Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 14. јун 2015.

Jurassic World (2015)


Jurassic World (2015) on IMDb
Kod nas nazvan: Svet iz Doba Jure
Žanr: Akcija | Avantura | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Colin Trevorrow
Glumci: Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Ty Simpkins...

Priča:
Dvadeset dve godine posle događaja u Jurskom Parku, Isla Nublar sada ima potpuno funkcionalni zabavni park. Nešto što bi trebala biti nova atrakcija postaje velika opasnost.

Moj osvrt:
Još kao klinac sam obožavao dinosauruse. Pokušavao sam da pronađem i pročitam bilo šta što je vezano za njih. Tada je pristup internetu bio još daleko, tv program siromašan, tako da je to što sam znao i dalje bilo sitno. Onda su došle knjige Majkla Krajtona i moram da priznam da su mi na najlepši način obeležile jedan period detinjstva. Onda su došli filmovi. Nisu doneli skoro ni trunku onoga što mi je Krajton ispričao. Prvi film je bio ok, drugi je sramota a treći je bio sasvim gledljiv. Ako meni kao nekom ko je lud za dinosaurusima nisi uspeo da prodaš film kako treba, onda treba debelo da se zamisliš. I onda je došao Svet iz Doba Jure. 

Prvo, imamo zabavni park na mestu gde je već bilo problema. Hm, hajde da i pređemo preko toga da roditelji sada nesmetano pošalju dečicu da razgledaju tamo neke zverine. No, informacija da su naučnici genetskom modifikacijom došli do novog dinosaurusa mi je "malo" zasmetala. Zašto? Ako hoćete da idete na fudbalsku utakmicu i oni vam kažu da će da zamene loptu teniskom lopticom i daće fudbalerima rekete zato što će tu biti više golova, ne verujem da će vam se ta ideja svideti. Čemu genetski modifikovani dinosaurus pored zverina koje su impozantne same po sebi? Da se dečica raduju, ni zbog čega drugog. Došao sam da gledam Jurski Park, neću da gledam nečiju verziju toga, neću da gledam nešto što nije dinosaurus. 

A pazite šta kažu da je glavni razlog zašto su morali da naprave tog modifikovanog dinosaurusa: ljudi više nisu impresionirani ovim starim jer ih gledaju zadnjih dvadesetak godina. Moš misliti. Zašto ljudi koji đavo i dan danas idu u zoološke vrtove ako su te životinje među nama toliko godina? Zašto pratimo sport ako je to i dalje ista igra? Zašto se oduševljavamo hrani ako smo je jeli toliko godina? Zašto su ljudi došli u bioskop da gledaju ovaj film ako ne zbog dinosaurusa. 

Ono što je neverovatno, čak se jedan od likova i sprda sa tim u filmu. Ako već praviš od tih zverina proizvod, uključi sponzore pa neka se dinosaurusi zovu po njima. To je dobra fora svakako ali mi se i ona na kraju zgadila kao prethodna ideja. Posle nekoliko minuta vidite da je coca-cola sponzor filma. Kada su pomenuli potencijalne zle sponzore koji treba da obesmisle park, naveli su pepsi-saurusa kao potencijalnu vrstu. Jadno, nema šta. 

Prestanite da se nadate da su gluposti pri kraju. Tek su počele. Imamo čoveka koji na neki način dresira dinosauruse i on uspeva da... Čekaj, stani, čovek dresira opasni čopor mašina za ubijanje? Ne, ovo nije loše, ovo je jadno a tako i izgleda. Raptori su jedni od najopasnijih među dinosaurusima i ovde ih svedeš na nečije kučiće. Ali hej, kako da se naše drage dame ne zapanje mađanim Krisom Pratom drugačije. On mora da bude superheroj. Meh. Taj odnos sa dinosaurusima mi je išao na nerve ceo film i napravio ovo takvom glupošću da ne mogu ni da vam opišem. 

