Obavestenje

Obaveštenje: Zvezdice ispod postova koristite da ocenite kvalitet filma a ne kvalitet mog prikaza. Još jednom bih vas zamolio da se ne potpisujete sa Anoniman već ukoliko nemate neki od ponuđenih naloga, koristite opciju ime/url gde možete upisati samo polje ime.

петак, 21. фебруар 2014.

The Frozen Ground (2013)


The Frozen Ground (2013) on IMDb
Kod nas nazvan: Zločin u Ledu
Žanr: Kriminalistički | Istorijski | Triler | Biografski
Režija: Scott Walker
Glumci: Nicolas Cage, Vanessa Hudgens, John Cusack...

Priča:
Kako bi rešio slučajeve iz prošlosti, detektiv sarađuje sa devojkom koja je pobegla serijskom ubici Robertu Hansenu. Film je zasnovan na stvarnim događajima.

Moj osvrt:
Ukoliko ste neko ko voli detektivske serije, i to ovakve kakve nam danas serviraju, onda je ovo film za vas. Ovo lako može da prođe kao jedna od epizoda svake od tih serija. Zbog toga, neće biti ovo naročito detaljan prikaz. Nisam čitao o slučaju na kom je film zasnovan. Jednostavno, nije ovo dovoljno dobro da bi me zainteresovalo. Nisam ovde video ništa što bi izdvojilo film od serija i filmova sa sličnom tematikom. Uz to što je zasnovan na stvarnim događajima, pažnju je verovatno privukao Kejdžom i Kjuzakom. Da ovde glumi neko drugi, sumnjam da bi film bio primećen.

Iniciajlni koncept me je podsećao na odličnog Chasera. Vidimo ubicu, vidimo čoveka koji ga traži, žrtva je prostitutka - ostaje nam trka sa vremenom. To ne može da omane, zar ne? E pa može. Prvo, da bi imao trku sa vremenom, morao bi da kreiraš napetu atmosferu a da bi kreirao napetu amtosferu treba ti realna žrtva i jeziv ubica. Kjuzak jeste dobro ovde odglumio ali to je jedina svetla tačka kada je ubica u pitanju. U principu mi se dopada što ubica nema svoj karakteristični modus operandi. Da ima, lako bi povezali brojne žrtve i lako bi pronašli takvog lika. Međuim sve što vidimo ovde ima premala mudašca. Malo vezivanja lancima i koji pucanj. Sve se završava na prokletoj priči o njegovim zlodelima. Ok, govorio sam često da je nekada sugestija bolja od prikazivanja, da može da ostavi jeziv utisak, ali brate, moraš da me ubediš da je neko zaista monstrum kakvim ga predstavljaš. Sve to je Kjuzak morao da iznese svojom glumom. Morali su nam dati barem neki detalj. Po ovom njihovom principu, ubica je komotno mogao da bude i Bora Drljača. Što da ne. Mogli bi komotno da nam serviraju priču da nam njegov brđanski glas dolazi od krvi devica. Sve se ionako zasniva na priči, što onda ne pustiti mašti na volju.

Kontam da su išli na onaj fazon da ubica može biti svako, da to može biti neko koga viđamo svaki dan itd. E tu je recimo 8MM napravio odličan posao. Demaskiranje ubice smo jedva čekali a ispod maske smo videli obično lice. Pre toga nas je film ubedio da je čovek ispod maske zver. I to je savršeno efektno. Ovde je to tek donekle dobro. Ok, ubedili su me da je ubica običan čovek, ali me nisu ubedili da je običan čovek ubica. Imali su sreće da je Kjuzak bio u toj ulozi, ali uprkos talentu koji ovaj čovek ima, on nije Entoni Hopkins koji bi mogao da vam priča Crvenkapicu u originalu a da imate utisak da je neverovatan sadista. Sa druge strane Nidža Kejdž je standardan. Ovo je bila laka uloga za njega tako da nije morao puno da se znoji. 

