Žanr: Horor | Triler
Režija: Maurice Devereaux
Glumci: Ilona Elkin, Nicolas Wright, Neil Napier...
Priča:
U ovom uznemirujućem i jezivom trileru, Karen, mlada medicinska sestra koja radi na psihijatriji, hvata poslednji noćni voz koji se zaustavlja negde na sredini tunela. Kako oni oko nje bivaju brutalno ubijeni, sa još šačicom ljudi ona mora da se bori za opstanak dok se zastrašujući događaji odvijaju oko njih.
Moj osvrt:
Ovaj film je klasičan primer kako sa malo budžeta možeš da napraviš nešto pristojno. Prvo, skoro ceo film se odvija u tunelu metroa. Konstantno smo u tom zatvorenom prostoru. Jasno je kao dan da je odatle beg od opasnosti prilično težak. To je samo jedna prednost filma. Druga prednost je što nam se pomalo nagovesti da se slične stvari dešavaju i napolju. To tek izgleda opasno dobro. Prva logična pomisao mene kao gledaoca je prirodno odbijanje takvog nagoveštaja. Mislim nigde logike, nigde veze da je gomila verski ostrašćenih ljudi poludela i krenula da ubija sve oko sebe zbog ko zna čega. Braćo i sestre, kako je film proticao, sve manje sam bio ubeđen u ovu svoju tvrdnju. Ako je film uspeo da me dovede u situaciju da se zapitam da li je moguće da se ovako nešto zaista dešava i van tunela, onda je to dobar pokazatelj kako je napravljen.
Režija: Maurice Devereaux
Glumci: Ilona Elkin, Nicolas Wright, Neil Napier...
Priča:
U ovom uznemirujućem i jezivom trileru, Karen, mlada medicinska sestra koja radi na psihijatriji, hvata poslednji noćni voz koji se zaustavlja negde na sredini tunela. Kako oni oko nje bivaju brutalno ubijeni, sa još šačicom ljudi ona mora da se bori za opstanak dok se zastrašujući događaji odvijaju oko njih.
Moj osvrt:
Ovaj film je klasičan primer kako sa malo budžeta možeš da napraviš nešto pristojno. Prvo, skoro ceo film se odvija u tunelu metroa. Konstantno smo u tom zatvorenom prostoru. Jasno je kao dan da je odatle beg od opasnosti prilično težak. To je samo jedna prednost filma. Druga prednost je što nam se pomalo nagovesti da se slične stvari dešavaju i napolju. To tek izgleda opasno dobro. Prva logična pomisao mene kao gledaoca je prirodno odbijanje takvog nagoveštaja. Mislim nigde logike, nigde veze da je gomila verski ostrašćenih ljudi poludela i krenula da ubija sve oko sebe zbog ko zna čega. Braćo i sestre, kako je film proticao, sve manje sam bio ubeđen u ovu svoju tvrdnju. Ako je film uspeo da me dovede u situaciju da se zapitam da li je moguće da se ovako nešto zaista dešava i van tunela, onda je to dobar pokazatelj kako je napravljen.
Sad skontah da vam uopšte nisam ni objasnio šta se desilo. U jednom momentu, u metrou, nekoliko ljudi je krenulo da izvršava verska ubistva. U principu baš gotivim filmove gde imamo sekte, fanatike, obrede i slične pizdarije. Prvo, budimo realni, Biblija je genijalna inspiracija za bilo kakvu horor priču. I sama je prepuna hororističnih stvari a drugo, mnogo je proročanstava koja mogu da se iskoriste. End of the Line pokušava da se igra sa najavom apokalipse. Naravno, neću vam govoriti da li se to zaista dešava ili ne, ipak otkrijte sami.
Sama tema sudnjeg dana i apokalipse otvara mnoge mogućnosti. Kako je ovo film malog budžeta nije mogao da koketira sa tom temom nekim kolosalnim efektima smaka sveta. Nagoveštaj nam je dat na nadasve originalan način. Realno, sve teme sa apokalipsom filmovi nam donose smak sveta u kojem vremenske nepogode pustoše svet (2012) ili dolazi do uništenja biljnog i životinjskog sveta pri čemu se ljudi pretvaraju u kanibale (The Road, Book of Eli). Ovde imamo neki sasvim drugi nagoveštaj svega. 2012 sam gledao zbog efekata uništenja i sumnjam da ću ga gledati još jednom, ovaj film ću sigurno još jednom pogledati jer je pametno napravljen.
