Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

понедељак, 1. јул 2019.

Captive State (2019)


Kod nas nazvan: Duboka Država
Žanr: Naučna Fantastika | Triler
Režija: Rupert Wyatt
Glumci: John Goodman, Ashton Sanders, Jonathan Majors...

Priča:
Deset godina nakon okupacije od strane vanzemaljaca, gledamo priče dve strane: kolaboracionista i pobunjenika.

Moj osvrt:
Ako koristite imdb, ocenjujete filmove, na naslovnoj strani imate onu sekciju sa preporukama za vas. Preporuke se kreiraju na osnovu vaših ocena i poklapanja vaših ocena sa drugim korisnicima. E na vrhu mi već 2 meseca neprestano stoji Captive State. Zapitao sam se šta to imdb želi da mi kaže time što mi je ovo preporuka br. 1 tako dugo. Kada sam pročitao o čemu se radi, delovalo je zanimljivo. Tu je i ime Džona Gudmena - why the hell not? 

Elem, odmah na početku saznajemo kako su vanzemaljci zavladali planetom. Ujeb je bio jako brz i jako efikasan. Kako su oni došli, kako je to izgledalo, zašto nismo uspeli da se odbranimo, kako je došlo do komunikacije pa je sklopljeno primirje - ne znamo. Odmah vidite glavni problem filma - morate da prihvatite gomilu stvari na "majke mi". No hajde, i sasvim dobri District 9 je bio ponegde šupalj pa smo mogli da mu verujemo. Da li ovo može da ponudi barem nešto dopadljivo poput pomenutog filma? 

Vanzemaljci uspostavljaju vlast i prvo što rade je da ukidaju vojsku. Pa bravo. Evo glas i od mene za njih. Ovi stvorovi će namestiti mir u svetu i ćao. Došli su da muzu naše rude (koliko se da pohvatati iz uvoda), namestiće neko blagostanje na planeti i kad izmuzu šta im treba odoše. Ništa lakše. Pa i današnja politika funkcioniše po istom principu. Zamaži oči masama i većini i možeš da usereš šta god hoćeš. Ova ideja je sasvim obećavala jer evo šanse da nas neko nauči šta i kako treba. 

Aaali onda saznajemo da je zabranjena digitalna komunikacija i na to, svaki podatak (slika, snimak, fajl) koji postoji na bilo kom uređaju se skida i skladišti u neki ejlijenski sistem dok se sve što je pripadalo ljudima uništava. Čekaj, vanzemaljci su došli na našu planetu da izmuzu rudna blaga i odjednom su im bitni selfiji klinki ispred veš mašine? Zašto bi takav sadržaj postao zabranjen? Zašto bi ljudima oduzeli to? Zar ne treba da nameste da je sve ok, posisaju šta hoće i odu? Zašto bi ovo radili. Fuck you, that's why. Niko nam ni jednog trenutka ne objašnjava ovo. 

Vidimo kasnije da je i crkva napuštena. Ček stani, javni skupovi su dozvoljeni. Zašto bi zabranili viđanja u crkvi? Zbog religije? Čekaj, kako vanzemaljac koncipira religiju? Nije li religija upravo pogodna da skrene pažnju ljudima, da im da utehu i smiri ih? Ma ne, ovi ejlijeni su opaki tirani. Ček ček, i škole su zabranjene? Zbog? Ček i doktori su zabanjeni? Hm. Čekaj, ako sve ovo oni rade, zašto ljudi onda uglavnom sarađuju sa njima i čak rade protiv drugih ljudi? 

Ako su svi ti ejlijeni došli da posišu resurse, zašto su centrale stavili po najvećim svetskim gradovima? Ja se nešto ne sećam da se puno kopaju rude po Madridu, Nju Jorku, Berlinu.... Zapravo je ovaj tekst trebao biti mnogo duži ali sam dosadio sam sebi sa ovim pitanjima. Film se ne trudi da da odgovore zato što niko nije ni razmišljao o njima. Ovo je pravljeno da valja samo ako ne misliš. A i tad bude malko dosadno. 

