Predators (2010)

Kod nas nazvan: Predatori
Žanr: Akcija | Avantura| Naučna Fantastika | Triler
Režija: Nimród Antal
Glumci: Adrien Brody, Laurence Fishburne, Topher Grace...

Grupa elitnih vojnika postaje lovina nemilosrdnoj vanzemaljskoj rasi poznatoj kao Predatori.

Sećam se oduševljenja kada sam gledao prvi film o Predatorima. To remek delo je za uz Aliena postavilo sve standarde borbe čoveka protiv nečeg neovozemaljskog i skoro nepobedivog. Jedini problem je kod ove dve franšize što je svaki sledeći film posle drugog nastavka bio sve slabiji. Predator 2 je bio sasvim dobar, onda je došao prvi Alien vs. Predator koji je bio podnošljiv i sve je kulminiralo očajnim Alien vs. Predator Requiem sranjem. Zbog svega toga bio sam potpuno skeptičan pred gledanje ovog filma.

Posle gledanja mogu vam reći da sam samo donekle bio u pravu. Prvo ću reći šta valja. Imamo atmosferu sličnu(ali ni približno dobru) kao u prvom delu ovog filma. Džungla je fenomenalno okruženje za Predatore koji su poput kameleona a kreću se neverovatno lako i brzo. Zato u nekim delovima filmova imamo zaista dobre scene. Lokacija džungle mi je izgledala kao super ideja samo su to morali mnogo bolje ukomponovati u samu priču. Izgled predatora je sasvim ok mada nikako ne mogu da se porede sa Predatorima iz prva dva dela, ali i time sam sasvim zadovoljan.

Sad malo o slabostima. Sećate se sigurno u prvom delu kako je Predator delovao moćno i nepobedivo. E ovde imamo problem što manje više svako može da ubije predatora. To mi je nekako skrnavljenje atmosfere u kojoj treba da strahujem da će to čudo da se pojavi i pokolje drage nam likove. Druga loša stvar je karakterizacija likova i apsolutno suvišni lik Lorensa Fišburna. U svim filmovima gde se takvi likovi pojavljuju, bez izuzetka imaju istu ulogu i iste namere. Po meni, ovo što ću sada napisati je najgora stvar. Sami predatori su podeljeni između sebe i te dve grupe ratuju jedni protiv drugih. To opet skrnavi onu viziju o njihovoj snazi, inteligenciji i nepobedivosti.

U prkos svemu lošem što sam napisao, film je zaista vredelo pogledati. Zanimljiv je od prvog do poslednjeg momenta. Predatore obožavam još iz prvog filma pa su mi sve scene sa njima sjajne. Grešaka ima dosta, ali ima i kvalitetnih stvari. Nadam se da će nastaviti da snimaju i ako to urade, unapred se radujem budućim Predator filmovima.

Ovaj film je nastavak serijala o Predatoru a potpuno ignoriše Alien vs. Predator filmove. Inače ovaj scenario je napisao Robert Rodrigez još 1994 ali je tada bio odbijen. Vanzemaljci koji jure lik Topera Grejsa kroz džunglu tokom scene zasede su ustvari prvi originalni modeli Predatora pre nego što im je promenjen dizajn u onaj koji već svi znamo. Edrien Brodi je nabacio oko 12kg mišićne mase zbog ovog filma.

Pojavljivanja Predatora