Kod nas nazvan: Smrtna Kazna
Žanr: Triler | Kriminalistički | Akcija | Drama
Režija: James Wan
Glumci: Kevin Bacon, John Goodman, Kelly Preston...
Priča:
Nik Hjum je sasvim običan poslovni, porodični čovek sve dok jedne užasne noći ne prisustvuje sinovljevom ubistvu. Uništen tugom on shvata da nema stvari koju ne bi učinio da zaštiti svoju porodicu.
Moj osvrt:
Previše filmova sam gledao na temu ubistva i osvete tako da mi tu treba servirati baš nešto upečatljivo da bih bio zadovoljan. Za divno čudo ovaj film je krenuo snažno i upečatljivo. Nije ovde trebalo mnogo mučenja i mrcvarenja. Scena ubistva je bila kratka ali užasno efektna. Dotle su se već potrudili da nam dostave jednu finu porodičnu idilu tako da nam je jasno šta se gubi ovim gnusnim činom. Zbog svega toga, šok je veliki. Ono što su uspeli da nam dočaraju a što mnogi filmovi nisu to je ta nasumična žrtva. Obično kada kažemo da žrtva može biti svako, to se i ne vidi toliko dobro. Ovde je to tako urađeno da vi zaista možete da se zamislite i da shvatite kako svako može i biti meta. Nije bitno da li ste bogati, siromašni, mladi, stari, žensko, muško itd., bitno je da ste se našli na pogrešnom mestu u pogrešno vreme a to je nešto što može svakom da se desi.
Jasno je da za ovakvu tragediju nema nekog zadovoljenja pravde a lako je i pogoditi da će ovde ćale da pokuša da uzme pravdu u svoje ruke. Koliko god besan bio, koliko god pogođen bio, čoveku nije lako da u ovoj situaciji nekom oduzme život. Jedna stvar je misliti o tome, druga to učiniti. Vidi se ovde to lomljenje u glavi čoveka koji traži osvetu. Sve dok razmišlja svesno, sve dok mu je glava koliko toliko bistra, jasno mu je da ne može oduzeti život drugom. Međutim bes je nešto što nas zaslepljuje, što nam ne da da postupamo zdravorazumski. Bol je nešto što doprinosi jačem rasplamsavanju besa. U tom momentu čovek nije svestan jedne bitne stvari - odgovornosti za vlastite postupke. Sve što učiniš, može da te progoni, može da se okrene protiv tebe i tvoje porodice.
Od ovog momenta sve u filmu kreće na dole. Prvo, trebali smo gledati dramu u kojoj bi čovek bio psihički preopterećen. Bejkonu je lako da glumi čoveka koji nije baš ok sa glavom, tako da mi je baš žao što nisam video neko veliko ludilo, neke moralne dileme, neko kajanje. Jednostavno, morala je ovo biti drama zbog svega što se desilo. Čak i ta prva njegova akcija, da je tako nazovem, deluje trapavo i izgleda kao oslobađanje besa. To je odlično. Sve posle toga ne sadrži neke velike emocije. Sve postaje užasavajuće haotično sa gomilom scena koje su pogrešne ili su tempirane u pogrešno vreme. Umesto pomenute drame dobili smo sranje dramu gde se brat ubijenog oseća kao manje voljen, kao zapostavljen ili šta već. To treba da stvori neku porodičnu dramu a zapravo stvara veliku nervozu.
Jasno je kao dan da će ovo biti duel ožalošćenog ćaleta i opasne bande ali ono u šta se film pretvorio otišlo je na totalno krivu stranu. Ok, treba da postoji pretnja, treba da postoji napetost i taj sukob treba da eksplodira (nešto poput Takena) ali ovo je smešno. Film se pretvorio u užasavajuće bezveznu i napucanu akciju gde ćale prerasta u Maks Pejna ili Džona Meklejna a scene umesto da budu opako napete, budu zapravo bombastične sa gomilom akrobacija. Kako se običan poslovni čovek pretvorio u akcionog heroja - veze nemam. Kako izbegne gazilion metaka - veze nemam. Ako su se već odlučili na ovo, trebali su da naprave ovaj duel koji neće prestajati. Sa pauzama samo se šire gluposti i prave karikature. Znaš da će te banda napsti, ali se ponašaš sasvim cool, ne govoriš ništa porodici niti zoveš policiju. Ili kontra, znaš gde se nalazi taj kojeg želiš da smakneš, on ne zove policiju a ti ni ne pokušaš da ga posetiš u toku noći.
A policija, braćo i sestre - ajao. Kao starac Fočo koji povremeno uskoči i kaže "Ko se mača lati tu kuća nije tesna nego golub na grani". Bukvalno ničemu ne služe. Stavili su neku lepuškastu, tamnoputu devojčicu da bude detektiv, valjda da nam ne bude toliko teško kad se pojavi i izvali nešto što nikada nismo čuli tipa "niste svesni u šta se upuštate", "pomozite nama da bismo mi vama mogli pomoći". Šlag na torti, znaju da će banda da se pojavi i gde će banda da se pojavi i ostavljaju dva policajca koja ili su zaspala ili su obnevidela. Ja ne vidim drugi način da im se desi ono što im se desilo. Koliko god sam gledao retardiranu policiju, ovde su prevršili svaku meru.
Završnica je nešto što može da bude zanimljivo da je ovo film Komandos ili Rambo ili neka kombinacija. Možda sve ovo ne bi bila šteta da ovaj film nije otvoren odlično. To je toliko dobro izgledalo da sam pomislio da ćemo zaista dobiti onog Maks Pejna kojeg smo trebali dobiti umesto istoimene smejurije. Imali smo odlično dostavljen šok i tragediju kao odlične preduslove za brutalan film. Imali smo Bejkona koji je magao odlično dostaviti ludilo. Na žalost, dobili smo nabacanu akciju, karikature od likova što je dovelo do toga da je ovo potpuno haotičan film bez ikakvog koncepta.
Zanimljivosti:
Pištolj za koji Bouns Darli kaže "Take this fucker to the Holy Land, start your own crusade" je Desert Eagle. Film je zasnovan na istoimenoj knjizi koja je nastavak knjige Death Wish po kojoj je snimljen istoimeni film. Scena suđenja je snimana u pravom sudu. Prvi Vanov film za koji scenario nije pisao Li Vanel. Geret Hedlund je obrijao glavu za potrebe snimanja.
Naj scena:
Zanimljivosti:
Pištolj za koji Bouns Darli kaže "Take this fucker to the Holy Land, start your own crusade" je Desert Eagle. Film je zasnovan na istoimenoj knjizi koja je nastavak knjige Death Wish po kojoj je snimljen istoimeni film. Scena suđenja je snimana u pravom sudu. Prvi Vanov film za koji scenario nije pisao Li Vanel. Geret Hedlund je obrijao glavu za potrebe snimanja.
Naj scena:
Tragedija
Moja ocena: 5/10
Ovaj film sam svojevremeno, izbacio iz DVD, kad je posle nekoliko treskanja glavom o asfalt, negativac ustao kao da ga je ujeo komarac...
ОдговориИзбриши