Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

понедељак, 9. април 2012.

Star Trek (2009)


Star Trek (2009) on IMDb
Kod nas nazvan: Zvezdane Staze
Žanr: Akcija | Avantura | Naučna Fantastika
Režija: J.J. Abrams
Glumci: Chris Pine, Zachary Quinto, Simon Pegg...

Priča:
Džejms T. Kirk pokušava da dostigne slavu svoga oca pomažući Spoku u borbi protiv osvetoljubivih Romulanaca koji žele uništiti Federaciju, planetu po planetu...

Moj osvrt:
Dok sam bio golobradi Klinja, Star Trek je bio uvek u vrhu mojih omiljenih serija. Kada malo bolje razmislim, to je bila prva neanimirana naučno-fantastična serija koju sam pratio tako da će za mene uvek imati veliku vrednost. Kada sam kasnije gledao neke epizode u gomili svega i svačega u šta se serija pretvorila, nisam bio naročito oduševljen. Da ne bih kvario sliku o nečemu što sam voleo kao dete, odlučio sam da ne gledam to ponovo. Kada je ovaj film izašao, prva pomisao mi je bila kako će ovo biti samo jedna stvar za izvlačenje novca na ime nečega što je nekada bilo dobro. Nisam imao Bog zna kakve predrasude, samo nisam očekivao ama baš ništa. Šta sam dobio na kraju. Vrhunski film. 


Pre svega veliko hvala J.J.Abramsu, tvorcu svaštare zvane Lost, što je ispoštovao ono što su Zvezdane Staze nekada bile. Ne samo što je ispoštovao osnovni koncept, već je i dodao mnoge stvari koje su podigle kvalitet filmu. Zbog toga što je većina stvari snimana u studiju a i zbog slabe tehnologije, u starim serijama nisu mnogo mogli da stvaraju zapanjujuće efekte. Sada imaju te mogućnosti ali ih nisu eksploatisali toliko da na kraju ovo ne liči ni trunku na stare Zvezdane Staze već su to odradili majstorski. Sve ovo deluje genijalno a u isto vreme ne smanjuje važnost starih serija bez kojih ovo ne bi ni postojalo. 


Činjenica je da nam se zadnjih godina ne servira bog zna kakva naučna fantastika. Ili je ima malo, ili je takva da bolje da je i nema. Ovo je bilo pravo osveženje. Glumačka ekipa je genijalna. Pošto sam bio vezan za mnoge likove iz serije, pomislio sam kako će danas teško naći nekog da se takmiči sa likovima koji su obeležili Star Trek. I tu sam se prevario. Moram da priznam da mi je Kris Pajn mnogo simpatičniji od Šetnera koji je bio prvi Kirk. Mnogo teži posao od Pajna imao je Zahari Kvinto jer ipak jer je morao da se nosi sa teretom poređenja sa Leonardom Nimojem. Samo ću reći da momak zaslužuje aplauz za ovo što je dostavio. Ostali: Brus "Nowhere Man" Grinvud, Sajmon Peg, Karl Urban, Erik Bana... sjajni. 


Priča je odlična. Nemamo samo upoznavanje sa novim likovima. Oni su odmah bačeni u vatru tako da nam film donosi veliku dozu vrhunske akcije. Sama akcija je takva da nema nekog nepotrebnog preseravanja od efekata, poteza ili čega već. Više se išlo na spektakularno okruženje. Borba na platformi oduzima dah. Kirkova jurcanja po zaleđenoj planeti - vrhunski zanimljivo. Sajmon peg - vrhunska zabava. Od mana bih izdvojio samo jednu stvar. Neću odati koja je ali time su uspeli da otvore sebi mogućnost da snimaju serije od samog početka sa mogućnošću da naprave sve na drugi način. Kako im je uspelo, pogledajte. Ne verujem da će baš mnogima to smetati ali dobro, meni pomalo jeste, ali ni blizu da bi mi pokvarilo utisak. 


Čuo sam najave da će se snimati nastavak. Sumnjam da će biti bolji od ovoga ali mogu reći da mu se radujem.

Zanimljivosti:
Met Dejmon, kada je čuo da će se snimati ovaj film, zvao je J.J. Abramsa i ponudio da glumi Kirka. Abrams ga je ljubazno odbio uz obrazloženje da su Dejmonove godine problem. Finalna scena u filmu je odavanje počasti početku serije Star Trek. Prvi igrani film Zaharija Kvinta. Da bi uspeo da uputi Vulkanski pozdrav, on je morao zalepiti prste. Sajmon Peg uopšte nije išao na audiciju za film. Dobio je mail od Abramsa sa pitanjem da li bi igrao u filmu. Peg je izjavio kako bi to uradio i besplatno ili bi čak platio Abramsu da glumi u Star Trek-u. Tokom odmora, Anton Jeljcin, Džon Čo i Brus Grinvud su igrali šah između sebe. Ovo je prvi Star Trek film koji je dobio oskara. 

Naj scena:


Ledena planeta.

Moja ocena: 8/10

Нема коментара:

Постави коментар