Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

петак, 23. новембар 2012.

Domaći filmovi, statistika i random stvari


Pre svega, bilo je jače od mene i morao sam sa vama da podelim ovu sličicu. Braćo i sestre, vreme je da diskusiju o domaćim filmovima privedemo kraju. Ja ću izneti moje predloge a vi mi recite šta mislite o tome kako bi našli optimalno rešenje. Takođe, osvrnuću se još malo na minuli rad, izneti neke statističke podatke. Broj čitalaca raste tako da sada blog ima 382 redovna čitaoca. Posebno mi je drago što je porastao broj čitaoca iz zemalja bivše Jugoslavije. Tamna strana medalje je da su se pojavili ljudi koji neovlašćeno kopiraju i menjaju moje tekstove. Od ljudi sa kojim sarađujem tu su samo Bašta Balkana, blog hororfilmovi.blog.rs. i filmpedija.com tako da je tamo legalno sve što ima moje ime. 


Što se tiče plagijatora, nemam nameru išta čitniti jer vidim da se čitaoci trude da skrenu pažnju odakle je tekst došao, hvala vam i na tome.  Kada završim obaveze Master rada za fakultet, počeću zvaničnu saradnju sa još jednim sajtom, ali o tome ćete blagovremeno biti obavešteni. Povremeno pogledam i šta sam pisao u prvim postovima i mogu da kažem da ima filmova o kojima savršeno ništa nisam rekao tako da pre ili kasnije planiram neke tekstove napisati ponovo. Takođe, ima filmova koje sam u početku bloga verovatno nezasluženo nablatio pa ako se desi da na drugo gledanje promenim mišljenje, rado ću objaviti novi tekst. Što se tiče tih siromašnih prikaza, možete slobodno poslati predloge o čemu bih mogao pisati ponovo. 


Mnoge ljude zanima i sistem kojim biram filmove i kada će koji doći na red. U ovom pasusu ide objašnjenje tako koga ne zanima neka ga preskoči. Svaki film koji predložite ide u watchlist (listu za gledanje) koji imam na imdb-u. U istu listu smeštam i filmove koji mi se gledaju a koje niste predložili (ili ih predložite nešto kasnije). U principu izbor filmova se vrši na sledeći način. Gledam prvo najstariji film u toj listi i potom četiri naredna filma vršim dobrim starim sistemom zvanim ofrlje (što znači pomoću programčića koji nasumično bira broj), i tako u krug. Svaki film koji predložite će pre ili kasnije, sigurno biti komentarisan.


E sada ono što je glavna tema posta, moja ideja koja se tiče domaćih filmova. Većina vas je izglasala da želi da čita o domaćim filmovima, tako da će ih biti ali moja odluka je da to bude jedan film mesečno i ta odluka je definitivna. S obzirom na kultni status nekih stvari poput Maratonaca, Balkanskog Špijuna, Ko To Tamo Peva, kao i nekih filmova koje je svako od nas gledao barem stotinak puta, moja ideja je da se ne bavim tim filmovima. Iskreno, teško da bih vam mogao reći nešto što ne znate o nekom kultnom filmu. Takođe, ne želim da se neka od mojih mišljenja shvate pogrešno jer kontam da bi dugačak tekst o tome kako je Boj Na Kosovu trebao biti opak istorijski spektakl od 3,4 sata a ne svršavanje na narodne epske pesme (koje izuzetno cenim i volim) mogao da uvredi nekog ili da ode u smeru u kom ne želim. Moja ideja je da se bavim našim novijim filmovima. 


Ako ipak nekog zanima moje mišljenje o nekom od ovih kultnih stvari, može uvek da me kontaktira putem mail-a pa ćemo rado razmeniti mišljenja. Ne isključujem mogućnost komentarisanja nečeg starijeg ako ne spada u ove filmove kojim znamo napamet svaku izgovorenu rečenicu. I dalje ostajem iza odluke da ne komentarišem Srpski Film. Što se tiče mog mišljenja, smatram da je to dobar film sa nekim suvišnim stvarima za koje je trebao biti ostavljen samo nagoveštaj. Moja ocena bi bila negde između 7-8 i slažem se skoro sa svim što je Dejan Ognjanović izneo na svom blogu i to je sve što ću reći o ovome. Sada je red na vas, udrite po komentarima i predlozima na bilo šta što napisah ovde...

