Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

четвртак, 29. новембар 2012.

The Omega Man (1971)


The Omega Man (1971) on IMDb
Kod nas nazvan: Poslednji Čovek
Žanr: Akcija | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Boris Sagal
Glumci: Charlton Heston, Anthony Zerbe, Rosalind Cash...

Priča:
Vojni doktor Robert Nevil se bori da pronađe lek za zarazu koja je izbrisala skoro svu svetsku populaciju. Zaraženi su postali opasnost i zajedno sa zarazom prete istrebljenju i poslednjeg zdravog čoveka.

Moj osvrt:
Koliko znam, postoje tri filma snimljena po romanu Ja Sam Legenda. Prvi je Last Man on Earth sa čuvenim Prajsom koji još nisam pogledao, drugi je The Omega Man a treći pomalo mlak I am a Legend sa Vil Smitom u glavnoj ulozi. Nakon gledanja ovog ostvarenja, mogu reći da sam veoma zadovoljan. Pre svega imamo tu pričicu o čoveku koji je ostao sam. Odlično se vide rezultati te usamljenosti, potrebe za ljudskim razgovorom ali i potrebe za ženom. Odično je urađeno što je izbačena svaka patetika iz toga, pogotovu u ovom delu kada su žene u pitanju. To ćete videti najbolje u jednoj sceni sa lutkama. Jednostavno i efikasno, dovoljno da se sažalite na ovog čoveka ali i da se identifikujete sa njim. Srećom ova priča nije ceđena u nedogled jer bi prerasla u nešto teško za gledanje. 


Što se tiče zaraženih, imamo mnogo bolji pristup nego u najnovijem filmu rađenom po Metisonovoj knjizi. Zaraženi su svesni, mogu da razmišljaju, da razgovaraju, nisu oni glupavi CGI vampiri iz nove verzije. Samim tim, kako mogu da rezonuju, to ih čini opasnijim protivnicima. Ovde su više organizovani poput kulta, a to mi, ukoliko ne vređa inteligenciju (Kill List) veoma prija i volim takve filmove (Wicker Man, Ninth Gate). Možda je mali problem sam izgled tih zaraženih, jer deluju kao razumni zombiji, ali dobro, ne treba zakerati. Dopada mi se kako su osmišljeni njihovi stavovi. Oni rezonuju da ih je nauka dovela do ovog stanja u kom se nalaze pa preziru sve što je mašina ili aparat. Takođe, pokazuju onaj glupavi deo ljudske prirode, "ako sam ja u sranju, bolje da svi budu". 


Dopalo mi se i to što su ljudi koji su pravili film imali muda da se poigraju sa dve stvari. Prva je surovost od koje film ni malo ne preza. Neke od ovih stvari zaista nisam očekivao u filmu sa početka sedamdesetih. Druga stvar je su sudbine nekih likova. Nema onoga na šta smo navikli "on je klinja, neće njega". Dosta je i simbolike vezane za čoveka i čovečanstvo sa posebnim osvrtom na destruktivnost ljudi, što je i očekivano s obzirom na temu filma. Naravno, zaraza je nastala zbog igrarija sa nuklearnom energijom za koje su kriva politička zbivanja ... klasika. Postoje i stvari koje mi se baš i nisu svidele. Muzika je dobra i na nekoliko mesta je uklopljena fino, ali na nekim je potpuno neočekivana i smanjuje efekat scene. Sledeća stvar je razmišljanje jednog klinca. Ok, kontam da pokušavaju da nam kažu kako su dečica dobra, nevina i još neiskvarena ali ono što uvek dobiju time je da deca ispadnu prilično glupa. Srećom (uslovno rečeno), rezultat tog razmišljanja je bio odličan šok pa je izvuklo celu situaciju. 


Poslednja stvar je sam kraj. Sasvim sam ok sa krajnjim rezultatom, film i jeste tako trebao da se završi, ali mislim da su morali da se više potrude oko ovoga. Ima efekat, ali zbog traljave izvedbe gde im je samo simbolika bila bitna, nekako ostaje nedovoljno upečatljiv. Definitivno su morali osmisliti efektniji kraj, naravno sa istim rezultatom. Bez obzira na to, ovo je svakako bolji film od onog sa Vil Smitom. Ostaje mi da overim i verziju sa neponovljivim Prajsom i utvrdim koja verzija je najbolja.

Zanimljivosti:
Pošto je bilo preskupo napraviti pust deo metropole, producent je pronašao deo Los Anđelesa koji nije imao radnji i vikendima je izgledao prilično pusto, tako da su sve scene na otvorenom snimane tamo. Čarlton Heston je pročitao knjigu i bio je oduševljen idejom da se napravi film po njoj, potpuno nesvestan da već postoji jedna snimljena verzija. Sam Matison je izjavio kako mu se dopada film bez obzira na to što se prilično razlikuje od knjige. Rozalind Keš je rekla da joj je bilo čudno da snima ljubavnu scenu sa Hestonom pod izgovorom da je čudno spavati sa Mojsijem aludirajući na raniju Hestonovu ulogu.

Naj scena:


Transformacija jedne osobe. Potpuno neočekivan događaj koji efektno pojačava nastupajuću dramu. Naravno, sličica nema veze sa tim jer bi bila spoiler.

Moja ocena: 7/10

Нема коментара:

Постави коментар