Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 26. новембар 2023.

I Am Legend (2007)


 

Žanr: Akcija | Drama | Horor | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Francis Lawrence
Glumci: Will Smith, Alice Braga, Charlie Tahan...

Priča:
Godinama nakon što zaraza pobije veći deo stanovništva a ostale pretvori u čudovišta, jedini preživeli se bori da pronađe lek.

Moj osvrt:
Glavni i osnovni problem ovog filma je što koristi naslov koji ne bi smeo. Last man on Earth i Omega Man koji su nastali po knjizi "I Am Legend" su neuporedivo bolji filmovi nego ovaj kada je u pitanju knjiga po kojoj su zasnovane ali rekao bih i uopšte da su kvalitetniji. Imate tekstove o tim filmovima ovde na blogu pa ih iskopajte da ne bih morao da se ponavljam. U tekstu o Last man on Earth sam objasnio suštinu knjige Ja sam legenda, overite poslednji pasus i biće vam jasno. U isto vreme dobijate najveći razlog zašto je ovaj film omanuo. 

 


Sa jedne strane dobar je prikaz post-apokaliptičnog Nju Jorka. Ima malo onoga kada se zapitaš šta bi bilo kad bi bilo. Možda bi bilo bolje napraviti neki prelaz do ovog doba ili npr. Vilovu mučnu naraciju koja bi učinila ovo još mračnijim. Nekako mi je s vremena na vreme ovaj film bio vedar. Očekivao sam dosta mučniju atmosferu s obzirom na temu. Možda bi bilo lepše da su u specijalne efekte ubacili animacije stvarnih životinja jer ovi CGI lavovi su mi jako išli na nerve. 

 


Ali sve to nije ništa u poređenju sa pojavom "inficiranih". Evo još jednog momenta gde ne da je mogla već je morala da odradi posao Vilova naracija. Kako je moguće da smo od leka za rak koji je umesto izlečenja doneo zarazu došli do zombi-vampira živ nisam. Ovaj film je svetlija varijanta priče nastala ukrštanjem Resident Evila i Underworlda. Ja nemam bolje objašnjene. Ne samo da su ti "zaraženi" nezanimlijvi i ubili su mi svaku volju da ovaj film shvatim ozbiljno, njihovi efekti su neozbiljni čak i za godinu kada je film izašao. 

 


Neubedljiv je i ovaj deo koji se igra sa "poslednjim živim čovekom" na Zemlji. Da se razumemo, Vil je jako dobar glumac i ubeđen sam da bi mogao doneti izmučenost takvog uma. Ovde toga ima na kašičicu. Čak i ono što postoji, nije baš zamišljeno najbolje ali opet Vil svojom glumom uspeva da dočara neki vid mentalne slomljenosti. Braćo i sestre to treba da bude jako jezivo. Morate imati taj osećaj beznađa u ovakvoj priči. Uostalom, pročitajte Pekićevu 1999, tu postoji jedna mala pričica o poslednjem živom čoveku na planeti. Do dana današnjeg nisam pročitao ništa jezivije od završne rečenice te priče. 

 


Ne volim "alternativne" krajeve filmova. Zašto praviš ta sranja? Nisi siguran šta ćeš da dobiješ pa hajde da vidimo kako se sviđa drugima? Napravi priču kako si zamislio pa makar bila buljson, barem je onakva kakva želiš da bude. Recimo sećam se super srećne završnice u T2 gde je Sara Konor stara a njen sinak ljulja svoje dete u ljuljašci. Zašto brate? Budućnost treba da bude neizvesna, treba da postoji onaj crv sumnje da ipak nešto nije ok. Kao uostalom kraj prvog dela. Nemojte me nikada ubeđivati da je T2 bolji od T1. Akciono jeste, to priznajem. U svemu ostalom T1 drži predavanje dvojci. Ah odlutao sam. Elem, video sam alternativni završetak ovog filma. Jeste vedriji ali po meni je čak i kvalitetniji jer konačno uspeva da ubode ono o čemu knjiga želi da priča. Daje ti prostora da razmisliš šta dalje, da prihvatiš to što jeste. Ovaj standardni kraj je onaj kliše koji i očekuješ u današnje vreme. U svakom slučaju, da su izabrali alternativni kraj, bila bi ocena više od mene.