E sada imamo i ulogu žrtve. Glavna uloga žrtve je pripala preživeloj Sindi, devojci koja je prostitutka. Naravno tu se povlači paralela koliko ljude zapravo nije briga za ove devojke, kako zakon štiti bogate itd. Meni to nije naročito bitno ovde. Ono što mi se nije dopalo je sama žrtva. Recimo i u Chaseru žrtva je prostitutka. Isto je ne poznajemo kao što ne poznajemo ni ovu devojku. Fazon je u tome što su nam tamo prikazali prostitutku kao običnu ženu koja ima malu preslatku devojčicu. Prikazali su nam ubicu kao brutalnog gada i grč u stomaku mora da postoji dok traje trka sa vremenom. Ovde su našli glumicu koja se non stop beči, konstantno teatrališe, gleda u stranu, grize usnu i izgleda kao žesnki Džastin Biber - plastično, nedopadljivo, neko ko bi glumio u serijama za devojčice od 13,14 godina, ženska verzija Majli Sajrus ili tako nešto. I sada ona nama priča svoju tešku i tužnu priču koja treba da nas potrese a to zapravo zvuči kao da se ucveljila zato što se Beyonce ugojila ili da je nesrećno zaljubljena u svu petoricu Backstreet Boysa. 

Na sve to patetišu sa njenom tragedijom. Ok, tragično je to što ona ima ovakvu sudbinu ali njeni stavovi i ponašanje pokazuju previše idiotluka da bi mogli da proklinjemo njeno teško detinjstvo. Dijalog kada Nidža Kejdž pokušava da izvuče informacije od nje dok sede u restoranu je jedna od najgore napisanih baljezgarija koje sam video i čuo u zadnje vreme. Kao neko međusobno otvaranje, uviđanje težkog života, traženje smisla, briga i slične pizdarije. Samo još da su u finalu razgovora potegli "Šta bi Isus rekao", prekinuo bi da gledam film. A dijalog upravo u tom pravcu ide. I sad ta njena teška sudbina i priča koju nam izlaže, to je sve potrebno da bi žalili ovu devojku, zar ne? Hm, kako je onda Chaseru to pošlo za rukom bez i jedne jedine usrane patetične scene otvaranja duše, lizanja rana, češanja leđa, pružanja pomoći. Jbg, u takvom vremenu živimo. Svi želimo svima pomoći, svi razumemo sve, svi prihvatamo sve, poštujemo različitost i drugačija mišljenja. Valjda zato i nemamo sukobe u društvu, nemamo ubistva, tuče, prestupe, mržnju... oh, wait.

U svemu tome, potkrala se jedna simpatična scena. E sada, da su drama i lik ove iskarikirane prostitutke predstavljeni kako treba, ova scena bi bila još efektnija. Dok juri ulicama u potrazi za mušterijom, u pola noći iz jedne uličice izlazi los. Prva reakcija je naravno šta koji đavo ova životinja radi tu. U gradu zavejanom snegom gde vidimo samo ljudski šljam, hladnu arhitekturu i mašine, los je prokleto čudo prirode i prelepa stvar za videti. Ali fazon je što taj los nikako ne pripada ovom sranju u kojem se nalazi. Vidimo da i ne može da pronađe izlaz. E sada, da je drama ove devojčice dobro odrađena, identifikacija sa ovom životinjom bi bila perfekcija. 

Pomenuh i sneg. Ceo celcati film vidimo kako pada sneg i konstantno je tmurno. Za mene je ta atmosfera perfektna da se napravi jedan mračan film. Na žalost, dobili smo još jedan šablon poput standardnih detektivskih serija. Kad smo kod toga, od svega što sam gledao na tu foru, jedino što mi je bilo sjajno je Odeljenje za ubistva (Homicide: Life on the Street). Nekako mi je ta serija bila realističnija od svega ostalog. Realni, nenapucani likovi bez CSI izdrkotina i manekena iz većine serija, lišeno retarda koji treba da predstavljaju genijalce i genijalaca koji bi trebali biti retardi. Sve ostalo što videh se svodi na potpuni haos koji kulminira nekim velikim otkrićem ili fazonom kojim će detektiv nadmudriti optuženog. E i ovo je takvo. Ako uživate u tim serijama, ovo će vam biti sasvim ok. U protivnom, teško da ćete pronaći ovde nešto vredno pažnje.

Zanimljivosti:
Kejdž glumi detektiva a Kjuzak prestupnika. U filmu Con Air uloge su bile zamenjene. Robert Hansen je koristio isti tip aviona kako je i prikazano u filmu.

Naj scena:

Los - samo zbog potencijala.

Moja ocena: 5/10

2 коментара: