Private Parts (1997)

Kod nas nazvan: Nešto Sasvim Privatno, Intimni Delovi
Žanr: Biografski | Komedija | Drama
Režija: Betty Thomas
Glumci: Howard Stern, Mary McCormack, Robin Quivers ...

Autobiografska priča o Hauardu Sternu, radio buntovniku.

Braćo i sestre, malo izvinjenje zbog retkih tekstova. Proslave, prehlade, obaveze, putovanja, sve se nekako nakupilo. I ono malo vremena što sam imao, trudio sam se da gledam nešto lakše filmove za koje mi ne treba puno truda da ih opišem. Pre nego što krenemo na ozbiljnije, evo još jednog laganog iz liste sa vašim predlozima. Ovo sam gledao i ranije i delovalo mi je tada zanimljivo. Utisak se nije promenio. Ovo jeste zanimljiv film o jednom upečatljivom liku. Hauard Stern nije epohalan, nije bitan ni za šta posebno ali ono što ga izdvaja, on je jedinstven i on je svoj.

Na samom početku kada pravi budalu od sebe on kaže da želi da ga ljudi vole zbog njega samog a ne zbog budale koju prezentuje. I upravo je u tome caka celog filma, traženju sebe i borbi da se iskažeš. Imamo previše laži i previše glume danas. Od estradnih zvezda, poznatih ličnosti pa do patetičnih političara koji glumom uspevaju u onome što žele - da dođu do zatupljene mase koja će ih uzdići na tron, šta god taj njihov tron predstavljao.

Stern žarko želi da bude radio DJ. I on kreće na svoj pohod kao da ste bilo kom drugom rekli da oponaša radio DJ-a. Sve je to ok, ali to te ne izdvaja od drugih. Uzmite vašu omiljenu radio stanicu (ako slušate radio uopšte). Siguran sam da se neki likovi izdvajaju. Ako slušate legendarni Radio Beograd 202, znate kakvo je uživanje slušati Marka Jankovića. Moraš svom radu da daš neki potpis, nešto upečatljivo i u svemu tome moraš da budeš svoj, bez obzira na situaciju.

Kako se Stern na kraju pronašao? Čime je kupio ljude? Iskrenošću. Tako ljudi znaju da nisi lažnjak, tako će ljudi videti da voliš ono što radiš, tako će ljudi verovati da si dobar u tome. Greške su neminovne, ali ako je namera dobra, ako si iskren, samo budala će ti zameriti. Normalni će te podržati i savetovati. Da li je dovoljno to što si iskren? Naravno da nije. U to što radiš moraš da uneseš sebe. Moraš da se ogoliš pred ljudima. Moraš da imaš muda da stojiš iza svojih reči. Moraš da imaš hrabrosti da primiš udarac. Moraš ćutke da prihvatiš kritiku. Moraš da znaš kada da staneš. Moraš da priznaš da si pogrešio.

Da se ne lažemo, danas ljude kupuju privatni detalji poznatih. Pitanje je samo ko vas zanima? Da li vas zanima šta privatno sluša Dragi Jelić, za koga navija Vanja Grbić, koji su Pekićevi omiljeni pisci, da li Aca Seltik zna keltski; ili vas ipak zanima međunožje Darke Radodajke, broj alatki koje su spoznale Vrelu Jelu, koja kola vozi trkač po zelenim fudbalskim livadama... To govori sve i o vama. Oni će vam dozvoliti da vidite njihovu privatnost. Pametni će vas obogatiti ili zabaviti. Plitki će ogoliti ne samo svoju već i vašu glupost.

Na kraju, Stern bukvalno drugima daje sebe: i tužnog i prljavog i ružnog i hrabrog ali pre svega iskrenog. Najbitnije od svega, on ne traži pažnju mase, ne želi da kupi ljude skandalom. On je lud i svoje ludilo poklanja na uvid. Isto tako, daje nam detalje iz svog života. Zašto je to bitno? Zato što je za mikrofonom on ista osoba kao i u privatnom životu. On ne mora da ulazi u ulogu, ne mora da se pretvara, on samo želi da bude ono što jeste. Želi da radi ono što voli i da podeli to sa ljudima koji ga vole. To nije plansko plasiranje vesti, to je konstatno predavanje sebe svima koji žele da te čuju.

Verujem da će vam ovaj film biti zanimljiv čak iako vas sam Stern ne zanima. Čak ni ne mora da vam se dopada njegov humor. Dopašće vam se njegova smelost. Čak i da je film izmišljotina, da Stern ne postoji, opet bi ovaj lik bio svoj, svojeglav i morali bi reći da je bio dovoljno smeo da donese nešto novo. Ne mora to da ti se dopada, ali moraš da poštuješ jer nije prozvod, jer je iskrenost. Stern se smelo i bezobrazno šali na svačiji račun, ali pre svega to radi na svoj. Baš zbog toga što je istrajao u onome što jeste, njegova reč vredi. Baš zbog toga što je iskren, što je istrajan, on može da stoji iza onog što govori.

Dok je trajalo snimanje, Hauard Sterin, Robin Kvivers i Fred Noris su i dalje vodili svoj radio program. Meri MekKormak nije želela da prihvati ulogu zbog ozloglašenosti Hauarda Sterna. Na audiciju je došla kako bi se upoznala sa režiserkom Beti Tomas. Beti ju je ubedila da pre nego što odbije ulogu posluša Sternove emisije. Kada je ona to učinila, postala je Sternov fan i prihvatila ulogu.

Sternu je bilo dozvoljeno da improvizuje finalni monolog koji je snimljen iz prvog pokušaja. Stern je bio ubeđen da će mu biti dozvoljeno da improvizuje i na snimanju ali ga je producent Ivan Rajtman odgovorio od toga. Sternova žena, Alison se u filmu pojavljuje kao NBC operater. Džef Goldblum je originalno trebao glumiti Sterna.

Završni monolog