Što se tiče verskih fanatika, čoveče ala je ovo bilo sablasno. Oni kreću u svoj krvavi pohod slepi za sve osim za logiku koja im je usađena. E tu smo. Film se na užasno pametan način sukobljava sa religijom. Ne sa pravom istinskom verom, već sa religijom propovedanom kroz gomile bajki, pravila, zakona, kazni od strane ljudi u mantijama. Imamo vernike i na strani kojoj preti smrt, tako da nemamo obračun sa verom, već sa slepilom koje religija kao ovakva propagira. Dopada mi se što je baš taj aspekt ostao malo uslovno rečeno nejasan. Jasno je da oni slute apokalipsu i kreću u ubijanje drugih koji nisu istog mišljenja poput njih. Na taj način oni "oslobađaju" svoje žrtve. Tu film jasno šamara neke stvari u religiji. Verujem da znate priču o Avramu od koga je Bog tražio da žrtvuje svog sina da bi mu pokazao odanost. Na tu temu imamo jednu užasavajuće jezivu scenu. Generalno, neke stvari oko ovih fanatika su ostale nejasne, ali odgovori na ta pitanja i nisu tako bitni. Kao što sam već pisao, bolje je da živimo u blaženom neznanju nego dan nam daju retardirano objašnjenje.
Religija, čak i kao takva nikako ne može biti sto posto odgovorna za sranja koja joj pripisuju. Nije u njoj najveći problem. Najveći problem je u čoveku. Njega niko ne tera da veruje u nešto, njega niko ne tera da formira svoj stav - može da mu nagovesti, ali promena stava striktno zavisi od čoveka. End of The Line pokazuje i to. Ok, ovi fanatici imaju svoje principe sa kojim se kose i katolici koje vidimo u filmu, sa kojim se kose svi ovi uslovno rečeno pozitivci, ali da li svi fanatici doslovno poštuju ono u šta veruju? Da li i ovi pozitivci poštuju moralne principe, principe koje im njihova vera propagira? Malo sutra. Čovek sa svojim principima je taj koji kreira sve, čovek je stvorio i prave i lažne principe, čovek je stvorio i istinu i laž, čovek je stvorio i verovatno sva božanstva za koja znamo, čovek je stvorio i dobro i zlo. To je poenta ovog filma.
Kao što rekoh, ono što mi se baš dopalo je to što je film počeo da poljuljava moj stav da je ovo samo grupa ludaka koja pravi sranja. A pazite kakvo se pitanje onda otvara: Šta ako je napolju zaista započela apokalipsa? Ako mislite da to nije sad neko veliko pitanje, zapitajte i ovo: da li dolazak apokalipse opravdava ova jeziva dela koja čine fanatici? Da li su oni ti koji zapravo imaju odgovor i drže rešenje u svojim rukama. Opa! Jedan film sa smešnim budžetom, jadnim glumcima, slabom kamerom je uspeo sve ovo da pokaže. Mislite o tome malo.
Naravno, moram pobrojati i negativnosti. Gluma je slabašna ali podnošljiva. Kamerom nisam naročito oduševljen takođe. Iako jadnog budžeta, mogu da kažem da su povremeni specijalni efekti sasvim ok. To se posebno vidi na nekim sablasnim pojavama. Sve ove negativnosti su posledica slabog budžeta, tu nema sumnje. Ono što nije efekat slabog budžeta i ono što je po mom mišljenju najslabiji deo filma su scene u kojim likovi beže od ovih fanatika. Čini mi se da ima malo previše tih scena. Ok, daju one na akciji, frci i čemu već, ali baš tada se ubije sablasnost i simbolika koju film nosi.
Po običaju, da sumiram: ovo je film jadnog budžeta, siromašan kvalitetom glume i velelepnom scenografijom ali i film velikih mogućnosti. Poseduje brdo dobrih ideja koje je retko ko obradio ovako efektno, poseduje gomilu sablasnih scena bez prezanja da se pokaže nešto surovo, bavi se ljudskom prirodom na efikasan i upečatljiv način, baca u dilemu i uspe da ubedi u neverovatno. Ako gomile novokomponovanih smeća zaslužuju stotine miliona za svoj budžet (Hunger Games, Pacific Rim, Wolverine...) a ne mogu da naprave nešto vredno pažnje, zašto likovima koji naprave ovako nešto ne dati šansu? Da je budžet filma bio veći, tada bi on izgledao bolje, imao bolje glumce i veroavatno omogućio Deverou da napravi remek delo. Samim tim i ocena bi bila barem za jednu veća. Ako gledate film zbog efekata, obiđite ovo. Ako volite pametne filmove, filmove koji imaju muda da budu svoji, ne propuštajte ovo.
Zanimljivosti:
Kada je film prikazan, časopis The Village Voice ga je nazvao jezivim i originalnim a Robert Kargil sa Ain't It Cool vesti je film nazvao inspirativnim, originalnim i hrabrim delom koje je impresivno bez obzira na skroman budžet. Film je dobio specijalnu nagradu žirija na Fantastic Fest-u.
Naj scena:
Zanimljivosti:
Kada je film prikazan, časopis The Village Voice ga je nazvao jezivim i originalnim a Robert Kargil sa Ain't It Cool vesti je film nazvao inspirativnim, originalnim i hrabrim delom koje je impresivno bez obzira na skroman budžet. Film je dobio specijalnu nagradu žirija na Fantastic Fest-u.
Naj scena:
Odgovor
Moja ocena: 7/10
Нема коментара:
Постави коментар