Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

субота, 6. јул 2013.

The Cabin in the Woods (2012)


The Cabin in the Woods (2012) on IMDb
Kod nas nazvan: Koliba u šumi
Žanr: Misterija | Horor | Triler
Režija: Drew Goddard
Glumci:  Kristen Connolly, Chris Hemsworth, Anna Hutchison...

Priča:
Pet prijatelja idu na izlet u udaljenu kolibu u šumi gde se susreću sa neočekivanim opasnostima. Zajedno, moraju shvatiti šta se krije iza ovih događaja.

Moj osvrt:
Istog momenta kako nas je film upoznao sa likovima, bilo je i više nego jasno da mu nema spasa. Opet imamo fuficu, finu devojčicu, morona, jakog dečkića i jednog koji mora imati drugu boju kože. Potom saznajemo da oni idu u neku zapizdinu koja ne postoji na mapi gde ni nema signala za telefon. Ako neko smatra da je ovo originalno, savetujem mu da pogleda barem još koji horor osim ovoga. Jednom rečju, prejadno. 

Svi razgovori, ponašanja, odluke, sve je već viđeno, sve je već prežvakano i ništa od toga se neće desiti osobi koja ima 2 čiste u glavi. Pre nego što neko ko je gledao ovo pomisli da nisam skontao poentu, strpite se - doći ću i do toga. Šta je najbitnija stvar u filmovima gde moraš da strahuješ za nekog. Pa da taj neko zasluži da strahujemo za njega. Ove likove je komotno mogao parni valjak da zgazi svakog momenta, bilo bi mi svejedno. Zapravo mi ne bi bilo svejedno, laknulo bi mi. Ponašanje je kretensko do krajnjih granica. Evo jedan mali, nebitan spojler. Pronalaze neki dnevnik i devojka ga čita. Tu čujemo gomilu bolesnih stvari. Potom dolazi do dela teksta na latinskom (ko je rekao Evil Dead) i kreće rasprava da li ona to treba da čita na glas, iako u tom momentu izgleda da niko ne zna latinski. Koliko prokleto besmislena može biti rasprava da li nešto pročitati na glas što niko ne razume. Zamislite samo morona koji je mogao da napiše ovaj scenario. Naravno, to nije sve, iskazao je on svoj talenat do krajnjih granica. 

Paralelno sa tim, imamo i druge događaje, tačnije ljude koji na neki način prate ovu priču. Sa tim aspektom dobijamo neku misteriju, dobijamo mogućnost da ovaj film neće biti toliko smeće koliko obećava i dobijamo nadu da je ipak ovo što gledamo zapravo nešto drugo. Tu se već vidi da film na neki način hoće da se sprda sa ovakvom vrstom horora. Hm, ako hoćeš da se sprdaš sa nečim, moraš da se razumeš u to nešto i moraš da znaš da budeš bolji od tog sa čim se sprdaš. Ne možeš da pravdaš ovako loše likove time što si ih ti na neki način učinio takvim. Ovde nam serviraju neko upravljanje ponašanjem, kao ovi likovi nisu takvi moroni već to je sve deo plana, igre i čega već. Ako se sećate, pisao sam o filmu Hive. Tamo imamo mrava koji ujeda čoveka u uvetu i u zavisnosti gde ga ujede, čovek se ponaša na određeni način. Ako smatrate da je to ok, onda je i ideja iz Cabin in The Woods ok. Promene karaktera i ponašanja moraju da imaju kolosalne uzroke. Ne možeš hemijskim sredstvom da do krajnjih granica kreiraš čovekokve odluke.

Ne funkcioniše ovo ni kao horor (što zapravo i nije), ne funkcioniše ovo ni kao parodiranje, jer ga zapravo i nema. Kada parodiraš na nešto, moraš da istakneš kako je to na šta parodiraš loše, patetično, nedefinisano ili šta već. Ne možeš da mi daš istu stvar kao ona na koju parodiraš. Ispadaš smešan. 

Glavna ideja vodilja je ipak igra koju neko tamo vodi. U principu ceo film čekamo da vidimo zašto se sve ovo dešava i ko je taj ko vodi igru. Ako ništa, barem je želja za tim odgovorom bila proizvedena nekolicinom dobrih stvari. Što se tiče raspleta, prvo nam se prikazuje organizacija svega toga. Te scene nemaju neki veliki efekat. Saznanje kako je sve organizovano ima neki šmek, ali sve posle toga je teška glupava zabava. Moram da kažem da mi je to bilo ok da gledam, čisto zbog varijacija spodoba koje se pojavljuju i zbog krvopljusa na sve strane. Da li to donosi neki boljitak filmu, teško, ali za razliku od smaranja sa retardima od likova, ovo je koliko toliko dinamično. 