E sada dolazimo do pokreta otpora. Oni žele da smaknu nekog od ejlijena kako bi dokazali da je moguće ubiti neko od tih čudovišta. Zašto je ovo trubadurski? Zato što mi ne znamo ni kako izgledaju ti ejlijeni, šta im je snaga, šta slabost, zašto su tako zajebani da su neuništivi? Pomislih u ovom momentu, pa jebote zato ljudi ni ne smeju da rade nešto, ovi su besmrtni. Pola sata kasnije jedan ejlijen je ubijen aparatom za gašenje požara. Gejm Over. 

Kad podvučeš crtu, skontaš da si ejlijene video u jedno 10tak sekundi i to si video par dlakavih ruku. I onda skontaš da si ejlijene mogao zameniti sa SNS-om. Em su došli i razjebavaju šta stignu. Em se šire vesti da je blagostanje i ono se slavi (slava našem overlordu). Em manji deo pokušava nešto ali vladajući izgledaju besmrtno. Isti palac kao i u filmu. Jedina razlika je što u filmu zaista želiš da vidiš te vladajuće a nema ih ni od korova. U stvarnosti želiš barem jedan dan da ne gledaš ove. Ali ne vredi. 

Džon Gudmen je opasan glumac, tu nema nikakve dileme. Taj čovek bi i kamen glumio besprekorno. I stvarno je podigao kvalitet svake scene u kojoj se pojavljuje. Ali ne vredi braćo i sestre. Čak i on je nemoćan pored mrtvih puvala koja su pisala ovaj idiotski scenario. Ja razumem nekada moraš da ostaviš rupe u priči ali ovde si ostavio tek tragove priče u jednoj nepreglednoj rupi. Ako niste die hard fan žanra i ove teme, zaobiđite Captive State. Da nema Gudmena, možda bi i imdb zaboravio da ga ubaci u bazu.

Zanimljivosti:
Machine Gun Kelly je zadobio povredu grudi tokom snimanja. On je izjavio da ga je povredio nepoznati glumac koji je tumačio policajca. On ga je udario više puta i kada se Kelly požalio, ovaj mu je uzvratio da umukne.

Naj scena:

Hvatanje broja jedan. Ne zbog radnje, ne zbog preokreta već samo zbog Gudmenove glume.

Moja ocena: 3/10

8 коментара:

  1. Nedavno htedoh da ga pogledam, ali srećom torent nešto nije hteo da radi, pa sam ga preskočio. Sad zasigurno znam da nije vredan pažnje. Inače i kod mene ga je imdb non stop preporučivao. Ah, ti ajembidijevci... Al' dobro, mogao je biti i "hidden gem", ne znaš, dok ne pogledaš :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Iskreno, ponadao sam se. Ima filmića koji budu pristojni sa ovako malim budžetom. Sećam se da mi je svojevremeno End of the Line bio prijatno iznenađenje. Mada taj imdb sistem preporuka generalno nije loš. Gomilu filmova sam tu i gledao ali kako nisam ocenio (jer nisam pisao tekstove za njih) u predlozima su i većina njih su jako dobri.

      Избриши
    2. Da, dosta je takvih primera. Mene je recimo Upgrade (2018) nedavno pominjani baš pozitivno iznenadio. Sa budžetom od 3 miliona, izvukli su i više od maksimuma u tom vizuelnom smislu. Kad se setim da je Mortal Kombat imao opasan budžet svojevremeno, a koristi one SEGA animacije.. Al' dobro, kontam da je i do napretka tehnologije :)

      Избриши
    3. Da video sam kod tebe na blogu da ti se svideo. Zaboravih pomenuti i Ex Machina. On mi se baš dopao. Mada kakvo je stanje pre ću verovatni da će neki ovako film biti dobar pre nego hajpovani Interstelari i ostale dečije pizdarije

      Избриши
  2. Kad već pomenu blog čitaoca Quan Chi, možeš li da staviš link ovde? Sad sam se zainteresovao :)

    ОдговориИзбриши
  3. Uglavnom ulazim preko telefona pa nemam ovu web verziju sa blogovima sa strane,hvalaa...

    ОдговориИзбриши