Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 28. октобар 2012.

Appurushîdo / Appleseed (2004)


Alternativni naziv: Appleseed
Žanr: Akcija | Naučna Fantastika | Animacija
Režija:  Shinji Aramaki
Glumci:  Ai Kobayashi, Jûrôta Kosugi, Yuki Matsuoka...

Priča:
Nakon Trećeg Svetskog Rata, nova društvena zajednica je stvorena. Legendarna ratnica koja je dovedena u novo društvo, počinje da uviđa probleme. Glavno pitanje koje se postavlja je, koja je sudbina čovečanstva u ovoj novoj zajednici.

Moj osvrt:
Prvi i najveći utisak koji ostaje za vreme i posle gledanja Appleseed-a je animacija. Ovo je zaista vizuelni spektakl. Kombinacijom 2D i 3D animacije postigli su zaista vrhunske rezultate. Neretko sam imao utisak da gledam 3D projekciju ovog filma jer je odlično prikazana dubina scene. Uz to, detalji su bolesno dobri. Postoji nekoliko slow-motion scena gde su išli na to da prikažu najsitnije detalje, i to veoma prija oku. Uslovno rečeno, način postavljanja kamere je takođe odličan. Zbog ovakve animacije, filmu dajem ocenu više. 


Priča je velika, ali uz to što je kvalitet, to je i mana filma. Jednostavno na samom početku vidimo tu zajednicu koja predstavlja rešenje prethodnih problema a od tih problema ne vidimo ništa. Kako da se oduševim nekim rešenjem, ako ne vidim komplesnost i kvantitet problema, kako da vidim da je saživot ljudi i humanoida rešenje za život čovečanstva. Kada malo razmislim, meni je to prilično loša ideja. Mnogo se ovde vodi dilema da li je potrebno postojanje humanoida, kako oni zapravo pomažu čovečanstvu, koliko je njihova uloga bitna, pa sve dok konačne besmislene dileme koja je trebala predstavljati kulminaciju u filmu. 


Veće premudrih staraca donosi jednu od najdebilnijih odluka koje sam čuo u filmu. Onda ispada da je to veće senilnih staraca. I šta sad, ako je to veće senilnih, poludelih staraca, kako oni mogu da dođu na čelo takve sudbonosne zajednice? Kakva je to zajednica kojim ovakvi moroni vladaju? I onda treba da me ubede da je to nešto mnogo epohalno za čovečanstvo. Ziasta mi je neubedljiva ta priča o kombinaciji ljudi i humanoida (bioroidi u filmu). Sledeća stvar koja mi se nije dopala je preterana patetika. 10 minuta se troši na neko patetično opraštanje, suza suzu stiže, jesen stiže dunjo moja, jesen prođe ja se ne oženi'... i sekund kasnije je sve ok, samo smo tragično nastradalog priključili na neki pribuljičnik i on će da oživi. Što je najgore, imamo nekoliko takvih scena. Još gore od ovih su scene koje predstavljaju prekenjavanje o tome koliko je čovek destruktivan i koliko je poguban za našu malu jadnu planetu. 


Bolje bi bilo da su malo pojednostavili priču i ostavili samo najkvalitetnije u njoj. Ovako su nabacali mnogo stvari a ovo je zaista premalo prostora da se napravi nešto ozbiljnije. Kao da gledamo isečke iz nekog velikog serijala. Još jedna stvar koja ne mora biti nužno negativna, film opasno podseća na Razbijača sa Stalone-om. Ceo koncept ovog društva me podseća na ono iz pomenutog filma, samo tamo su išli na to da zabave publiku a ovde su nam previše mrsomudili sa komplikovanjem priče. Uz animaciju, akcione scene su vrhunske. 


Ako ste ljubitelj akcije, ovo vas mora oduševiti. Nekako mi se čini da, kada već nisu napravili seriju, bolje da su išli na praznoglavu akciju, sa malo priče, dosta efekata i bombastičnih scena, sve bi ovo bilo efektnije i zabavnije. Ovako su mrsili priču sve dok ona na kraju nije ni imala smisla a i nije me ni zanimala više. Hteli su proizvesti neku klimaktičnu, sudbonosnu atmosferu u finalu, a od svega uspeli su samo obesmisle sve i da liče na gomile filmova. Veliki respekt za animaciju i akcione scene. Za ostalo, jedan film je premalo prostora i premalo je logike da bi bilo uspešno.

Zanimljivosti:
Briarios ima istetoviranu latinsku izreku "Cogito Ergo Sum" (Mislim Dakle Postojim) kao i godine 2096 - 2122 koje prestavljaju dan njegovog rođenja i dan smrti (dan kada je postao kiborg).

Naj scene:


Akcione sekvence

Moja ocena: 6/10

Нема коментара:

Постави коментар