уторак, 16. октобар 2012.

Hellbound: Hellraiser II (1988)

Žanr: Horor | Triler
Režija: Tony Randel
Glumci: Doug Bradley, Ashley Laurence, Imogen Boorman...

Kristi je posle smrti svoje porodice završila u bolnici. Doktor opsednut okultnim, oživljava Džuliju i oslobađa Cenobite...

Prvi Hellraiser je sigurno jedan od najboljih i najznačajnijih horora ikada. Radnja tog filma se najvećim delom dešava u našem svetu i verujem da se svako ko je bio zadovoljan ovim ostvarenjem pitao kako li izgleda svet iz kog dolaze Cenobiti. Upravo ovde ćete dobiti odgovor na to pitanje. Iskreno, pomišljao sam da će najveći deo tog sveta biti prepun raznoraznih brutalnosti i da će se sve zasnivati na tome. To nije bio slučaj. Ovde imamo odličnu priču o tom svetu i svet je osmišljen veoma dobro. Možda se to neće svideti nekom ali beskrajni višedimenzionalni lavirinti su za mene odlična stvar. Zamislite osobu koja je u lavirintu ovog jezivog sveta i koja traži izlaz i uvidećete snagu ove ideje.

Druga i veoma bitna stvar je objašnjenje kako nastaju Cenobiti. Iskreno, to je nešto što me i  nije zanimalo ali ta ideja jeste ovde vrhunski osmišljena. Pre svega ako se pođe od osobe koja postaje Cenobit, sve to savršeno pije vodu. E tu upravo leži i slabost ovog filma. Pinhead (vođa Cenobita) je sigurno jedna od najvećih horor ikona. Povezivanje njega sa ljudima mi je nekako prikazalo slabost tog lika. Ipak je on nešto zastrašujuće. Zbog toga, njegova sudbina mi je ovde delovala antiklimaktično na ceo film. Ok, shvatam da je moralo tako, on je shvatio ko je zapravo i mora da bude ponovo rođen kao Cenobit, ali nekako mi je to pokvarilo utisak. Takođe, zbog svega toga što Pinhead nosi sa sobom, zaista je premalo vremena dobio na ekranu.

Van toga, nemam nikakvih zamerki. U početku mi se nije svidela ideja o uskrsnuću Džulije jer mi taj lik nije delovao toliko ubedljiv da bi trebao biti u drugom filmu, ali taj utisak je pogrešan. Ja ne znam šta se desilo sa ovom glumicom, ali Kler Higins koja tumači Džuliju, za razliku od prvog filma, ovde zaista deluje kao fatalna žena i savršeno odgovara ulozi. Sve pohvale za nju, kao i za novonastajućeg jezivog Cenobita. Od pozitivaca imamo ponovo slatkicu Ešli Lorens i jednu devočicu čija je uloga rešavanje zagonetki. Njen lik mi je bio prilično zanimljiv jer tako treba se koristi sporedni lik u filmu. Klasičan primer kako to ne treba videli smo u rimejku Borbe Titana gde se jedan lik pojavi ni iz čega, objasni šta treba i ponovo nestane. Srećom, ovde su scenaristi ljudi koji razmišljaju tako da je rezultat zaista dobar film.

Mnogi kukaju na slabe efekte i u prvom i u drugom Hellraiseru. Meni su ti stariji efekti draži nego današnji prenadrkani CGI. Nekako mi imaju više šmeka neko nešto što je očigledan proizvod računara. Slažem se da danas i bez računara mogu da naprave bolje efekte od ovih, ali je pitanje da li mogu da naprave bolje filmove. Posle dva odgledana Hellraisera, prilično sam zadovoljan kvalitetom koji sam video tako da ću rado nastaviti sa praćenjem ovog serijala.

Endru Robinson je odbio da reprizira svoju ulogu. Kenet Kranam je povredio vrat tako da je samo jedan dan bio pod maskom Cenobita. Ostalim danima je korišćen statista. Zvuk koji je Leviatan pravio u filmu je morzeov kod za reč "Bog".

" Your suffering will be legendary, even in hell! "