Office Space (1999)

Kod nas nazvan: Kancelarijski Prostor
Žanr: Komedija | Kriminalistički
Režija: Mike Judge
Glumci: Ron Livingston, Jennifer Aniston, David Herman...

Radnici koji mrze svoj posao odlučuju da se pobune protiv svog pohlepnog šefa.

Pred vama je jedna lagana, jednostavna i originalna komedija. Lagana zato što nema ni trunke usilovanosti, što nema stvari kojima komedije žestoko teže a to je gomila morona od likova. Imamo likove koji rade kao programeri i mrze svoj posao. Imamo šefa koga svi vole da mrze. Sve to je prikazano gomilom odličnih scena. Kada nešto ne volite da radite, znate i sami koliko vam smeta i najveća sitnica. Ovde u jednoj kratkoj sceni u kojoj lik sedi na svom radnom mestu vidite sve "lepote" njegovog posla.

Sigurno ste gledali mnogo filmova u kojima ima ovih loših šefova. Ono što je problem, većina tih šefova su šablon koji se ponavlja. Ovde su to genijalno ukrotili gde se šef pojavi povremeno, taman da do kraja upropasti dan. Sledeća sjajna stvar sa filmom je to što se ne bavi samo jednom temom. U jednom momentu, jednog od likova boli briga za sve, devojku, posao, za bilo kakve probleme. Sada zamislite kakve tu scene mogu da se izrode.

Film ponovo menja pravac i likovi kreću sa prevarom. Naravno, i tu dolazi do mnogih nezgoda. Kada se sve sabere, ovo je prilično nešablonski film i uživao sam gledajući ga. Nedavno, izašao je jedan film na sličnu temu. U pitanju je Horrible Bosses, koji ima bolju glumačku postavu, (zajednička im je Dženifer Aniston), i kada uporedim njega sa ovim filmom,  moram da kažem da je Office Space više po mom ukusu. Bez obzira što je u pitanju komedija, ova priča mi je delovala mnogo realnije a samim tim je imala i više duha. Odlično je parodirala na kancelarijski posao, na razlike u položajima u firmi, bolje pokazala tu netrpeljivost prema šefovima, na duhovit način prikazala prazninu situacije kada radite ono što ne želite...

Zbog skoro kompletnog odsustva morona od likova, svi do jednog su simpatični, glavni lik, njegova devojka, smehotresni sused kojeg nikada nije dosta u scenama, gikovi od saradnika, pa čak i odvratni šef ima sjajan udeo u celokupnoj zabavi. Braćo i sestre, verujem da će mnogi od vas biti prezadovoljni ovom komedijom. U svakom slučaju, posle praznoglavog (iako zabavnog) She Is The Man, došla je kao osveženje.

Film je očajno prošao na Box Office-u ali je kasnije stekao kultni status. Kada Piter dolazi u sobu za sastanke, iza njega je komplikovani dijagram čiji je naslov "Planning to Plan".

Čuvena "PC Load Letter" greška koju ovde primećuje Majkl Bolton se često pojavljivala na starim HP štampačima. Swingline je specijalno napravio heftalicu za ovaj film. Kada je film doživeo slavu, oni su dobili gomile zahteva za crvenim heftalicama koje do tada nisu pravili. Lik koji tumači Dženifer Aniston se zove Džoana, što je u stvarnosti njeno srednje ime. Majkl Bolton stavlja 5 paketića šećera u kafu. Automobili u filmu imaju izmišljene registracije kako se ne bi poklapali ni sa jednom zemljom.

Evaluacija