Love Actually (2003)

Kod nas nazvan: Ustvari Ljubav
Žanr: Komedija | Drama | Ljubavni
Režija: Richard Curtis
Glumci: Hugh Grant, Martine McCutcheon, Liam Neeson...

Radnja prati živote i odnose osam parova i smeštena je u periodu oko Božića.

Braćo i sestre, ovo je bez konkurencije, bez ikakvog dvoumljenja i bez trunke sumnje najbolja romantična komedija koju sam pogledao u životu. Ja ne mogu da nađem skoro nijednu manu ovom filmu. Ustvari postoji jedna, ali je veoma mizerna, a tiče se lika koji odlazi u Ameriku. Te scene su mi nekako usilovane. Sve ostalo je savršeno.

Da počnem sa analizom. Današnjem Holivudu je nemoguća misija snimiti ljubavni film bez patetisanja. Zaista su retki takvi dragulji u današnoj kinematografiji. Evo jednog od njih. Velemajstorski je izbegnuta svaka prilika za patetiku. Sad se neko možda zapita kako su to uspeli. Pa neko pametan se setio da tamo gde je obično patetika, ubaci humor. Hvala Bogu na tom geniju, zamisao mu je za medalju. Već pomenuh humor. Gde god ga ima, odličan je. Zahvalan sam na tome što su većina glumaca Britanci pa mi je nekako taj njihov humor dopadljiviji.

A da, pomenuh i glumce. Kolin Firt je glumčina. Nedavno je dobio oskara za Kraljev Govor. Po meni morao je i za A Single Man. Bil Naji - pitao sam se kako će se snaći u ovoj ulozi jer gde god sam ga gledao bio je preozbiljan. Čovek je genijalan, to je sve što mogu reći. Hju Grant je odličan za ovakve filmove. Liam Nison, Alan Rikman, glumčine, Ema Tompson sjajna glumica... Rouen Atkinson se pojavljuje ukupno na minut i po i uspeo je da me opasno nasmeje. Verovatno sam preskočio nekog, uvidećete to kada pogledate film, pošto ima dosta poznatih glumaca. Muzika u filmu je takođe fenomenalna. Hajde sad malo o situacijama u filmu. Ima svega naravno, ali samo malo stvari ću pomenuti.

Ovde sledi par spoilera ali ne zamerite, ne odajem ništa strašno. Većina vas koji ste romantici je bila nesrećno zaljubljena. Sigurno ste mislili da je jedan poljubac drage osobe dovoljan da biste bili presrećni. Onog momenta kada sam u ovom filmu video scenu, gde nesrećno zaljubljenog lika poljubi devojka za kojom pati, i on se okrene i sa osmehom kaže "Enough" (Dovoljno) počeo sam da aplaudiram. Takođe imamo scene u kojima se dvoje ljudi koji zbog nepoznavanja jezika ne razumeju jedno drugo zaljubljuje... savršeno.

Eto braćo i sestre, ovde nemate filmsku ljubav, ovde imate ono najlepše i najteže iz realnog ljubavnog života. Ovo je film koji podiže raspoloženje, ovo je film koji ljubav prikazuje u najlepšem mogućem svetlu, ovo je film koji morate pogledati i kada to učinite, neka bude sa dragom osobom.

Ovo je režiserski debi Ričarda Kertisa. Ema tompson je morala nositi mnoge dodatke kako bi bila krupnija. U sceni gde glumci plivaju u jezeru, morali su se pretvarati da je duboko. Dubina je bila 18 inča. Inače, jezero je bilo preplavljeno komarcima pa je kolin firt završio u bolnici jer mu je lakat užasno otekao od ujeda. Kris Maršal je vratio novac koji je zardio u sceni gde ga tri devojke skidaju. Klaudija Šifer je za minut koliko se pojavljuje u filmu dobila 200.000 funti.

Ceo film je prepun fenomenalnih scena ali ovo je jedna od najboljih ljubavnih scena koje sam ikada video.

Moja ocena: 10/10