuči očajno. 


Originalno, ovo je trebao biti peti Alien film. Kameron je napisao scenario, Sigurni je trebala glumiti a Ridli Skot režirati, ali je studio odlučio da uradi Alien vs. Predator pa se ova čuvena trojka povukla sa projekta. Švarceneger se trebao pojaviti na kratko u ulozi svog lika iz Predatora ali je on rekao da će to učiniti ukoliko izgubi na izborima za Guvernera. Morzeov kod sa početka filma kaže "Whoever wins, we lose". Henriksen je prvi izabran od svih glumaca kako bi se održao neki kontinuitet sa ranijim filmovima.

Naj scene:


Alien vs. Predator

Moja ocena: 5/10

Нема коментара:

Постави коментар