 


Problem filma je što je sve nekako očekivano i generički. Sve je urađeno na pola. Jedino što je totalno loše su zombi-vampiri. Ostalo je podnošljivo ali ništa nije razrađeno do nekog nivoa da bih rekao da je super kvalitetno. Vil je standardno dobar ali nema nešto puno prilike da pokaže glumačku veštinu. No tamo gde su emocije - tu se vidi kvalitet. Potom, ni jednog momenta niste u dilemi da li je on zaista poslednji živi čovek na planeti. Zašto? Zato što se film nije dovoljno dobro igrao sa tom temom. Znali ste da će pre ili kasnije neko da se pojavi. 

 


Da li ta post-apokalipsa izgleda užasno? Trebalo bi. Zašto niste totalno sigurni? Zato što se film bavi time u par ulica, nekoliko radnji i vilovoj kući. Čoveče pa pokaži mi efekat svega što se desilo. Gde je drama u gubitku životinje koja mu je bila jedini prijatelj? Izgubljena u transformaciji u zombi-vampira. Uostalom ako već vidimo agresivne zombi vampirske pse, kako je moguće da oni nisu zarazili druge životinje? No da ne idem dalje. Pročitajte knjigu, pas se pojavljuje na samo nekoliko strana ali garantujem da vam neće biti dobro koliko sve to izgleda tužno. Gde je drama u susretanju drugih ljudi - za malo pa da je i bude. Razvuci priču, uspori je slobodno. Kada sam negde pročitao da je film spor slošilo mi se. Film je morao da traje još barem sat vremena gde bi se sve ove bitne teme razradile na pravi način. 

 


Braćo i sestre, nemam vam šta dalje pisati vezano za ovaj film jer ni on nama nije dao ništa posebno. Izostalo je ono što je najviše trebalo da nas osvoji - ljudska drama o samoći, (ne)prihvatanje promena koje su neminovne i izostalo je da vidimo gde je mesto nas ovakvih u tom svetu. I am Legend je na kraju ispao totalno polovičan film koji je (ispod)prosečan u svemu a super kvalitetan ni u čemu. Bilo je šanse da ovo uspe, Vil Smit je dobra polazna osnova ali je sve ubijeno zombi-vampirima i neubedljivim dramskim momentima.

Zanimljivosti:
Vil Smit se toliko vezao za psa sa kojim je glumio da je nakon snimanja želeo da ga usvoji ali vlasnik nije želeo da ga se odrekne. Kada se Robert obraća lutki i nazove je Fred, vidi se mali pomeraj glave. U tom momentu umesto lutke je bio glumac i namera je bila zbuniti publiku. Vil Smit je provodio vreme sa bivšim zatvorenicima kako bi se bolje pripremio za ulogu čoveka koji je sam. Većina mu je dala odgovor da ako želi da ostane pribran, mora da ima strog raspored kada šta radi. 

 


Krike koji se čuju u filmu je proizvodio Majk Paton, frontmen grupe Faith No More. Tokom intervjua u Japanu, Vil Smit je slučajno otkrio šta će se desiti na kraju filma. Mnoge slike u kući doktora Nevila su pozajmljene iz muzeja u Nju Jorku. Vil Smit je lično zvao DreamWorks kako bi dobili prava da u filmu koriste Šreka. Giljermo Del Toro je trebao režirati ovaj film ali je odbio kako bi mogao da snimi Hellboy II.

Naj scena:


"My name is Robert Neville. I am a survivor living in New York City. I am broadcasting on all AM frequencies. I will be at the South Street Seaport everyday at mid-day, when the sun is highest in the sky. If you are out there... if anyone is out there... I can provide food, I can provide shelter, I can provide security. If there's anybody out there... anybody... please. You are not alone."

Moja ocena: 5/10


1 коментар:

  1. Od mene ocena za ovaj film-apsolutna nula, da upotrebim termin iz fizike. Zbog svega što je Outsider nabrojao, sa jednom razlikom. U mojem slučaju to je najviše zbog glume Vila Smita. U svim filmovima mi je bio neubedljiv, a ovde je najneubedljiviji. Vinsent Prajs je bio kao rođen za ovu ulogu, a ni Čarlton Heston nije bio loš. Za ovu treću verziju su mogli da naprave neki pomak... recimo da glavni junak bude žena.

    ОдговориИзбриши