Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

четвртак, 13. септембар 2012.

Le Dernier Combat (1983)


Le Dernier Combat (The Last Battle) (1983) on IMDb
Alternativni naziv: The Last Battle
Žanr: Naučna Fantastika
Režija: Luc Besson
Glumci:  Pierre Jolivet, Jean Bouise, Jean Reno...

Priča:
U post-apokaliptičnoj budućnosti, samo je nekoliko ljudi preživelo. Svi su izgubili moć govora. Odlučni usamljenik se udružuje sa jednim starijim čovekom u borbi za sklonište, hranu i sam život.

Moj osvrt:
Braćo i sestre, predstavljam vam prvi film čuvenog Luk Besona. The Last Battle je post-apokaliptična priča čiji jedan deo ste sigurno videli do sada i on vam neće biti naročito inspirativan, a opet, film sadrži neke stvari koje nijedan drugi nema. Mogu vam samo reći da su mi utisci posle gledanja podeljeni ali ipak više ima onih pozitivnih. Film je crno-beli. Verovatno je to Besonova želja kako bi nam potpunim odsustvom boja još više dočarao turobnu atmosferu zemlje uništene ratom. Ono što ste videli ako ste gledali The Road, Mad Max ili The Book Of Eli, videćete i ovde. 


Sve je otišlo do vraga, sve je u ruševinama, pustinjama. Kada se to pomeša sa nekim scenama gde lik jendostavno šeta i ne radi bog zna šta, film postaje povremeno naporan za gledanje. Imamo duele sa drugim ljudima ali opet to nije ništa brutalnije nego u The Road, Book of Eli, Mad Maxu i sličnim stvarima. Sve mi deluje kao siromašnija verzija i kombinacija ova tri ostvarenja. Videćete dva duela glavnog lika, jedan sa grupom ljudi negde na početku filma i jedan duel sa jednim mnogo opasnim čovekom koga tumači Žan Reno. Žan Renoov lik želi da uđe u neko sklonište kod nekog starca i te scene, iako zanimljive, prilično su naivne. 


Negde do polovine film je jedva gledljiv i onda od polovine postaje sasvim podnošljiv gde mu se diže i kvalitet. Odnos starca i ovog glavnog lika je sigurno najjači kvalitet filma, još kada u sve to ubacimo i jednu ženu, cela priča postaje simpatična. Tu dolazimo i do najboljih delova filma, do konačnog sukoba ove dvojice i jezivog epiloga. E sada šta je tu glavno. S obzirom da su ljudi izgubili moć govora, da žive po ruševinama, pustinjama, da ne znaju ništa da stvore, da u svakom vide opasnost, da jedan od njih slika po zidu one slike koje se viđaju u pećinama.... mislim da vam ne treba dalje objašnjenje. Očigledna poruka filma je da nas ratovi vode debelo u nazad. Iako prilično originalno, meni se to nije bog zna kako svidelo ali dobro, verujem da nekima od vas hoće.


U svakom slučaju ideja jeste originalna i mogla je biti mnogo bolje izvedena da joj se posvetila veća pažnja. Meni se najviše dopao jezivi epilog borbe dva lika. Ukupni utisak mi je pokvario  delimični hepiend. Ipak, Beson nam ceo film govori kako nam nema spasa da bi na kraju ipak pokazao neku nadu. Taj kraj mi je prilično nedosledan svemu što sam video. Ako se odlučite na ovo ostvarenje, obavezno se naoružajte strpljenjem. Nije lagano za gledanje ali ipak ima svoje kvalitete i ideje koje su se mogle izroditi u vrhunski film.

Zanimljivosti:
Film ima samo jednu, jedva raspoznatljivu liniju dijaloga.

Naj scena:


Epilog borbe

Moja ocena: 6/10

Нема коментара:

Постави коментар