Ali srećom su otišli korak dalje. Samim tim što možeš da dresiraš dinosauruse, možeš da ih iskoristiš kao oružje. Uuuuu majstori. Koliko je to samo genijalna i originalna ideja. Niko se nije setio ovoga još od pedesetih kada je ljudima mašta radila opasno jer nisu imali dovoljno informacija i znanja pa su ludi naučnici mogli da serviraju ovako nešto. Kako moćno oružje, braćo i sestre, zar ne? Ljudski kretenizam zaista nema granice. 

Pa onda nam serviraju scenicu gde mala deca jašu isto tako male dinosauruse, grle ih, igraju se sa njima. PRE-JA-DNO. Šta je ovo? Ha ha momenat? Momenat u kom se raznežiš? Ili momenat u kom si sveo dinosauruse na plišane igračke. U fazonu to su biljojedi, neće pojesti decu. To što je neko vegetarijanac, ne sprečava ga da ujeda. I ako je težak nekoliko tona, možda može i da očepi nekog. Prvo, sveli su dinosauruse na cirkuske životinje, kućne ljubimce i na kraju na igračke za decu. Sjajno, zar ne? 

Ne pomenuh izvanredno osmišljene likove i njihove priče. Znaš, u filmu o dinosaurusima najbolje volem da gledam porodičnu dramu. Kao mama i tata su poslali svoje sinove u jurski park kako bi oni mogli na miru da se razvedu. Međutim mlađi klinja to zna i eto, on plače tužan. Prosto mi suza krenu u oku. A ne, nije zbog toga što ste pomislili. Zbog novca datog za karte za ovo smeće. Naravno nije to kraj. U parku ih dočekuje tetka koja, gle čuda, nema vremena za njih pa onda ona, u silnoj panici i frci, treba da nauči šta su prave porodične vrednosti i kako je lepo imati decu. Neka mučnina mi upravo krenula, ne smem dalje o ovome. 

No kad smo kod tetke. Bris Dalas Hauard se "rado" sećam iz jadnog The Help gde je glumila generičku kretenku. Mislio sam da ne može gore od toga, da su je tu možda ograničili. No, može gore od toga. Ovde gledamo robota koji deklamuje reklame ceo film. Ovo je jedna od onih epskih gluma. Dok ćuti, nekako je i podnošljivo. Kada progovori, to zaista zaboli. Kris Prat, ne znam šta da kažem. Kontam da su se mnogi oduševili njime u Čuvarima Galaksije. Ok, dopadljiv je on kao pojava ali čovek jednostavno ne zna da glumi pa čak ni na ovom nivou. U svakom momentu on je u fazonu "vidi kakav sam majstor, vidi šta sam uradio" i u svakoj sceni, očekujući da ga fotografišu, on zauzima stav superheroja. To treba da ima neki akcioni naboj, da učini ovaj lik jakim a zapravo je užasno smešno.

Prvi film je bio pre 25 godina. Za očekivati je da će ovaj film biti vizuelno superiorniji, da će nam dati mnogo više nego prethodnici. Koliko me sećanje služi, i prvi i treći film su neuporedivo bolje usnimljeni od ovoga. Drugi se trudim da zaboravim. Prvo me je nerviralo to što ovde non stop kriju dinosauruse i proždiranja ljudi/životinja. Hajde dobro, ovo je na teškom klinačkkom nivou, ne možeš baš da budeš brutalan kada su deca ispred ekrana. Ali sveukupno, ako pogledam prethodnike, ovaj film je još inferiorniji. Prvo, nisu se naročito potrudili da nam daju širok spektar dinosaurusa. Drugo, vizuelno mi nije ovo ništa bolje od prethodnika. Treće, skrivanje dinosaurusa i prikazivanje degenerika od likova su totalno ubili svaki polet kada vidimo ove zveri. 

No da se vratim na onog genetski modifikovanog dinosaurusa. On je napravljen tako da bude još jači ali i da bude opasniji. Opasnost su naravno podigli tako što su ga napravili inteligentnijim. Pa sada imamo situacije gde ova zverina sabotira, pravi zamke, ima sposobnost kameleona, naređuje drugim dinosaurusima po potrebi, iako je veličine zgrade prišunja se bez problema na metar od čoveka i da je film potrajao nešto duže, kontam da bi surfovao na nekom panou, vozio automobile kao rolere, igrao basket i svirao harmoniku. Da, toliko je ovo glupavo. 

