Alternativni Naziv: Death Note
Žanr: Avantura | Kriminalistički | Drama | Fantastika | Misterija | Triler
Režija: Shûsuke Kaneko
Glumci: Tatsuya Fujiwara, Ken'ichi Matsuyama, Asaka Seto...
Priča:
Bitka između dva najveća uma počinje kada jedan od njih pronađe Death Note, svesku koja ima moć da ubije, i odluči da reši svet kriminalaca, silovatelja i svog poznatog ološa.
Moj osvrt:
Na početku mala napomena. Ovaj film je rađen po animiranoj seriji koja je opet rađena po stripu. To kažem zato što sam dobio kritike što nisam gledao tu seriju jer je film njena siromašna verzija. Ako je nešto ovako dobro "siromašna verzija", onda mogu zamisliti samo kakva je serija. Braćo i sestre, nešto ovako dobro i inteligentno dugo nisam gledao.
Momak pronalazi svesku u koju može da upiše nečije ime i ako u glavi ima lik te osobe čije je ime upisao, ta osoba umire. Ok, to ne zvuči naročito epohalno, ali postoji ogromna količina pravila i varijanti u toj svesci. Najbolje od svega je što vam film to ne prikazuje odmah, već čeka pogodan momenat da pokaže određeno pravilo pri čemu vas istavi iz stolice/fotelje/kreveta dobrom idejom. Fenomenalna stvar je ta što je osoba koja je pronašla takvu svesku zaista inteligentna. E sada, pošto on odlučuje reši ovu planetu raznoraznog ološa, on je stopostotni pozitivac, zar ne? Malo sutra, ovo kao da je realni život, jer sa velikom moći dolazi velika glad i veliki opseg mogućnosti. Ovaj dečko odlučuje da ih koristi na za sebe najbolji mogući način.
E sada, kada bi se film svodio na sve ovo što sam do sada napisao, ne bi mogao da bude toliko dobar. Epohalan je zato što ovaj momak dobija rivala. Rival je naravno negativac, zar ne? Malo sutra! Već sam vam rekao... Ovo je pravio neko opako inteligentan. Rival momku je misteriozna osoba koja je poznata kao L. Pošto se identite L-a ne zna odmah, i obavija ga doza misterije, loglično je očekivati da razotkrivanje njegovog identiteta donosi veliki obrt. Da, naravno, kada bi to pravio neko u Hoivudu. Ovde se, za razliku od npr. Nolana koji se svojim preokretom lepo pokakio na svog poslednjeg Betmena, nisu bavili tim jeftinim stvarima. Bolji fazon je ovo što ćete videti kada se njegov identitet razotkrije nego retardirani betmenoliki preokret. Ono što je sjajno, i ova osoba je preinteligentna, tako da imamo kolosalno rivalstvo.
Ta osoba treba da pomogne policiji kako bi uhvatili lika koji poseduje svesku. E sada, kako pronaći nekog ko u miru i tišini svoje sobe piskara imena u svesku... E neću da vam kažem, jer ovo je nešto što morate pogledati. Ja sam bio fasciniran postupcima i idejama prvo jednog lika a potom drugog. Kao da gledate teniski meč dva velemajstora koja samo povezuju fantastične udarce od kojih vam ostane samo da zinete i aplaudirate u oduševljenju. Ovakvo nadmudrivanje nisam video nigde. Verovatno je većina vas gledala Bekstvo iz Zatvora ( Zakon Braće za čitaoce iz Hrvatske). I videli ste planiranje i genijalnost Majkla Skofilda koji kao da je bio vidovit. E sada zamislite osobe pored kojih bi Skofild izgledao samo kao talentovani momčić koji mora mnogo da uči.
Onda zamislite šta ova dva lika priređuju u ovom remek delu od filma. Preokreti, šokovi, ideje, postupci, likovi, akcija, misterija... sve zaslužuje čistu desetku. Ako niste gledali ni seriju ni film, odlučite šta ćete pogledati. Ljudi u čiji ukus verujem kažu da je ta animirana serija neuporedivo bolja od filma jer film je samo spakovana verzija. Ja se ne kajem što sam se prvo odlučio za film i lagano mu dajem desetku. Ništa manje i ne zaslužuje.
Zanimljivosti:
Glavni lik u jednom momentu čita knjigu Jenseits von Gut und Böse (Beyond Good and Evil) koju je pisao nemački filozof Fridrih Niče. Osnovni koncept ove knjige je da dobro i zlo nisu apsolutni već ih društvo stvara i zbog toga imaju drugačije značenje od društva do društva. Genijalan izbor za ovaj film.
Naj scena:
Zanimljivosti:
Glavni lik u jednom momentu čita knjigu Jenseits von Gut und Böse (Beyond Good and Evil) koju je pisao nemački filozof Fridrih Niče. Osnovni koncept ove knjige je da dobro i zlo nisu apsolutni već ih društvo stvara i zbog toga imaju drugačije značenje od društva do društva. Genijalan izbor za ovaj film.
Naj scena:
Finale koje ostavlja bez teksta
Moja ocena: 10/10