Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 15. јануар 2012.

Nochnoy dozor (2004)


Night Watch (2004) on IMDb
Kod nas nazvan: Noćna Straža
Alternativni naziv: Night Watch
Žanr: Akcija | Fantastika | Triler
Režija: Timur Bekmambetov
Glumci: Konstantin Khabenskiy, Vladimir Menshov, Mariya Poroshina...

Priča:
Postoje sile svetlosti i sile tame. Između njih postoji sporazum. O tome da se sporazum ne prekrši brinu straže. Ovaj film prati stražu sila svetlosti koja dežura noću - Noćnu Stražu.

Moj osvrt:
Ovaj film sam gledao u bioskopu kada je izašao i nekako mi je ostavio podeljeno mišljenje. Sada kada sam ga ponovo pogledao, utisak je nešto bolji ali opet postoje tu i dobre i loše strane. Srećom ove dobre dominiraju pa je bez obzira na propuste rezultat sasvim dobar film. Pre svega bih pohvalio priču. Knjigu po kojoj je snimljen film nisam čitao ali imam u planu da nabavim tu celu trilogiju. Inače do sada su po mom znanju snimljena samo dva filma i nisam siguran da li oni sadrže priču sve tri knjige.


Ideje su sjajne. Volim kada u film ubace neku legendu i neke drevne priče. Ovde ih ima gomila. Film otvara fenomenalni prolog i priča o dve sile. Kako film prolazi, praktično na svakih desetak minuta dobijemo novu priču, novu legendu i nov slučaj. To je možda i dvosekli mač jer sa toliko dobrih ideja i sa toliko dobrih priča, film koji traje stotinak minuta je nekako prekratak. Čini mi se da je svaka od tih priča mogla dobiti još veći prostor jer, što je ovde sjajno izvedeno, svaka od njih ima veliki značaj. Ovaj film porede sa čuvenim Blejdom ali po mom skromnom mišljenju Blejd nije ni blizu kvalitetan kao ovo ostvarenje. Priča u Blejdu je suviše mršava u ondosu na ovu. 


Takođe kada se poredi sa ovim filmom, Blejd praktično i nema neke ideje. Ima priču o glavnom liku i priču o tom nastanku ultra, mega, giga zajebanog vampira. Takođe, ovde mi se sviđa što su ti vampiri predstavljeni ljudskije. Par stvari koje mi se ne sviđaju su u principu sitnice ali nekeko mi malo kvare utisak. Gospodari svetla i tame su naravno likovi koji postoje vekovima. Gospodar sila tame koji mi deluje zaista dobro, u sadašnjem vremenu sedi u sobi i igra na play-station-u igricu koja predstavlja neki potencijalni događaj. To mi je malo delovalo bezveze. Mada opet, svi likovi deluju ljudskije nego što bi izgledali u mogućoj holivudskoj verziji ovog filma. 


Takođe bih pohvalio i efekte koji su sjajni i za današnje uslove. Na kraju, jedina veća zamerka je što je film sa ovoliko dobrih priča i ideja morao trajati mnogo više. I jedan savet: zbog tako velike količine ideja i priča, film gledajte pažljivo. Ja sam prevideo jednu veoma bitnu stvar kada sam ga davno gledao.

Zanimljivosti:
2005 ovaj film je bio predstavnik Rusije na dodeli oskara. U Antonovom stanu može se videti Rembrantova slika "Noćna Straža". Ovo nema veze sa samim filmom ali naziv te slike je pogrešan jer je Rembrant slikao dnevni događaj. On joj i nije dao naziv, a naziv "Noćna Straža" joj je dodeljen u 18. veku. Film je baziran na prvoj knjizi iz trilogije koju čine "Noćna Straža", "Dnevna Straža" i "Poslednja Straža". U Romanima lik Alis nije pevačica kao što je predstavljeno u filmu.

Naj scena:


Prolog

Moja ocena: 7/10

Нема коментара:

Постави коментар