Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

субота, 28. јануар 2012.

Up (2009)


Up (2009) on IMDb
Kod nas nazvan: Do Neba
Žanr: Animirani | Avantura | Komedija | Drama | Poridični | Fantastika
Režija: Pete Docter, Bob Peterson...
Glumci: Edward Asner, Jordan Nagai, John Ratzenberger...

Priča:
Tako što je vezao hiljade balona za svoju kuću, Karl Fredriksen, star 78 godina kreće da ispuni svoj san iz detinjstva i vidi divljinu Južne Amerike. Odmah posle poletanja, on saznaje da na tom putu neće biti sam...

Moj osvrt:
Ovaj film ima 8.3 na imdb i samim tim spada u njihovu top 250 listu. To treba da vam bude dovoljan razlog da ga pogledate. Za mene je on bio sasvim ok, ali ništa više od toga. Uprkos tome što nisam bio oduševljen, ovo ostvarenje je vlasnik najbolje scene koju sam video u animiranom filmu i jedne od najboljih scena koje sam video uopšte. Ta scena u kojoj se u nekoliko vremenskih sekvenci prikazuje čitav životni put jednog bračnog para jednostavno ostavlja gledaoca bez daha. Zašto? Zato što sadrži celu životnu suštninu sa svim poteškoćama i lepim momentima, bez one preterane patetike koju bi neminovno te scene dobile da su prikazane kao poseban film. Siguran sam da bi ih tako Pixar upropastio jer u zadnje vreme konstantno pravi patetična ostvarenja. 


Verovatno se mnogi sa mnom neće složiti ali Wall-e kojim su svi oduševljeni mi je po kvalitetu malo ispod ovog ostvarenja iz prostog razloga što je kako je film odmicao, postajao sve patetičniji i sve dosadniji. To je očigledno upalilo kod velikog dela publike, ali kod mene teško. Naravno ni ovo ostvarenje nije spaseno patetike ali su je zadržali u granicama dozvoljenog da tako kažem. Film je sasvim zanimljiv i nemam problem kao sa Wall-e da je počeo da me zamara. Animacija je prelepa. Priča je sasvim ok ali uprkos svemu tome, nisam uspeo da se naročito uživim u nju niti je film uspeo da me naročito zabavi. Uprkos nekim negativnim stvarima, on je sasvim zanimljiv i nikako ga ne treba zaobići. Samo mi nije jasno zašto ova novija patetična Pixarova ostvarenja dobijaju veću pažnju od mnogo boljih Toy Story 1 i 2, Cars, Monsters Inc, The Incredibles...


Up, Toy Story 3 koji je veoma dobar, a pogotovu Wall-e prepuni su patetike koja po mom mišljenju zaista nema mesta u animiranom filmu. Nadam se da će im buduća ostvarenja biti mnogo bolja, jer nakon svega dobrog što su napravili, neminovno su u padu.

Zanimljivosti:
Ovo je prvi animirani film koji je otvorio Kanski Festival i drugi koji je bio nominovan za oskara. Prvi je bio Beauty and the Beast. Svi likovi pozitivaca su bazirani na kvadratima i krugovima, dok su svi likovi negativaca bazirani na trouglovima. Pixar je poznat po tome što u svoj najnoviji film postavi lik koji će se pojaviti u njihovom sledećem filmu. U ovom filmu se pojavljuje igračka Lotso medveda koji je lik iz narednog Pixarovog filma, Toy Story 3. 

Naj scena:

Životni tok

Moja ocena: 6/10

2 коментара:

  1. Baš voliš reč patetika, upotrebio si je ni manje ni više nego 6 puta. Što je mnogo, mnogo je. Inače, što se tiče samog filma, od mene je dobio čistu desetku, poučan je i nadasve zabavan. Slažem se za scenu, briljantna je.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne volim niti jednu reč nešto posebno a i ne pazim koliko puta šta pišem, ali koliko god puta je napisao, više puta sam je video u novijim Pixarovim ostvarenjima ;)

      Избриши