22 коментара:

  1. Ok, je ideja za 1 domaci film mesecno :)
    Inace, pratim jos 1 blog, osim ovog(posvecen filmu), vise se slazem sa tvojim misljenjem, i mislim da je blog sve bolji.
    Mozes da mi das link imdb watchlist-e?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. http://www.imdb.com/user/ur19980124/watchlist U listi nema nekih kultnih filmova koje sam gledao ali i njih svakodnevno ubacujem jer imam nameru da ih repriziram. Lista se dopunjuje skoro svakodnevno. Ako misliš da još nešto treba da bude u njoj, samo javi ;)

      Избриши
  2. jeste,glupo je komentarisati i analizirati maratonce i ko to tamo peva,a kamo li radovana...ako si resio da recenziras novija ostvarenja ne vidim nijedan koji je vredan paznje. kukaju svi - ne idu ljudi u bioskope,nasi ljudi ne cene nasu kinematografiju! pa ako je u zadnjih 10 godina najbolji montevideo(sa sve drugim delom i serijom od 20-ak epizoda jer se ocekuje da to sve bude na tom nivou) i parada(zgrtanje para na aktuelnu temu i promociju ljudskih prava uz salvu psovki i prostih fora za siroke narodne mase),ja stvarno ne vidim cemu sve to...
    ne zelim da uvredim nikoga,to je samo moje misljenje

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Možda bi upravo zato bilo zanimljivo komentarisati nove stvar jer ko zna, možda nešto dobro prođe ispod radara. Slažem se da su male šanse za to ali ko zna :)Montevideo nema za mene neki ogromni kvalitet ali mi je drago da je neko napravio izuzetno pozitivan i veseo film koji je zabavan celom dužinom. Poslednji domaći filmovi posle kojih sam bio veoma zadovoljan su Lajanje na Zvezde i Lavirint. Priznajem da nisam naročito oduševljen Munjama ali i da nisam gledao još neke stvari iz novije istorije koje se već smatraju kultnim.

      Избриши
  3. Koliko vidim na watchlisti imas dosta dobrih filmova, manje dobrih, i najmanje dobrih ...:)
    Skrenuo bih ti paznju na :The Intouchables, Paths of Glory i npr. Bicycle Thieves, to su zaista neverovatni naslovi..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U planu mi je da malo još prošetam tim starijim, velikim naslovima i da ih dodam u listu. Drago mi je što se pojavio veliki broj ljudi koji traži te starije naslove. Neretko se i desi da imam averziju od nekog naslova i onda ga neko od čitaoca predloži i posle gledanja utvrdim da sam imao loš predosećaj.

      Избриши
  4. Kakve su šanse da ćeš opet recenzovati domaće filmove? I koji bi to otprilike bili?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Razmišljao sam o tome nedavno. Malo je falilo da odradim Lepa Sela Lepo Gore :)
      Ne znam, nisam još načisto sa tim. Mada i generalno kada biram filmove, non stop mi se menja mišljenje šta bih radio. Hteo sam pre par dana da vratim anketu, da možete glasati za filmove koji bi bili komentarisani iz vaših predloga. Pa sam razmišljao o gomili varijanti i varijantica i na kraju ništa nisam odlučio :)
      Još neko vreme će tempo biti veoma spor tako da imam fore da se odlučim šta i kako dalje

      Избриши
    2. Bilo bi lepo da obradiš Lepa sela lepo gore:)
      Predložila bih ti i da odgledaš naš film Profesionalac, stvarno odličan film, a mogao bi i da ubaciš tu anketu za glasanje ako nema varanja:)

      Избриши
    3. Lepa Sela su mi zaista vrhunski film, možda i najbolji naš film koji sam gledao. Profesionalac mi se jako dopada, odličan film. Rado bih vratio anketu ali varanje i jeste problem. Skontao sam jednom, upozorio i ponovilo se. Teško je naći sistem koji neko ne može da zloupotrebi. Ima još online anketa koje mogu da se iskoriste ali nisam ih testirao. Easy Pols se nije pokazao dobrim a ovag default blogerov je očajan, pola glasova je brisao.

