Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

четвртак, 19. јануар 2012.

Dnevnoy dozor (2006)


Dnevna straža (2006) on IMDb
Kod nas nazvan: Dnevna Straža
Alternativni naziv: Day Watch
Žanr: Akcija | Fantastika | Triler
Režija: Timur Bekmambetov
Glumci: Konstantin Khabenskiy, Mariya Poroshina, Vladimir Menshov...

Priča:
Čovek koji služi u ratu između sila Svetlosti i Tame dolazi u posed nečega što može vratiti život Moskvi koja je skoro uništena u jednom sudbonosnom događaju.

Moj osvrt:
Kada sam pričao o prvom delu ovog filma rekao sam da mu je zbog ideja falilo još jedno sat vremena da bi se one razvile u punoj snazi. Na početku ovog filma, iznervirao sam se kada sam video da je verzija koju gledam sinhronizovana na engleski. Prevod koji sam imao je bio očajan pa je bio isključen tako da je onda i ova sinhronizacija dobro došla. Iako dosta dobro baratam i ruskim jezikom, ipak mi je engleski približniji. Potom sam utvrdio da film traje skoro dva i po sata pa sam se oduševio mislivši da su shvatili grešku iz prvog dela. 


Ne samo da je nisu shvatili već su od dva i po sata važni samo (jedva) trideset minuta. Obećavam neću puno spojlera izbaciti tako da ljudi koji nisu gledali ovo delo neće imati problem da čitaju dalje ovaj tekst. Na početku imamo priču o tom sudbonosnom predmetu. Ta priča je odlična ali uopšte do skoro pred kraj nema odjeka na kasniju priču. Ceo film mogu podeliti na tri dela. Imamo detektivsku priču koja je manje više nebitna. Imamo ljubavne priče koje bi ovde bile popunjavanje vremena da film ima iole šta bitnije da ponudi. Te same priče su malo mlake i dosta patetične. Treća priča je naravno o liku koji je ključni za sudbinu tog rata između svetlosti i tame. Ove dve prve priče dominiraju do poslednjih pola sata filma. Ova treća priča koja je jedina vredna pažnje se provlači po malo kroz ceo film i tek na kraju izbija u centar pažnje. Da ne bude sve tako crno kraj je donekle izvadio situaciju. 


Što se tiče glume, efekata i ostalih stvari, važi sve što sam rekao i za prvi deo. Jedino što ovde u filmu imamo mnogo više preterivanja i što više ne znamo ko ima kakve sposobnosti. Kada već spomenuh preterivanje, scena u kojoj opasno devojče vozi automobil uspravno niz zgradu je ona vrsta preterivanja koje bi neko nazvao i preseravanje. Sve u svemu posle prvog dela čije su ideje bile sjajne imamo drugi deo koji ima jedva poneku ideju i suviše bespotrebnih i praznih priča. 

Zanimljivosti:
Ovaj film je ostvario najveću zaradu u post-komunističkoj Rusiji. Reklamna rečenica za ovaj film je glasila "Prvi Film Godine" i to zbog toga što je prikazana prvog januara. Premijera mu je bila u tri sata ujutru. Film se u originalu zvao Noćna Straža 2: Kreda Sudbine ali je to promenjeno pre samog prikazivanja. Utakmica koja se vidi u filmu igrana je između Rusije i Litvanije i završena je 4:3 u korist Rusije. Scena u podzemnoj stanici u Moskvi je zapravo snimana u podzemnoj stanici u Sankt Petersburgu. 

Naj scena:

Završnica i kraj

Moja ocena: 5/10

Нема коментара:

Постави коментар