Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

петак, 19. јул 2013.

The Dinosaur Project (2012)


The Dinosaur Project (2012) on IMDb
Kod nas nazvan: Projekat Dinosaurus
Žanr: Avantura | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Sid Bennett
Glumci: Richard Dillane, Peter Brooke, Matt Kane...

Priča:
Pronađeni su snimci ekspedicije koja je nestala u Kongu. Zadatak ekspedicije je bio da pronađe legendarno stvorenje koje vodi poreklom od dinosaurusa a pronašli su prave dinosauruse.

Moj osvrt:
Valjda su ovi "pronađeni snimci" u modi pa se evo i ovi balvani odlučiše da snime film sa pronađenim snimcima. Veštica iz Blera je bila revolucionarna sa ovim konceptom. Sem nje, 99.9% stvari je zaista bezvezno. Recimo još bih samo izdvojio [Rec] i prvu Paranormalnu Aktivnost kao uspešne filmove. Ovo ostalo što sam gledao je baš loše i postajem prilično netolerantan prema ovoj vrsti filmova. 

Što je najgore, ovde vidimo milion razloga zašto koncept filma nije trebao biti takav. Prvo, efekti su sasvim ok, pa nisu morali biti maskirani kamerom iz ruke. Drugo, ta kamera iz ruke se i retko kada cimata pa onda se i pitamo čemu li ona služi. Potom, mnogo scena je isforsirano kako bi se videlo opravdanje zašto se nešto i snima a čak i tada to pitanje ne dobija odgovor. I na kraju, morali su da ubace lika koji će najviše i da barata tim kamerama. Ono što ne valja, taj lik je užasavajuće iritantan. Ono što još više ne valja, to je glavni lik u filmu. Kolosalan minus zbog ovih "pronađenih snimaka" i antipatičnog momčeta koga moradoh gledati ceo film. 

Obično kada film ima ovakvu temu, moram da se bavim nekim nelogičnostima. Ovog puta mi se jednostavno ne piše o tome. Kako to da niko nije primetio dinosauruse do sada, kako to da se nije provelo malo više vremena u izučavanju ponašanja ovih fascinantnih stvorenja, kako to da ceo svet zna za ovu ekspediciju i ljudi iz ekspedicije uspeju da izgube trajno kontakt sa svima bez da ih iko potraži posle toga itd. To ću preskočiti jer mi iskreno ne bode oči kao neke druge stvari. Recimo imamo tu super ekspediciju kojoj se na neki način priključuje onaj gore navedeni mamlaz, inače sin vođe ekspedicije. I on uleće tako tu sa njima, radi bolje stvari od mnogih. Znači imamo teškog mamlaza koji uspeva da diskredituje svu vrednost jedne čuvene ekspedicije. Ako on može da se tu priključi bez ikakve frke, ja ne vidim smetnju tome da postanem svetski poznat režiser. Od ovih primata bih sigurno bio bolji. 

Likovi su užasavajuće plitki. Ok, ne tražim da znam mnogo o njima ali imaš milion načina da mi učiniš te ljude dopadljivim. Pre svega, niko sem onog mamlaza nije antipatičan niti je iko pokazao da je jadan glumac. Prema jadnim glumcima automatski stičem odbojnost koja se uvek pokaže opravdanom. Ovde nije taj slučaj ali likovi su totalno nezanimljivi. O vođi ekspedicije koji je prošao milion opasnih situacija sve što znamo je da nosi 15 gaća na put, o doktorki saznajemo da ima dobru zadnjicu, o tamnoputoj dami saznajemo da je kombinacija 2438293742 šablonska lika ljudi koji predviđaju nesreću. Kao što konj iz Spilbergovog War Horse-a ostaje kljusina kroz ceo film, tako i ovi likovi ostaju likovi koji su ljudska bića, doduše mnogi iz redova kretenoida. Onda jedino što mi preostaje je da čekam da budu servirani kao klopa dinosaurusima.

Veliki problem je taj što je režiser/scenarista konstantno imao potrebu da transformiše bitne likove. Mamlaz postaje hrabar i bitan član postave, njegov ćale postaje emotivac, ćaletov prijatelj totalno popizdi, jedan bledi kamerman postane zajeban i u sceni koja podseća na onu kada Bili u Predatoru ostane na mostu da se suoči sa zverkom, krene da se suočava sa zverinjem po šumi. Ne moram da podsećam koliko je ovde ta scena besmislena i dolazi ni iz čega. Eto ćutao sam ceo film, jedva ste me i primećivali i sad ću da odem da bijem ove zveri kada mogu fino da se okrenem i odem. Ne ide to braćo i sestre, ovakve gluposti nas samo vređaju. Da ne pominjem lokalnu damu koja prvo glumi učenjaka, pa onda kao da krije da zna nešto, pa onda proriče zlu sudbu pa u krug. Sve to je začinjeno onim usranim odnosom prezauzeti otac - zapostavljeni sin, od kojeg mi je najblaže rečeno muka. 

Ono što je meni trebalo od ovog filma je sledeće. Daj mi brdo likova od kojih bar neko podseća na normalnu osobu, daj mi gomilu različitih dinosaurusa koji će da ih ručkaju i to je to. Ne pametuj previše i ja ću biti zadovoljan. Ne bi ni tada ovo bio dobar film, ali bih ga odgledao zadovoljan verovatno pamteći par krvoločnih scena. Ono što sam dobio je baš daleko od toga. Ok, dinosaurusi izgledaju dobro. Prva pojava pterodaktila u daljini mi je baš legla. Scenografija i predeli su fenomenalni. Ono što je problem, za film koji se zove Projekat Dinosaurus, očekivao sam zapravo dinosauruse. Ovde ih ima šačica. Susreta sa njima je zaista premalo. Više se akcenat baca na transformacije jadnih likova, na iznenadno ludilo, na kao neke preokrete za koje ne mogu manje mariti. I u ono malo susreta sa tim dinosaurusima kada pođe po zlu, ne vidimo ujed nigde. Najbolje što može da se vidi je krv u vodi. 

Zbog svega navedenog, ovaj film je baš teška sprdnja. Transformacije karaktera prouzrokuju to da film postane povremeno dosadnjikav. Jadni likovi vam zbog toga totalno ne budu zanimljivi. Spektakularne scene gde vidimo dinosauruse u daljini, iako retke, zaista probude nadu da ćemo videti nešto sjajno, ali kada od svega dobijemo šupalj nos do očiju, moramo ostati razočarani. Kao veliki obožavalac ovih drevnih bića, bio sam spreman ovom filmu progledati kroz prste. Ipak, mnogo je ovde idiota iz ljudske vrste bilo uključeno da bi dinosaurusi mogli da izvuku celu priču iz blata.

Zanimljivosti:
U maju 2013, ovo je film koji je najviše DVD-ova prodao u žanru Naučna Fantastika - Fantastika i u jednom momentu bio je 14-ti najiznajmljivaniji film u DVD klubovima.

Naj scena:

Dolina (samo zbog izgleda)

Moja ocena: 3/10

Нема коментара:

Постави коментар