Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

понедељак, 24. септембар 2012.

2046 (2004)


2046 (2004) on IMDb
Žanr: Drama | Fantastika | Ljubavni | Naučna Fantastika
Režija: Kar Wai Wong
Glumci:  Tony Leung Chiu Wai, Ziyi Zhang, Faye Wong...

Priča:
On je bio pisac. Mislio je da piše o budućnosti ali je to zapravo bila prošlost. U njegovoj priči, misteriozni voz često ide za 2046. Svako ko je otišao tamo imao je istu nameru, da vrati svoja izgubljena sećanja. Govori se da se u 2046 ništa ne menja. Niko ne zna da li je to istina zato što se niko nikada nije vratio odatle. On je bio tamo. Odlučio je da se vrati. Želeo je promenu.

Moj osvrt:
Ono što nisam znao pre gledanja filma je to da je on ima dva prethodnika. Ono što sam saznao kada sam malo čitao o prethodnicima je da ovo možete komotno da gledate i bez njih. Ovde imamo jedan zaista simpatičan pristup kada je ljubavni film u pitanju, imamo mnogo dobrih ideja ali na kraju mi se čini da je propuštena prilika da se napravi nešto mnogo dobro. Pre svega priča koju piše glavni lik je vrhunska ideja. On u toj sjajnoj priči reflektuje svoj život i događanja u njemu. 


Ta priča ne zauzima veliki deo u filmu ali njena prezentacija ostavlja odličan utisak. Ono što me i nije toliko fasciniralo je ova priča iz realnog života. Imamo glavnog lika koji nosi neku težinu na srcu i duši, ali se ne odaje toliko piću, kocki i grand produkciji. Na njemu se donekle vide te tegobe ali nekako on ostaje zagonetan kroz ceo film. U filmu ćemo videti njegov odnos sa tri žene (jedna od njih je i preslatka Ziyi Zhang na čiju pojavu moj dobar prijatelj kaže "ja ću prati veš i sudove, usisavati i peglati"). 


Iskreno, priče tih žena su mi mnogo bolje od njegove, ali ono što je sjajno, on učestvuje i igra bitnu ulogu u sve te tri priče. Film jeste malo sporiji ali to ne bi bio problem da se ove tri priče sa tri ovoliko različite i prilično zanimljive žene nisu svele na isto. Ovaj zagonetni lik će vam u jednom momentu ići na nerve jer kao da on ne zna šta hoće. Kada se pri kraju otkrije šta je to glavno što ga muči i šta je smisao cele priče, nekako nisam mogao da se otmem utisku da je na takvo nešto nezasluženo utrošeno mnogo vremena, mnogo dobrih ideja i odlično smišljenih likova ove tri žene. 


Ok, sve je to super smišljeno i genijalno je prikazano kako nešto što čovek propusti u životu utiče na njega. Ali čoveče, pateći za propuštenim ti propustiš još milijardu dobrih stvari. Za takvog lika ne mogu baš da se vežem. Scene i muzika koja ih prati deluju spektakularno i ostavljaju zaista dobar utisak. Neke od ideja će vas sigurno oduševiti ali koristiti mnogo dobrih stvari da se prikaže nešto ovako (za moj ukus) minorno i nešto što se moglo rešiti mnogo ranije, mislim da i nije pravi izbor. To mi izgleda kao kada bi išli da kupite nove Džordanke da biste zgazili bubašvabu. 


U svakom slučaju, film ima svoje kvalitete zbog kojih ga vredi pogledati, jedinstven je u svom žanru, ali da je imao potencijal da bude sigurno jedan od najboljih ljubavnih ikada, imao je.

Zanimljivosti:
Originalno film je trebao biti o plaćenom ubici koji je trebao da pogubi poznatu ličnost i događaji su trebali da se odviju u sobi 2046. Produkcija je bila ugašena zbog epidemije SARSA 2003. Film je u Kan stigao tri sata pre prikazivanja. U jednoj od verzija scenarija, glavni lik je trebao biti poštar iz budućnosti. Režiser je odbio poziv da ovaj film prikaže na festivalu u Nju Jorku. Svaki karakter u filmu priča svoj jezik i bez obzira na to oni se razumeju odlično.

Naj scena:


Tajna...

Moja ocena: 6/10

 

Нема коментара:

Постави коментар