Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

субота, 21. јул 2012.

Peeping Tom (1960)


Peeping Tom (1960) on IMDb
Kod nas nazvan: Smrt u Očima
Žanr: Drama | Triler | Horor
Režija: Michael Powell
Glumci: Karlheinz Böhm, Anna Massey, Moira Shearer ...

Priča:
Mladić ubija žene koristeći kameru kako bi snimio njihove preplašene umiruće izraze lica.

Moj osvrt:
Koliko ste samo filmova gledali sa serijskim ubicom? U svima njima priča se trudi da vam predstavi glavne likove za koje ćete strahovati i/ili koji treba da reše misteriju ko stoji iza ubistava. Ovde ćete znati ubicu od prvog momenta i što je najbolje, film prati njega. Verujem da ste u previše filmova gledali sličan šablon na koji ubica operiše kod svakog od ubistava. Ubeđen sam da ovako nešto niste videli. 


Takođe, u mnogo filmova vidimo motive koji su prilično plitki. Svuda imamo neku traumu iz detinjstva koja natera tog ubicu da zbog eto tamo nekog, neretko blentavog razloga, kreće u svoj ubilački pohod. Ovde je to toliko temeljno, toliko dobro i sjajno predstavljeno da se ne sećam da sam gledao ovako sjajan psihološki profil nekog ubice. Sve ćete videti, sve razloge, sve motive, sve što pokreće ovog čoveka da čini ono što čini. Ako vam kažem da u filmu imamo jak odnos glavnog lika i njegove kamere, verovatno će vam to zvučati smešno. To samo zvuči smešno ali pogledajte ovaj film i recite mi da ovo nije genijalno. 


Obično u filmovima ovakve ubice budu očigledno poremećene, neretko zaostale i iritantne. Ovde imamo veoma inteligentnog i na prvi pogled sasvim običnog čoveka koji zaista lako može bilo koga privoleti. Takvog lika je zaista trebalo odglumiti i taj posao je sigurno bio užasno zahtevan. Zbog svega toga, kapa dole maestralnom Karlhajc Bomu. 


Ovo je jedna od najboljih gluma ako i ne najbolja gluma ovakvog lika koju sam ikada video. Dopadljivost, genijalnost, inteligenciju, strah, nestabilnu psihu, sve to je ovaj glumac uspešno udahnuo svom liku. Prava je šteta što je danas sve manje ovakvih glumaca i što se danas retko ko ovoliko trudi kada pravi film. Peeping Tom i maestralni Karlhajnc Bom svakako treba da budu na listi vaših odgledanih filmova.

Zanimljivosti:
Skandal koji je film izazvao je potpuno uništio karijeru režisera Majkla Pauela.

Naj scena:


Finale

Moja ocena: 7/10

4 коментара:

  1. Sinoć sam gledao, očekivao sam više horora, ali ne mari. Karlhajnc Bem je nestvarno odglumio Peeping Toma.

    ОдговориИзбриши
  2. Mislim da bi trebao da repriziraš ovaj film, za mene on je čisto savršenstvo, kao i čitav opus Majkla Pauela i Emerika Presburgera, iako ovaj film nije Pauel radio sa Presburgerom. Preporuka za njihov film "A Matter of Life and Death" sa fenomenalnim Nivenom u glavnoj ulozi u kojem se svakako može videti uticaj na Vendersov "Wings of Desire". Poznato je i da je Skorseze veliki ljubitelj njihovog stvaralaštva. Što se tiče Karlhajnc Bema pogledaj ga u "Martha" od Fasbindera sa Margit Karstensen, tamo je još veći psihopata nego što je u ovom filmu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Oooo da. I ovaj i Eyes without a face su mi ostali u sećanju kao filmovi koje moram opet da pogledam. Ima tu mnogo više od onog što sam video :)

      Избриши
    2. Eyes without a face je pravo remek-delo od filma. Taj je baš bio inspiracija Almodovaru.

      Избриши