      Избриши
    4. Ček,ček kada kažeš najbolji računaš li i kultne filmove poput Maratonaca,Ko to tamo peva,Balkanski špijun itd.?

      Избриши
    5. Da,uzimam u obzir sve što sam gledao. Mislim i Maratonci i Ko To Tamo Peva, Špijun, sve su to čiste desetke. To su komedije koje genijalno kritikuju, opisuju društvo i sve je to na mestu. Ali su mi Lepa Sela ipak nešto veće za mene. Imaju i tu komediju, imaju kritiku, ali imaju dramu, imaju šok, imaju nešto što otvara ranu jer je to period kroz koji su mnogi od nas prošli i kojeg se nerado sećamo. Kada gledam Ko to tamo peva, Maratonce i Špijuna kažem "da, to je naše ludo društvo, takvi smo i dan danas". Kada gledam Lepa Sela, kažem "da, to smo mi u kost, kožu, meso, krv, narav" i za mene je to nešto što ni jedan domaći film koji sam gledao nije prikazao tako upečatljivo i sa toliko muda.

      Избриши
    6. Kada si rekao možda najbolji na koji si film mislio da je bolji od tog?Pitam te zato što sam poprilično siromašna što se domaćih filmova tiče.Pa bih te zamolila da mi predložih par najboljih.

      Избриши
    7. Rekao sam možda jer ima filmova koje bih trebao da repriziram. Ne znam sada ovako iz glave napraviti neku relevantnu listu osim one koju bi i sama mogla sastaviti. Ako se ne varam, Miloš Matijašević koji je imao svojevremeno blog o filmovima je odlično pratio i domaće. Ako on skonta ovaj komentar, mogao bi da ti napravi listu mada verujem da mnogi čitaoci to mogu pa izvolite.

      Избриши
  5. Da li su u planu domaći filmovi. Bilo bi dobro da se obrade oni najveći klasici. Ima tu gomila dobrih filmova, kao što je crni talas. Makavejev, Petrović, Pavlović, Kadijević, Žilnik, Rakonjac, Jovan Jovanović, to su autori svetskog ranga. Pa Goran Marković, Paskaljević, Karanović. Tu su i Hrvati i njihovi reditelji kao što su Tanhofer, Babaja, Mimica, Bauer, Papić, pa kod Bosanaca Čengić i Kenović, pa kod Slovenaca Hladnik, Štiglić, František Čap, Karpo Aćimović-Godina, kod Makedonaca Mančevski. To je jedno pravo blago i prava je šteta što ljudi za neke od njih ni ne znaju da postoje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zašto da ne. Predložite sve što mislite da je vredno gledanja.