Onda nam dolazi rasplet. Ovde sam se nadao nečemu iznenađujućem. Čoveče, mora da postoji razlog zašto je ovaj film pobudio tolike rasprave. I onda pogledam kraj i pomislim da me neko zajebava. Ne mogu da kažem da kraj nije originalan. Bio bih prilično nepravedan prema filmu kada bih to rekao. Problem je samo što je originalan u svojoj gluposti. (spojleri u najavi. ko ima ludu želju da gleda ovo, nek ne čita do kraja pasusa). Ja iskreno ne mogu da verujem da se neko primi na priču o nekim drevnim bogovima, o ritualu koji mora da bude takav kakav jeste a nije prespavao sav prethodni deo filma. Ako ritual treba da bude takav kakav jeste, zašto nisu odabrali jednostavniji način. Hm, kako je moguće da drevni bogovi zahtevaju ovakvo društvo. Da li je moguće da su i u drevna vremena postojali štreberi, fufice, budale i da ih je bilo lako organizovati takve, tj da je bilo moguće od običnih likova napraviti takve. Da li je moguće da drevni bogovi koji su tu od nastanka vremena uživaju u rialiti programima. Kako su u jebena drevna vremena organizovani ti rialiti programi na koje su se drevni bogovi ložili. Toliko od mene o ovom filmu.

Ovaj film uopšte i ne zaslužuje nikakve rasprave. Ovo je teško ispodprosečno balavljenje na temu koju smo gledali milijardu puta. Ovo je toliko neoriginalno i nepovezano da ga ne treba ni analizirati. Ovo toliko vređa inteligenciju da ima sreće pa sam gledao Hunger Games pa mu ne pripada titula najveće idiotije ikada. zbog par simpatičnih stvari za pogledati, nekoliko pokušaja da se napravi nešto drugačije ipak zaslužuje četvorku. Van tih (polu)pozitivnih delova filma, sve ostalo je teško smeće.

Zanimljivosti:
Film je snimljen 2009 ali su odložili njegov izlazak da bi ga napravili u 3D tehnici. U sceni kada jedna od devojaka ljubi vučju glavu, jezik vuka je posut šećerom u prahu kako bi delovao prašnjavo i kako bi glumici bilo lakše.

Naj scena:

Oslobađanje stvorova

Moja ocena: 4/10

7 коментара:

  1. "Čoveče, mora da postoji razlog zašto je ovaj film pobudio tolike rasprave."

    Isto pitanje i ja sebi postavih nakon gledanja filma. Da li veruješ da sam ga u narednim danima za svaki slučaj pogledao još dva puta? :) Reko da ne ispadnem glup u društvu, možda sam nešto propustio. Jedino što sam shvatio posle trećeg gledanja (mada sam to znao i posle prvog) je da je u pitanju pretenciozno i neduhovito izrugivanje gledaocima koji su za to još i dali aplauze autorima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad god gledam nešto što probudi mnogo oprečnih mišljenja, naoštrim se da gledam pažljivo. Pre gledanja, uvek sam na strani filma, uvek imam predosećaj da neki ljudi možda nisu shvatili nešto pa se zaleću sa zaključcima (i sam sam bio takav). Još kada sam davno video trailer za ovo, bio sam ubeđen da će da valja. Na žalost, ispalo je suprotno. Poslali su poruku filma "biće smak sveta ukoliko horor film odstupi od šablona" a napravili su isti šablon sa gomilom gluposti.

      Избриши
  2. pa da predlozim nesto za gledanje, odavno nisam :)
    http://www.imdb.com/title/tt0069281/
    http://www.imdb.com/title/tt0360717/
    http://www.imdb.com/title/tt0107818/
    http://www.imdb.com/title/tt0362227/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kako kažu naši stari "samo ti udri". Sva 4 su u mojoj listi tako da ih dodajem i u ovu sa predlozima (Terminal je već bio). Odoh praviti anketu, možda budeš imao sreće pa uleti nešto od ovoga :)

      Избриши
  3. Aj mi molim te objasni zadnju scenu sa rucerdom koja rusi kolibu sa onih dvoje u njoj?Gledao sam ga na TV-u dosta puta, ali i dalje ne kontam sta je pisac hteo da kaze. XD

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, sad se već ne sećam, ali kontam da je bogotac dr Ognjanović na ovaj ili onaj način to objasnio ovde:
      http://cultofghoul.blogspot.rs/2012/08/cabin-in-woods-2012.html

      Избриши
    2. Hvala, nisam znao za ovaj sajt, sad mi je jasnije. :)

      Избриши