Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

четвртак, 29. март 2012.

Taken (2008)


96 sati (2008) on IMDb
Kod nas nazvan: 96 sati
Žanr: Akcija | Kriminalistički | Triler
Režija: Pierre Morel
Glumci: Liam Neeson, Maggie Grace, Famke Janssen...

Priča:
Penzionisani CIA agent putuje Evropom i oslanjajući se na svoje sposobnosti pokušava spasiti svoju otetu kćerku...

Moj osvrt:
Ovo je bilo najbržih 90 minuta u mom životu. Kada je akcija u pitanju, ovo je najbolji film koji sam pogledao. Da film može biti ovako napet i ovako bombastičan nisam ni mogao pomisliti. Imamo mali uvod kako kćer glavnog lika odlazi u inostranstvo zbog čega se on brine. Ubrzo, devojka biva oteta i to se dešava u ovoj Naj sceni. Braćo i sestre, ako niste još gledali ovaj film, jedan prijateljski savet. Ako ste planirali da ga gledate parcijalno ili ako imate neku obavezu koju ste možda želeli obaviti u toku filma, zaboravite na to. Od ove naj scene ostaćete prikovani za ekrane. Od tog momenta počinje neverovatna trka sa vremenom. 


Kada smo već kod pojma vremena: jasno mi je kada je naslov težak za prevod, ali Taken što je lepo moglo da se prevede kao Oteta ili tako nešto, prevesti sa 96 sati mi je žestoko debilno. Naravno, takav prevod ima pokriće u podatku koji se pojavljuje u filmu. To je statistički podatak koji kaže da u proseku ako se osoba ne pronađe 96 sati od momenta nestanka, šanse za to postaju teoretske. E sada, naši momčići i devojke koji su se odlučili za ovaj prevod su bukvalno skontali da Liam Nison ima 96 sati da pronađe kćerkicu. Braćo i sestre, ne znam kako vama to zvuči ali da naš Liam ima sat na kom odbroava vreme do tog krajnjeg momenta, ocenu ovog filma bi podelio na pola. Po našim prevodiocima nije postojala teoretska šansa da se devojka predozira, oklizne na bananu i slomi vrat, slučajno primi zalutali metak, umre od dosade ili nešto slično pre tih 96 sati. 


Nervira me što moram da koristim reč "napetost" toliko puta jer mi je to više wc termin dok mi je "tenzija" izraz koji vuče na neku drugu stranu, ali u odsustvu boljih reči, koristiću ove dve. Elem, ovoliku napetost/tenziju u filmu postigli su veoma lako. Pre svega imamo tatinu finu, dobru i kulturnu devojčicu. Glumica za tu ulogu je izabrana sjajno. E sada, kada pomislite da neko to bespomoćno, nevino čeljade otima i prodaje kao robu, verujem da vam se želudac okreće od toga. Eto razloga zašto ćete imate ciglu u stomaku ceo film. Liam Nison je sjajan u svakom filmu u kom glumi i o njegovoj glumi je stvarno nepotrebno trošiti reči. Odličan je i način na koji je njegov lik predstavljen. Tu mislim na specijalca koji zna šta radi, koji je surov i efikasan, tako da braćo i sestre, nećete imati ono baljezganje od završnice kao u filmu Šakal sa Brus Vilisom. Ono je doktorski primer kako usrati 99% prethodnog filma ali o tome neki drugi put. 


Ovo ostvarenje sam gledao više puta i sada dok ovo pišem, već mi se mota po glavi da ga ponovo bacim na meni. Da, braćo i sestre, toliko je dobar film. I što ga više gledam, sve više sam ubeđen - kada je akcija u pitanju, od ovoga bolje ne može.

Zanimljivosti:
Bivši pripadnik SAS-a je trenirao Liama Nisona za potrebe filma. Borilačka veština koju on koristi je hibridna i zove se Nagasu Do. Ona je kombinacija sledećih veština: Judo, Aikido, Ju Jitsu. Zakrivljeni nož koji se koristi pri kraju filma je karambit. Njegova glavna karakteristika je ta da je osobu koja rukuje njime teško razoružati.

Naj scena:


"Now... the next part is very important ... they are going to take you." Scena u kojoj otac mora da kaže ovo svojoj kćerci i da pritom sačuva smirenost je više nego jeziva. Liam Nison je ovde maestralan jer je genijalno izneo ovu nadasve zahtevnu scenu. Ovo je klasičan udarac u stomak i šok koji se pamti.

Moja ocena: 9/10

9 коментара:

  1. Анониман30. март 2012. 03:43

    Moras odgledati Unknown (2011).Film ubija...

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман30. март 2012. 10:33

    odlican film bez premca je,ja sam ga odgledao tri puta i opet cu,sjajan je a Liam moj omiljeni glumac!

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. Ne još. U listi je i pošto spada u novije, realno je da se u skorije vreme opet nađe na glasanju. Prilično sam skeptičan po njegovom pitanju, ali videćemo, možda i ne bude toliko loš.

      Избриши
    2. Malopre sam odgledao prvi deo pa cu sad i nastavak.. Sad gledam trejler za drugi deo i ne mogu da verujem da je tip posle svega otisao u Istanbul na odmor??!! :D

      Избриши
    3. Pa o tome neretko pričam. Najgore je kada te ubeđuju ceo film da je lik spreman na sve, u svemu se snalazi i sve zna, i onda napravi teški propust.

      Избриши
    4. Hahahahahahahaahahh koja glupost ne mogu da verujem :D
      i mislim da se cak ponavlja ona fora iz prvog dela kada mu je cerka ispod kreveta, samo sto je sada na drugom mestu.

      Избриши
  4. Sta mislis o trecem dijelu trilogije Oteta? Pogrijesio si za ovu devetku ovo je cista desetka! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veze nemam. Nisam ga pogledao a i ne mislim da je naročito potrebno pogledati ga

      Избриши