Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

субота, 9. фебруар 2013.

Eraser (1996)


Eraser (1996) on IMDb
Kod nas nazvan: Likvidator
Žanr: Akcija | Kriminalistički | Drama | Misterija | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Chuck Russell
Glumci: Arnold Schwarzenegger, Vanessa Williams, James Caan...

Priča:
Operativac kome je posao zaštita svedoka u svojoj organizaciji otkriva zaveru koja uključuje prodaju nove vrste oružja terorističkim organizacijama.

Moj osvrt:
Pre par dana sam pričao sa kolegom o starim akcionim filmovima, koliko su imali više draži od ovog današnjeg laprdanja zvanog, trči, pucaj i izgledaj zajebano. Nemam pojma zašto, pao mi je ovaj film na pamet jer je jedan od retkih Švarcikinih koje nisam pogledao. Jedno deset puta sam gledao scenu u avionu i zbog nje sam kontao da će ovo biti baš zabavno. Ono što sam video mnogo je bliže današnjim filmovima nego nekadašnjim akcijama. 


Sama ideja da čova radi u zaštiti svedoka nije nešto epohalna, ali ovde nam serviraju kako on lagano lažira smrt svojih svedoka i daje im nov identitet. Sama ta režija je prepuna rupa kao i sve te igrarije oko novog identiteta, ali dobro, to nije cetralna tema filma pa može da prođe. Cela zavera se vrti oko prodaje nekog novog ultra, mega, giga zajebanog oružja i svedoka koji zna za to. To oružje mi izgleda baš blentavo, kao da je sklopljeno od lego kocki a i sama upotreba, iako prikazuje neverovatne mogućnosti, opet otvara gomilu pitanja o zdravom razumu u logičnosti istog. Elem, najveća mana ovog oružja je ta što je njime praktično nemoguće pogotiti pozitivca. Čak i negativci greškom pre pogode svoje neko li ove naše, ali zato kada Švarcika dođe u posed ovih puškica, zlikovcima je odzvonilo. Iz svega toga je jasno da od iskorišćenosti tog arsenala nema ništa. 


Samim tim što film ne pretenduje da bude ozbiljan kao npr. već opisivani Taken ili Die Hard 3, očekivao sam gomile preterivanja, više zabave i mnogo više dinamičnijih scena, kao npr. u četvrtom delu Nemoguće Misije. Osim solidne scene sa iskakanjem iz aviona i donekle jednog okršaja sa učešćem krokodila, ništa posebno nisam video. O samoj priči ne bih puno, sve je pravolinijski, sve je predvidivo, uvek je za očekivati da se uleće u najveću frku, tako da tu ništa posebno ne može da se vidi. Ono oko čega su se potrudili je glavni negativac. Nemamo npr. retardirane neameričke teroriste (koji su po pravilu uvek zaostali), već imamo čovu koji je u istom poslu kao i glavni lik, samo je iskusniji i do pred kraj, prilično inteligentan. Njega tumači Džejms Kan i čovek je objasnio kako se može igrati jedan dobar negativac. 


Još jedna stvar koja mi nedostaje su bolji sporedni likovi. Ako već praviš neozbiljnu akciju, ubaci neke blesave likove, ubaci neku usputnu pričicu koja će proizvesti malo više humora. To je vrhunski izvedeno sa Sajmonom Pegom u pomenutoj Nemogućoj Misiji. Ovde osim Švarcenegera i Kana (velikog Koburna ne računam jer se skoro i ne pojavljuje) nemamo ama baš nikog. Prelepa Vanesa Vilijams je izvanredna za svoje standarde što čak i ne znači da je prosečna. Ona je jedna od najgorih glumica koje sam gledao u životu i najbolja stvar koju je mogla da izvede je ovde zapravo da samo stoji u scenama i ponaša se kao da se slučajno našla tu. Inače sve vreme je u fazonu "život mi je u opasnosti, čekaj da se lepo namestim da mi ne izađu bore, ovi pucaju na mene, čekaj da se lepo nasmejem da ne ispadnem ružna u ovoj sceni". Njena plastičnost i odsustvo svakog drugog zanimljivog lika je svalilo Švarcenegeru na vrat teret da mora da nosi sav humor. Ima tu nekoliko takozvanih "one liner-a" koje on povremeno dobaci, ali premalo je to. 


Nekoliko scena su besramno kopirali iz Terminator 2. Mnogo je onih "Pođi sa mnom ako želiš da živiš" fazona a na sve to, imamo scenu u kojoj Švarcika čisti sve pred sobom što užasno podseća na scenu iz T2 u kojoj se on krši sa gomilom policajaca. Za današnje uslove i filmove, ovo bi bio neki zadovoljavajući standard, ali za nas koji smo odrasli na mnogo zabavnijim akcijama, ovo je ipak blago razočaranje.

Zanimljivosti:
Ime kompanije koja se pojavljuje u filmu je Cyrez. Originalno se trebala zvati Cyrex, ali se kompanija Cyrix žalila zbog sličnosti pa su tonski zapisi u filmu i logo kompanije promenjeni u post produkciji. Džon Milius je više puta prepravljao scenario u saradnji sa Švarcenegerom.

Naj scena: 


Skok iz aviona

Moja ocena: 5/10

2 коментара:

  1. jel imas ovo na svojoj listi "i must see"

    Seeking Justice (2011)

    http://www.youtube.com/watch?v=EfGSOw-vUg8

    ОдговориИзбриши