недеља, 4. септембар 2011.

[Rec] (2007)

Žanr: Horor | Triler
Režija: Jaume Balagueró, Paco Plaza
Glumci: Manuela Velasco, Ferran Terraza, Jorge-Yamam Serrano...

Film prati mladu reporterku i njenog kamermana koji snimaju događaje u toku noćne smene jedne od vatrogasnih stanica.

Ovo je jedan od najuspelijih horora u prethodnih nekoliko godina. Još malo ću o priči pa ću da pređem na kritike i pohvale. Vatrogasna ekipa dolazi u jednu zgradu i tu se dešavaju gadne stvari. Pošto zgrada biva zapečaćena a niko ne zna zašto, vatrogasci, TV ekipa i stanari ostaju zatvoreni unutra. Tu već imamo napravljeno sjajno okruženje za gomilu potencijalnih sranja. Radnja se odvija zaista sporo. Od uzbuđenja imamo pojavu jedne starije žene i potom ogromnu pauzu do sledećeg većeg uzbuđenja. Za to vreme detaljno se upoznaju stanari, jedan vatrogasac iz ekipe koji vam brzo priraste za srce kao i kamerman od koga smo videli par puta patike i preslatka reporterka koju tumači Manuela Velasko. U tri života ne bih pretpostavio da ova glumica (za vreme snimanja filma) ima 33 ili 34 godine. Inače ceo film je sniman kao i legendarni The Blair Witch Project i mogu vam reći da je jedini posle tog fenomenalnog ostvarenja koji je na mene ostavio snažan utisak a da je sniman tako.

Još malo o stvarima kojim i nisam baš oduševljen. Kako se zaraza širi sve je više tih zombija koji jurcaju na sve strane. Nisam baš neki fan zombi filmova ali umeju i oni da me oduševe. Ovde postoje dve pozitivne stvari. S obzirom da se radnja odvija na malom prostoru, to znatno povećava napetost. Druga stvar, još bolja od ove prve je mala zaražena devojčica... O braćo, kako je to jeziva scena. Znači imali smo malo razvučen dosadnjikav film, potom napete scene nabijene akcijom... i onda braćo, ono što je meni izvuklo ovaj film iz prosečnih... završnica. Počinje se odgonetati uzrok te zaraze što kulminira jednom od najjezivijih i najstrašnijih scena koje sam u životu video na filmu. Zbog toga ga i vredelo gledati ovo ostvarenje, jer veoma brzo sam zaboravio one spore i podosadne momente u prvoj polovini filma... Ako se ne plašite da malo ohladite krv u venama, usudite se da pogledate ovaj film.

Zanimljivost:
Ameri k'o Ameri. S obzirom da je ovaj film bio sjajan, odmah su uzeli i napravili njihovu verziju. Naravno, pogledaću i nju... jednom. Ne razumem čemu rimejk nečega što je još novo i što je kvalitetno. Jedina stvar koja je meni bila uspešan rimejk je savršeni The Ring. Ostalo... slabo šta. U sceni kada jedan od vatrogasaca pada sa sprata pored stepenica na prizemlje, niko od glumaca to nije znao, kako bi njihov šok bio veći a reakcije realnije.

Završnica.

Drugo Mišljenje: [Rec] (2007)