Attack the Block (2011) on IMDb
Kod nas nazvan: Napad na Kvart
Žanr: Komedija | Horor | Naučna Fantastika
Režija: Joe Cornish
Glumci: John Boyega, Jodie Whittaker, Alex Esmail...

Banda tinejdžera u Južnom Londonu brani svoj blok od invazije vanzemaljaca.

Pre samog gledanja nisam bio naročito optimističan kada je ovaj film u pitanju. Kada je rečeno da on dolazi od kreatora Hot Fuzz i Shaun of The Dead, malo sam podigao očekivanja ali opet ona nisu bila naročito velika jer nisam fan ni dva navedena filma. Sam početak je delovao zanimljivo. Mali vanzemaljac se pojavljuje, klinci ga jure bla bla bla. Kasnije ih stiže još ali ovi su mnogo zajebaniji. U tom momentu sam pomislio "hej, pa ovo je dovoljno otkačeno da uspe". To osećanje me držalo nekih petnaestak minuta. Sve posle toga je bio goli prosek. Od silne jurnjave, lomatanja i sasvim solidnih scena, sve se svelo na jurcanje po jednoj zgradi.

Film dolazi iz Britanije i žanrovski pripada komediji. Više puta sam pominjao da obožavam britanski humor i da ovaj holivudski kada se uporedi sa njim ispada da je smišljan za malu decu. How I Met Your Mother, Friends, Big Bang Theory... osim u retkim momentima, da nema smeha iskreno ne bih znao da se upravo dogodilo nešto smešno. Ok, to jesu stvari koje su prilično zanimljive, ali ako hoću da se ismejem tu su Only Fools and Horses, Benny Hill, Mr. Been, Monty Python, Fawlty Towers, Coupling... Ako su britanci moj favorit po pitanju humora i ako je ovo došlo odande sa oznakom komedije, onda se tu nešto zbiva što se nikako ne slaže. Mislim da baš zbog ovakvih promašenih komedija mora da se uvede neki međužanr, tipa comedy wanabe ili entertainment ili tako nešto.

Osim što je omanuo na tom planu komedije, na ostale stvari nemam neke zamerke ali nemam ni razloga da hvalim. Jednostavno klinci se šibaju sa zverima pri čemu me njihova laprdanja ni najmanje nisu doticala niti zanimala, njihovi fazoni su izlizani a osim jednog klinje, svi ostali su antipatični. Budžet verovatno nije bio naročito veliki pa nisu mogli bog zna kakve efekte napraviti. Uprkos tome, fino su se snašli. Zveri su potpuno mračne i vidi se da je korišćeno kretanje šimpanza ili nečeg sličnog. Jedino što je upečatljivo na njima su drečavo zeleni zubi što i ne izgleda tako loše. Da sumiram, film je goli prosek. Ok za jednom pogledati i verovatno ga zaboraviti koji dan kasnije.

Džo Korniš je došao na ideju za ovaj film tako što je opljačkan jedne noći. Dodatna inspiracija mu je bio film Signs. On je i odrastao u delu Londona gde se odvija radnja filma.

Prve pojave opasnijih neprijatelja. Scena posle koje sam se ponadao da će ovo biti odlična zabava.