Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

четвртак, 21. јун 2012.

Prometheus (2012)


Prometheus (2012) on IMDb
Kod nas nazvan: Prometej
Žanr: Avantura | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Ridley Scott
Glumci: Noomi Rapace, Logan Marshall-Green, Michael Fassbender...

Priča:
Tim istražitelja otkriva tragove o poreklu čovečanstva na Zemlji. Oni vode ekspediciju u mračni deo univerzuma. Tamo, oni moraju da vode zastrašujuću borbu za očuvanje čovečanstva.

Moj osvrt:
Pre svega informacija da sam video novi trailer za Batmana i mogu vam reći da je ovo prvi put da željno iščekujem da pogledam neki superherojski film. A sada Prometej. Informacija da se Ridli Skot vraća svojim korenima me je iskreno obradovala. Ko bi napravio boljeg prethodnika Aliena od čoveka koji ga je i stvorio. Braćo i sestre, do sada nisam imao ovoliko težak posao da se izborim sa tekstom a da ne spoilujem. Ako hoćete detaljnu analizu koja sadrži spoilere, idite na blog dr. Ognjanovića gde je on odlično iscepkao film na najsitnije delove iznoseći bukvalno sve nekonzistentnosti sa prvim Alienom i sve nelogičnosti ovog filma. Neke od njih ja ne smatram toliko strašnim, ali sve one stoje. Moj utisak je da je najbolje da ovo nije ni povezivano sa Alienom. 


Iako je to neoprostiva greška za čoveka koji je pravio original, zanemariću mu brod koji je pronađen u prvom Alienu, tačnije njegovog člana koji ovde završava na potpuno deseti način, zanemariću mnoge nekonzistentnosti u tehnologiji za koje me iskreno nije briga, ali način na koji nastaje Alien, to je takvo usilovano nabacivanje svega i svačega da sam na kraju poželeo da ovaj film nema nikakve veze sa samim Alienom. Što je najgore, u filmu postoji grobnica sa izvajanim Alienom, pa neka mi neko onda objasni kako je on ranije mogao da nastane ako mu je sve ovo trebalo. Postoji genijalni crtež koji tačno opisuje taj nastanak aliena i njega za sada možete videti ovde. Ako ga uklone, javite mi, pa ću ga ja uploadovati negde. On naravno spoiluje ceo proces nastanka tako da ako niste gledali film, crtež vas neće zabaviti. 


Ono što me opet za Skota čudi, kreirao je mnogo šablonskih likova. Naravno da nisam očekivao novu Ripli, to je neponovljiv lik, ali nešto pristojno jesam. Potom, mnogo je nagoveštaja u filmu. Znate ono, bez ikakve potrebe ću vam prikazati nešto u jednom delu filma a vi kao nemate pojma da će to kasnije imati bitnu ulogu... Da, kako da ne? Posle stotine odgledanih filmova teško je očekivati da neko neće shvatiti čemu to služi. Prva scena u filmu je fenomenalna. Ne pamtim kada sam odlgedao ovako opako otvaranje filma. Potom imamo priču oko koje se vrti cela ekspedicija. Što je najgore od svega, ta solidna priča se forsira do pola filma a od pola skreće toliko da nema veze sa onim što su započeli. Onda se svako normalan upita zašto je potencirano na planeti na koju su sleteli glavni likovi. 


Takođe, sam razlog ekspedicije mi je bio prilično slabašan i već viđen. Mislim da su tu mogli da smisle nešto originalnije. Tu se postavlja i jedno zanimljivo pitanje, zašto su uzeli Gaja Pirsa da glumi stogodišnjeg starca ako se on ni u jednom momentu nije podmladio. Ili nam možda Ridli najavljuje mogućnost nastavka. Doduše kraj i jeste takav da dozvoljava da se ova priča odvija paralelno sa pričom iz ostalih Alien filmova. Što se tiče scenografije i generalno estetike celog filma, mogu vam odmah reći da je ovo najlepši SF koji sam gledao u životu. Na žalost Avatar nisam gledao na bioskopskom platnu, ali sumnjam da je drastično bolji od ovoga. Jednostavno sve izgleda tako dobro da mi se plače što kvalitet samog filma nije pratio njegove estetske kvalitete. 


Kao što rekoh, po mom mišljenju, glavni problem cele priče je što je ona uopšte povezivana sa Alienom. Kao da je na silu ugurano sve i svašta da bi se slagalo sa tim remek delom. I onda se desilo da je započeto mnogo priča, a svaka sadrži gomilu rupa i nekonzistentnosti i svaka svojom nepovezanošću vuče kvalitet filma na dole. Vidi se da je Ridli i dalje majstor, vidi se da ume da napravi opaku scenu, ali ovako loše izgrađenu priču zaista nije smeo da nam servira. Nemam šta posebno da pričam o glumi. Kada napravite šablonski lik, takva mora biti i gluma. I pre gledanja filma, čitao sam reči hvale na račun Fasbendera koji glumi androida. Ne sporim njegovo glumačko umeće, čovek me je više puta oduševio. Odglumio je on to i ovde perfektno ali tu postoji jedan problem. Njegov lik je dizajniran naprednije od Bišopa i Eša. Ako se radnja ovog filma dešava pre radnje prvog Aliena, to nije onda mali problem. Ipak, u toj sada već trojci androida, mislim da Henriksen odskače. Njegova prezentacija Bišopa je u ovom momentu misaona imenica za ovo što nam je Prometej pružio sa novim androidom. U svakom slučaju, Fasbender je pokazao najviše glumačkog umeća od svih koji se pojavljuju u filmu. 