      Избриши
    2. Pošto ima gomila filmova, preporučiću po jedan maksimalno dva filma od ovih autora koje sam spomenuo. Od Makavejeva "W.R. Misterije orga(ni)zma", od Petrovića "Skupljači perja", za koji verujem da su svi čuli, jer to je verovatno najbolji ex-yu film ikada, i "Tri" sa legendarnim Batom. Od Pavlovića preporučujem "Kad budem mrtav i beo", sjajni film sa Draganom Nikolićem i njegova najbolja uloga u karijeri. Od Kadijevića ste verovatno svi gledali "Leptiricu", ali ja ti preporučujem film "Praznik". Pročitaj recenziju Dejana Ognjanovića, on je veliki ljubitelj Đorđa Kadijevića. Od Žilnika pogledaj "Rani radovi" koji je osvojio Zlatnog medveda u Berlinu, i gomilu kratkih dokumentarnih filmova, da ih sad ne nabrajam. Od Rakonjca "Nemirni", a od Jovanovića "Mlad i zdrav kao ruža" sa sjajnim Draganom Nikolićem. Pored tog filma baba Vanga i braća Tarabići mogu da se sakriju, jer ovaj film je predvideo kakva će sva bagra da dođe u našu zemlju. Od Jovanovića pogledaj i "Izrazito ja", film koji je uticao na "Taksistu" Martina Skorsezea. Od Gorana Markovića pogledaj "Već viđeno". Prezime Anice Dobre govori sve. Od Paskaljevića svi znaju "Varljivo leto" i "Bure Baruta", ali za mene je njegov najbolji film "Poseban tretman", a od Karanovića, autora "Grlom u jagode", pogledaj "Petrijin venac" i "Virdžinu". Što se tiče Hrvata od Tanhofera pogledaj "H-8", film koji je toliko napet da bi ga i Hičkok oberučke prihvatio. Od Babaje pogledaj "Brezu", sa posebnom pažnjom na glumu Bate Živojinovića i Fabijana Šovagovića. To su njihove najbolje uloge u karijeri. Od Mimice pogledaj "Kaja, ubit ću te!". Jako težak film za gledanje ali vrhunski. Bauer, koga svi znaju po seriji "Salaš u Malom Ritu" ima genijalne filmove 50-ih i 60-ih, a od svih tih filmova najbolji je "Ne okreći se sine". Papić ima isto gomilu dobrih filmova, a preporučujem ti "Lisice" sa sjajnim ulogama Adema Čejvana, Fabijana Šovagovića i Jagode Kaloper, a od Krešimira Golika pogledaj "Tko pjeva zlo ne misli" proglašen za najbolji hrvatski film ikada. Što se tiče Bosanaca pogledaj od Čengića "Mali vojnici", a od Kenovića "Ovo malo duše", vrhunski tv film, i "Kuduz", uloga karijere Slobodana Ćustića. Kad su Slovenci u pitanju od Hladnika pogledaj "Ples v dežju", proglašen za najbolji slovenački film ikada. Od Štiglića pogledaj film "Deveti krug" koji je snimio u Hrvatskoj. Genijalna uloga Dušice Žegarac. Od Čapa pogledaj "Vesnu" a od Karpa Aćimovića-Godine pogledaj "Zdravi ljudi za razonodu", kratki dokumentarni film koji je snimio u Srbiji, tačnije Vojvodini. Od Mančevskog pogledaj "Pre kiše". Šta reći za ovaj film, osim da je te godine bio nominovan za Oskara i bio pokraden, jer je te godine Oskar otišao u ruke filmu Nikite Mihalkova, a usput je osvojio Zlatnog lava u Veneciji. Zaboravio sam da spomenem i genijalnog crnogorskog reditelja Živka Nikolića i njegove filmove "Lepotu poroka" i "Čudo neviđeno". Nadam se da nisam preterao sa ovolikim preporukama, ali to je samo jedan mali delić onoga što je nastalo na ovim prostorima. Krivo mi je kad ljudi govore da su domaći filmovi glupost, ali problem je i šta se pušta na televiziji, pa narod ni ne zna. Pored "Munja", "Kengura", "Žikinih dinastija" ovi filmovi su totalno bačeni u zapećak. Naravno nisam spomenuo Šijana, jer si njegova dva najbolja filma već obradio, ni Dragojevića koji je jako dobar reditelj iako nisam neki naročiti ljubitelj njegovih filmova.

      Избриши
    3. Blondie svaka cast!Moram i ja nekoliko ovih ubaciti u listu.Sad si me podsetio na "Ovo malo duse"-vrhunski film!

      Избриши
    4. Hvala, Krameru. Ma ima tu svega. Jesi li gledao vesterne od Žike Mitrović, čoveka koji je snimio "Marš na Drinu". Filmovi kao "Kapetan Leši" ili "Brat doktora Homera" su zaista vredni pažnje. Pa od Petrovića imaš i "Biće skoro propast sveta" sa sjajnim Mijom Aleksićem. Pa od Makavejeva imaš "Ljubavni slučaj ili tragedija službenice PTT" i genijalni "Nevinost bez zaštite" koji je za mene najveća srpska komedija ikada. Makavejev je verovatno najveći srpski reditelj ikada. Pa imaš "Rondo" od Zvonimira Berkovića, a od Mimice od koga su svi gledali "Banović Strahinja" imaš "Ponedjeljak ili utorak", "Prometej s otoka Viševice" i "Događaj". Pa od Trajče Popova "Makedonska krvava svadba". Sve je to zaista vredno pažnje.

      Избриши
    5. Ubačeno sve u listu. Taman da me opomene da ne budem lenj :)

      Избриши
    6. Outsider, samo da te ispravim. Stavio si "Nevinost bez zaštite" iz 1942, a to je baš loš film, trebao si da staviš film iz 1968 koji je dokumentarac o filmu iz 1942. Izvini ako sam naporan.:)

      Избриши