Collateral (2004)

Kod nas nazvan: Kolateral
Žanr: Kriminalistički | Drama | Triler
Režija: Michael Mann
Glumci: Tom Cruise, Jamie Foxx, Jada Pinkett Smith...

Taksista postaje taoc plaćenog ubice. On ga taksira od jedne do druge žrtve i postaje direktno umešan u njegov posao.

Juče sam pričao sa najboljim prijateljem da mi je u planu da pogledam ovaj film i da se unapred radujem jer nisam pogledao loš film sa Tom Kruzom. On mi je odgovorio sa "Zato što i ne postoji". Posle gledanja ovog filma, ta tvrdnja je i dalje na snazi, iako sam od filma očekivao mnogo više. Prvo ću krenuti sa negativnim stvarima, pošto želim da završim sa kvalitetima filma, jer ipak je ovaj film sasvim ok. Prva zamerka je predvidivost. Ništa vas bukvalno ne može iznenaditi u ovom filmu. Sve je potpuno predvidivo ali to i nije strašan problem.

Druga stvar je kamera. 90% vremena ćete gledati krupan plan glava glumaca, što i ne ostavlja naročito dobar utisak. Još gora stvar, a takođe se tiče kamere, ona nikako ne miruje. Konstatno imate utisak da je snimano iz ruke. Ok kada je neka scena gde likovi trče ili je neka akcija, ali ako lik stoji u mestu i samo gleda negde a kamera se trese, to ume da ide na živce. Idemo dalje. U ovoj Naj sceni u nekom klubu prepunom ljudi, naš plaćenik pogađa tačno one mete koje treba da pogodi, tačno gde treba da ih pogodi, bez protraćenog metka, ali kada puca u našeg glavnog lika, makar to bilo sa nešto više od jednog metra, on ne uspe ni da ga okrzne. To baš ume da nervira. Takođe promena karaktera glavnog lika koga tumači Džejmi Foks vređa inteligenciju poput prethodne činjenice.

I sa sledećom činjenicom završavam sa negativnim stvarima. Kraj je upravo onakav kakav predvidite na samom početku filma. Ja ne mogu da verujem da su ovako visokobudžetni film sa takvim glumcem poput Toma Kruza završili na isti usrani način kao i milion sličnih filmova. A sada o kvalitetima. Najveći kvalitet je naravno Tom Kruz. Čovek je sjajan u svakoj ulozi u svakom filmu u kom sam ga gledao, pa to ni ovde nije izuzetak. O Džejmiju Foksu nemam bog zna kakvo mišljenje ali ovde je bio sasvim ok tako da sam i s njim zadovoljan. Film je zanimljiv, neretko dinamičan i lako se gleda. To je u principu kod filmova koji nisu vrhunski i najbitnija stvar. Takođe odnos između dva glavna lika i njihovi razgovori su zaista dobri. To je ispao sjajan način da se gledaocima približe njihovi karakteri.

Iako možda izgleda da sam naveo više negativnih stvari, ove pozitivne ipak preovladavaju. Film sigurno nije ono što sam očekivao, ali nikako nije ispodprosečan ili loš. Sasvim je ok i nikako nije gubljenje vremena.

Zanimljvosti:
Uloga Vinsenta nuđena je Kolin Farelu, Edvardu Nortonu, Raselu Krou, a za ulogu Maksa su razmatrani Adam Sendler, Robert De Niro i Kuba Guding Junior. Pošto je po scenariju Vinsent takav lik da može da se kreće svuda a niko da ga ne prepozna, Tom Kruz, kako bi bolje ušao u ulogu, radio je dostave za FedEx po Los Anđelesu i niko nije uspeo da ga prepozna. I posle neka neko kaže kako čovek ne zna da glumi. Džejmi Foks je izjavio kako je Tom Kruz jedne noći kupio hranu za poneti za celu filmsku ekipu. U sceni kada je Džejmi Foks slupao taksi, on je to zaista uradio sa sve Tomom Kruzom unutra. Inače on je, da bi se što bolje pripremio za ulogu, zaista radio kao taksista.

Demonstracija Vinsentovih spospobnosti.