U jednom momentu, naša robot retard dama pada pored umirućeg dinosaurusa po prvi put svesna da oni nisu proizvod već živa bića. Ako ste upravo jeli i čitate ovaj tekst, dugujem vam izvinjenje. Srećom sam jeo male kokice pa nisu uspele da se izbore da izađu napolje. I kao ta njena suza i polje mrtvih dinosaurusa treba da nas šokiraju i predstave dramu. Iskreno, meni ih je bilo žao tamo gde ih klinci jašu i bananamen trenira. Tu su već, od savršenih zverina, svedeni na nečije kučkice. Ovaj film pravi neverovatne gluposti a u isto vreme pokušava da ih kritikuje. Bravo scenaristi. 

Kada konačno dođe do akcije imamo jurnjavu bananamena i žene lutke na naduvavanje za dvojicom antipatičnih klinaca. Tip humora koji ovi prvi navedeni nose je truo još od početka osamdesetih. Likovi bez trunke harizme, bez tragova glume pokušavaju da se sprdaju dok oko njih vreba najgora zverina na planetu. Moram da im odam priznanje, jednom sam se i osmehnuo. Za dvojicu antipatičnih klinja iskreno nije me bilo briga. Starijem je funkcija da stoji, deluje nezainteresovano i merka devojčice. Mlađem je funkcija da ne zaklapa pričajući o biologiji i dinosaurusima iznoseći 0 (slovima NULA) zanimljivih činjenica. Evo baš sam se oduševio kada sam čuo od čega se sastoji ljudski gen. Meni koji sam učio o tome ta informacija ne znači ništa, ljudima koji nisu čuli za to još manje jer čuju samo četiri nepoznata izraza i to je to. Ali najbitnija informacija je koliko dinosaurus ima zuba. Kad čuješ po sedamdeset deveti put da onaj tamo dinosaurus ima 21 zub, nastane panika u tvojoj glavi, izvrneš se sa stolice od užasa i prijede ti se burek. 

Sećate se da napisah da postoji ideja da koristiš dinosauruse kao oružje. To su oni dresirani, jedni od najopasnijih jer love u čoporu i imaju taktiku napada. E, sa takvim terminatorima naš bananamen jaše rame uz rame na svom motoru. Još jedna epska scena u moru epskih scena. Nagradno pitanje, koliko godina moraš da imaš da te ovako nešto oduševi. a)6 b)7 c)8. To vam je isto poput Bejna u Mračnom Vitezu. Prvo je bio nezaustavljiva mašina, posle je postao kučkica ženi koja želi razneti svet bombom u odsudnom momentu iako je vlasnik bombe pre polovine filma. I na kraju, tog istog bejna ubije žena mačka. Zamislite sad dinosaurusa kojeg je ubila ona žena lutka na naduvavanje. Ako postoji onaj svet za te životinje, kontam da se zbog blama jadnik krije u najdubljoj pećini. 

Ovaj film je neopevano smeće. Likovi su prejadni, njihova gluma još gora, njihove drame nebitne. Dinosaurusi su svedeni na kučiće sa kojima se bananamen sporazumeva, plišane igračke koje klinci bacaju, genetske tvorevine zbog razlozi. Ne preterujem kada kažem ovo, Svet iz Doba Jure je u istom rangu kao čuveni Sharktopus, Piranokonda, Two Headed Shark Attack, Dinoshark i slične pizdarije koje možete da gledate na SyFy. Nema nikakve razlike osim što su ovi imali više novca za efekte. Sve ostalo je na istom kvalitetu, od glume do priče. Ako hoćete pravu priču na ovu temu, pročitajte Krajtonove knjige. Ako ste ipak za film, ne morate gledati ovaj, gledajte Sharktopus. Na potpuno istom nivou je kao ovo đubre a postoji realna šansa da će vas više zabaviti.

