Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 27. јануар 2013.

Enchanted (2007)


Enchanted (2007) on IMDb
Kod nas nazvan: Začarana
Žanr: Komedija | Porodični | Fantastika | Muzički | Ljubavni
Režija: Kevin Lima
Glumci:  Amy Adams, Susan Sarandon, James Marsden...

Priča:
Klasična Diznijeva bajka smeštena u današnji Nju Jork, o princezi koju u naš svet šalje zla kraljica. Ubrzo ona sreće zgodnog advokata i jedno drugom menjaju stavove o životu i ljubavi. Može li ljubav iz bajke preživeti u stvarnom svetu?

Moj osvrt:
Ovo što je u segmentu Priča sam prepisao sa imdb iz više razloga. Prvi je ovo "klasična Diznijeva bajka". Uz svo poštovanje Dizniju na savršenim ekranizacijama, ali ne volim kada oni svojataju stvari koje je smislio neko drugi. To govorim iz prostog razloga što ovaj film, kada je bajkovita strana u pitanju, predstavlja besramu krađu "Diznijevih" bajki, Uspavane Lepotice, Trnove Ružice i Snežane i Sedam Patuljaka... Da da, sve je to smislio Dizni. 


Elem, skoro ceo film se sastoji iz scena viđenih u ovim bajkama. Moglo je to da rezultira simpatičnom salaticom svega i svačega ali ipak podseća na bućkuriš. Što se tiče aspekta romantične komedije, kakve su komedije danas, ovo je veoma dobro. Nemamo toplo-hladno-toplo sistem, ali kako film odmiče, od simatičnog zaljubljivanja napravljeno je patetično razvlačenje tako da sam potpuno izgubio interesovanje šta će se desiti sa likovima (kao da to uopšte i nije jasno posle prvih nekoliko minuta). Moglo je to mnogo elegantnije. 


Zbog nabacanosti scena iz bajki i ljubavnih priča oko kojih se baš nisu naročito ni potrudili, film je postao prilično osakaćen. To se vidi još u prvim scenama kada princeza tek treba da iz bajke (crtanog filma) dođe u stvaran svet. Taj crtani je smišljan 2 ili 3 minuta najviše i opet se zasniva na kopiranju "Diznijevih" bajki. Ako su već želeli da prave tako nešto, zašto nisu pokušali da naprave neki film po tim bajkama. 


Ono čime je ipak film bogat i što ga izdvaja od prethodno komentarisanog veveričastog smeća (Alvin i Veverice) je nekoliko zaista dobrih, originalnih scena. Pre svega princezina shvatanja su mi odlično legla ovde i to ne samo iz razloga što neretko dostave dobar humor. Lik iz bajke širi dobrotu i njom utiče na sve ostale na taj način da ili prihvataju tu dobrotu koja ih učini srećnom, ili je smatraju za ne baš najnormalniju osobu. To mi se baš svidelo jer sigurno ste primetili da ljude koji su skoro uvek veseli, svi vole ali ih neretko zovu i ludima. Druge stvari koje mi se dopadaju su te sitnice oko shvatanja našeg sveta kao i neki biseri ove princeze, npr. kada pravi haljine od zavesa (već viđeno u Sound of Music/Moje Pesme Moji Snovi) ili čak od tepiha. Ejmi Adams u tim pravljenim haljinama zaista prija oku. 


Opet, što se tiče shvatanja našeg sveta, nije mi išlo na nerve to što je ona naivna i što stvari shvata euforično, već mi je na nerve išao njen budući dragi sa svojim pesimističnim ubeđivanjima za idiote. Kontam mu je meteor pao na glavu da bi mu poslednje reči uz osmeh bile "Šta sam ti rekao".  Šta da vam kažem braćo i sestre. Posle ove dve bezmozgalice od filma, nisam naročito oduševljen niti zabavljen. Alvin je bio propast, ovo je ipak za onu "nit smrdi nit miriše" kategoriju. Ako ništa, barem ima više humora i bolje ideje od "slatkih malih veverica koje pevaju".

Zanimljivosti:
Vozač autobusa ima kosu u obliku ušiju Mikija Mausa. Kada se princ Edvard popeo na autobus, ljudi u pozadini koji mu se smeju nisu statisti već turisti. Žizel je originalno trebala biti plava. Film je zaradio $340.000.000 širom sveta. Film je pravljen skoro 3 godine. Venčanica koju Žizel nosi je teška oko 20kg. Dizni je želeo da Žizel uvrsti u svoju kolekciju "princeza" ali su odustali od toga jer bi morali plaćati prava Ejmi Adams za njeno lice.

Naj scene:


Princezina naivnost

Moja ocena: 4/10

Нема коментара:

Постави коментар