Dust Devil (1992)

Dust Devil (1992) on IMDb
Žanr: Horor | Misterija | Triler | Vestern
Režija: Richard Stanley
Glumci: Robert John Burke, Chelsea Field, Zakes Mokae...

Žena koja beži od muža sa kojim se posvađala susreće se sa misterioznim Stoperom.

Kada sam govorio o velikim negativcima, pričao sam o realnim zaboravivši nekolicinu njih na koje me je podsetio poštovani čitalac. Hvala Bogu, niko se još nije setio Ghostface-a pošto mi je on smešna karikatura naspram nabrojanih. Kada su oni "nerealni" u pitanju, tu već imamo veliki izbor. Verujem da svi znate za Fredija Krugera, Majkla Majersa, Džejsona Vorhisa, meni omiljenog Pinhead-a itd. Dust Devil iako nepoznat mnogima, za mene od danas spada među odabrane. Prava je šteta što kvalitet filma nije potpuno ispratio ovako odlično osmišljen karakter. Ovo je domaći zadatak za sve. U slučaju da se bavite pisanjem, pogledajte ovaj film i videćete kako se genijalno gradi lik negativca.

On se prvo misteriozno pojavljuje, izvršava veoma brutalno i ritualno ubistvo. Pomsilih u tom momentu da je ovo neki opako bolesni serijski ubica. Ali kako vreme prolazi, saznaje se sve više informacija o njemu. Praktično nije ostavljen prostor nedoumicama kada je ovaj lik u pitanju. Šta je on, zašto se pojavljuje, šta i zašto radi, koje su mu sposobnosti, šta mu je snaga, šta mu je slabost a šta mane, sve ćete saznati. Takvog lika na ekranu je sjajno predstavio Robert Džon Burk. Atmosfera u filmu je odlična, neretko sablasna, potkrepljena odličnom muzičkom podlogom. E sada, šta mi se ne dopada. Dust Devil napada slabe, to je sjajna ideja. Ovde od tih slabih vidimo jednu ženu čija priča mi baš i nije najsjajnija. Ona beži od muža posle neke svađe i automatski postaje meta.

Njena sudbina je ipak blisko isprepletana sa glavnim likom tako da je to podnošljivo, ali scene sa iritantnim mužem koji kasnije kreće da je traži su bile i više nego nepotrebne. Dosta vremena se troši na priču o jednom policajcu koji će tek na kraju imati susret sa  glavnim negativcem. Ok, njegov lik je bio potreban kako bi saznali sve što treba o Dust Devil-u ali nekako mi je sva radnja sa njim usporavala glavnu priču i ubijala atmosferu koja je prethodno izgrađena. Sa ovako opakim likom, cela priča je morala biti bolje smišljena jer svakako on zaslužuje mnogo bolji film od ovoga. Nisam uspeo pronaći rediteljsku verziju koja je 20 minuta duža tako da ne znam da li je u njoj cela priča bolje uklopljena.

Film nikako nije loš, niti slab... naprotiv. Ali sa ovoliko potencijala koje Dust Devil nosi sa sobom, sa ovako dobrom pričom o njemu, sa sjajnim karakteristikama i sposobnostima koje on nosi, moralo je mnogo, mnogo bolje.

Producent JoAnne Sellar se igubio u pustinji izviđajući lokacije na kojima će film biti sniman.

Teško je odabrati najbolju scenu iz prostog razloga što se lik Dust Devil-a polako razvija i sa svakom dodatnom informacijom o njemu, svaka naredna scena nosi više značaja. Bez obzira na sve, svaka scena sa glavnim negativcem je odlična, upravo zbog toga što donosi nešto novo.