Zanimljivosti:
Prvi film u seriji koji ne koristi mehaničke dinosauruse već su oni isključivo plod specijalnih efekata. Žirosfera je bila spilbergova ideja. Pratu je poklonjen motor koji vozi u filmu. Film je direktan nastavak originala dok su druga dva filma zanemarena.

Naj scena:

Malo tuče između T-Rexa i hibrida.

Moja ocena: 3/10

7 коментара:

  1. E sada jeli vrijedan dati pare za njega u bioskop?Ehhhh velika nedoumica.Npr.tebi se ne sviđaju nešto Jurassic Park filmovi.Meni da.Tako da ne znam :/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne ubeđujem ja nikog da ne gleda film, samo prenosim šta sa video. Nisam rekao da mi se ne sviđaju već da nisu naročito epohalni. Čak sam i napisao u tekstu da je prvi ok a treći gledljiv. Čak treći sadrži najviše elemenata koje je prvi (po knjizi) trebao da ima. Tako da misilm da je besmisleno da mene pitaš da li da gledaš neki film ili ne. Prvo iz razloga koji sam već naveo, ne teram nikog da ne gleda film. A drugo, ako me posle ovolikog teksta pitaš da li je nešto vredno pažnje, mogu samo da zaključim da ga nisi ni pročitao.

      Избриши
    2. Jesam,ali svi imaju drugacije poglede.Ti si odrastao ozbiljniji,drugacije gledas na neke gluposti u filmu i ne mozes da ih trpis.No bio sam ti poslao u komentar za Nightbreed torent za koji sam mislio da prikazuje cijeli film i onaj dio koji je maknut iz filma.Ali kad sam skinuo vidio sam da je to onaj od 97.minuta.izgleda da jos nije izasla ona puna verzija.ili si je vec nedje nasao?

      Избриши
    3. Video sam ali ne smem da objavim komentar sa linkom na torrent. Onda postoji legalan razlog da neko prijavi blog. Hvala na linku svakako, nisam još stigao da pogledam ali eto, ispostavilo se da nije pravi. Nedavno sam čitao da će ta verzija doživeti svetlost dana ali nisam još video da li je izašla ili ne. Svakako sad licitiram za knjigu po kojoj je snimljen film pa se nadam da ću uspeti da je kupim i pročitam. Posle toga ću u potragu za tom produženom verzijom

      Избриши
  2. Au sine, samo cekaj da vidis ovaj najnoviji. To je takva kanta od filma, da bih sad radije gledao usporeni snimak izleganja pileta iz jajeta nego opet onu fekaliju od filma... Mislis da je hibrid iz ovog dela preteran? U ovom novom ces da vidis mesavinu Njutna, Sun Cua, Juseina Bolta i velociraptora... Pogledaj ga i zalepi mu jednu kecinu, nisi odavno...

    ОдговориИзбриши
  3. Kad sam gledao ovaj film, secam se da zadnjih 15 minuta filma nisam gledao, jer me je toliko smorio,da nisam imao zivaca da ga zavrsim. Ne mora film da bude remek delo, al su bar mogli da ga ucine zanimljivim. Steta sto ovo rade s ovim novijim filmovima. Sve se svelo na novac, i na vizuelne efekte. Prazne price, dijalozi bez smisla.
    Nadje se neki izuzetak, ali retko.
    Drago mi je sto dosta paznje posvecujes starijim filmovima ( pre 2000 god ), jer su neuporedivo kvalitetniji.
    Nisam neki strucnjak za filmove, ali mogu da primetim koliko detaljno opisujes svaki film, i koliko truda ulazes. Za to skidam kapu :). Pozz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se, barem bi trebali da naprave film zanimlijivim ako već nisu u mogućnosti da dostave neki veći kvalitet. Iskreno me ne zanima godina filma. Trenutno je neki film veliki hit a za 2 godine niko ga se i ne seća. Kvalitetni filmivi su bezvremeni tako da su uvek aktuelni. Hvala najlepše na komentaru prijatelju.

      Избриши