Ondine (2009)

Ondine (2009) on IMDb
Žanr: Drama | Ljubavni
Režija: Neil Jordan
Glumci: Colin Farrell, Alicja Bachleda, Dervla Kirwan...

Priča o irskom ribaru koji jednog dana u svojoj mreži pronalazi devojku. Vremenom, on počinje da sumnja da je ona Selki (vodena nimfa).

Ondine ima zaista zanimljivu ideju, ali koliko god ta ideja bila zanimljiva, već je bila obrađivana više puta. Ono što ipak Ondine izdvaja od drugih filmova sa sličnom tematikom je način na koji je ta ideja prezentovana. Kombinacije bajke sa stvarnošću neretko daju uspešan rezultat, ali skoro uvek je i ta stvarnost fantastična ili lepa uz tu i tamo neke problemičke. Ovde imamo jednu realnu, tešku ljudsku priču u koju nam serviraju dozu fantastike.

Što se tiče te teške priče, imamo ribara, bivšeg alkoholičara, razvedenog pri ćemu ćerka živi sa majkom i bubrezi joj otkazuju. Preterali su zar ne? Da kada ja ovako to napišem, ali u filmu to uopšte ne deluje tako patetično jer ništa od toga se ne stavlja u prvi plan. U prvom planu su sjajni likovi pri čemu me je gluma devojčice oduševila. E sada, ta primesa fantastike je ovde jedinstvena ali ne smem da vam otkrijem zašto jer je to veliki spoiler. Sjajno je to što koliko god sve delovalo fantastično, toliko deluje i realno tako da je to činjenica zbog koje je film jedinstven. Celom njegovom dužinom nećete moći da se opredelite šta biste više želeli, bajku ili realnost.

Izneto je pregršt sjajnih ideja vezanih za misterioznu devojku koja je izvučena iz vode. Braćo, verujem da ćete odmoriti oči na toj prelepoj dami. Scene u kojima se ovaj bedni ribar zaljubljuje u nju jesu nekako jednostavne, ali su mi u toj jednostavnosti genijalne. Nema patetičnog razvlačenja priče, bespotrebnog odugovlačenja tipa "jao zbunjena sam" ili "jao, baš sad imam gadan napad morala i moja savest mi ne da da ..." Ono sam čim sam imao problem je sledeće. Ceo film se potencira na jednom davnom problemu glavnog lika i baš zbog tog potenciranja, jasno je kao dan da će do problema opet doći. Ono što mi se nije dopalo je način na koji se to desilo.

Razumem da je to moralo da se desi zbog daljeg razvoja priče, ali sam način je teška budalaština. Zbog toga, zbog nekolicine šablonskih sporednih likova i zbog još nekih sitnih detalja, završnica deluje nekako smandrljano (ne mogu da nađem prikladniji izraz od ovog). Srećom, one najbolje scene su lišene tih mana. Takođe, stvar sa kojom bi mnogi od vas mogli imati problema je gomila neverovatnih slučajnosti. Ali ako počnete da razmišljate o tome, prekinite i setite se da je ovo bajka u realnom svetu. Zašto bi takve slučanosti onda pravile problem?

U svakom slučaju videćete nekoliko zaista originalnih ideja, videćete odličnu glumu i sjajne likove, videćete prelepu prirodu dela Irske, uživati u lepoti glavne glumice... Sasvim dovoljno razloga da pogledate ovaj neobičan film i prihvatite njegov jedinstven način da nam ispriča ovu priču.

Pesma koja ide uz odjavnu špicu je "Braille", Lise Hanigen.

Istina...