Vidim da mnogi ljudi film nazivaju "sranjem, đubretom, propašću" i časte ga mnogim sličnim epitetima. Ne bih išao tako daleko. Kada bi ovo bilo tako užasno, šta bi moglo da se kaže za novi The Thing, Battleship, ili ne daj bože Hunger Games. Razumem iznerviranost fanova, i sam sam jedan od njih, ali ne može film biti toliko očajan samo zato što je debelo izneverio očekivanja. Posle toliko sjajnih filmova, Ridli nije ispunio očekivanja pa hajde sad da ga zakopamo. To mi je suviše ekstreman i prilično nerealan stav koji niti ovaj film niti Ridli Skot zaslužuju. Kritike zaslužuju scenaristi i zaista mi nije jasno zašto su unajmljena dva balvana od kojih je jedan pisao The Darkest Hour koji je ništa, a drugi Lost koji je nabacana kolekcija svega i svačega a ustvari je takođe jedno obično ništa. 


Šteta što je propuštena prilika da se krene sa novom Alien franšizom. Nadao sam se da će Ridli krenuti da od Nomi pravi neku novu Ripli jer sam siguran da on ima dovoljno inteligencije da preporodi ovaj serijal. Ovako, samo je dodao jedan zanimljiv filmić sa savršenom scenografijom, sa nekoliko jakih scena, dosta rupa u priči, sa zbrzanom završnicom, sa nekoliko neočekivanih šablona, koji u svakom slučaju posle sci-fi nedela poput Battleshipa i Hunger Gamesa predstavlja kakvo takvo osveženje.

Zanimljivosti:
U početku, Ridli Skot nije želeo da ovo ima veze sa originalnim Alienom ali je kasnije, ispostavilo se na žalost, promenio odluku. Početna "beginning of time" sekvenca je snimana na Islandu. Njeno snimanje je trajalo dve nedelje. Ridli skot je predložio da tokom snimanja, cela filmska ekipa spava u enterijeru Prometeja ali je iz bezbedonosnih razloga taj predlog odbijen. Šarliz Teron je zbog svojih pušačkih navika imala problem sa akcionim scenama. Najveći problem joj je bila scena u kojoj je trčala sa čizmama od 14kg. Ona je trebala da se pojavi u glavnoj ulozi ali zbog problema sa rasporedom snimanja morala ju je prepustiti koleginici iz Švedske. Originalni naziv filma je bio Paradise (Raj).

Naj scena:


Prolog.

Moja ocena: 6/10

4 коментара:

  1. Анониман22. јун 2012. 00:13

    ima snimak na netu u kojoj je Gaj Pirs normalan,nije star.mozda ce to biti prikazano u director's cut verziji.juce se pojavila slika na netu u kojoj je nesto nalik xenomorphu kako stoji pored inzenjera.mora se film gledati dva puta.bas u poslednje vreme sve vise dobija pozitivne kritike jer su ga gledali drugi put.sad cekamo produzenu verziju da vidimo hocemo li dobiti kakav odgovor.gledao sam jedan intervju sa Kamerunom o Titaniku 3D,pa ga pitali i o Prometeju.Kako ce pitati RS da li ce rezirati nastavak,ako ne on prekida avatara i prelazi na Paradise.procitao sam da ce se tako zvati nastavak koji je se vec priprena sa obzirom da RS ima 74 godine.meni ocena 8

    ОдговориИзбриши
  2. Meni je film prilično dobar i nemam neke veće zamerke.
    Razlog zašto je android iz prometeja savršeniji od androida iz Aliena iako je stariji model je taj što je on napravljen da bude lični asistent finansiskog magnata koji ga poredi sa sinom dok su dotična dvojica asistirali rudarima i marincima, prema tome koliko para toliko muzike. Takođe ne mora značiti da je brod pronađen u prvom Alienu brod iz Prometeja, možda će u nekom od nastavaka to biti neki drugi brod.
    Poenta mojih nagađanja je ta da ako je lako naći nelogičnosti u filmu isto tako je lako naći i logičnosti, sve zavisi šta tražiš.
    Od mene ocena 8.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. "...ako je lako naći nelogičnosti u filmu isto tako je lako naći i logičnosti, sve zavisi šta tražiš." Bravo. Ovo ću morati da citiram, sjajna rečenica :)

      Избриши
  3. http://www.imdb.com/title/tt2316204/?ref_=nv_sr_4 ako prođe kao Prometej biće odličan za gledanje. Sprema se i još jedan sa Sigurni Viver.

    ОдговориИзбриши