Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

уторак, 9. август 2011.

Friday the 13th (1980)


Kod nas nazvan: Petak Trinaesti, Petak 13ti
Žanr: Horor | Misterija | Triler
Režija: Sean S. Cunningham
Glumci: Betsy Palmer, Adrienne King, Jeannine Taylor...

Priča:
Nepoznati napadač proganja i ubija čuvare, koji pokušavaju da ponovo otvore kamp u kom su se davno dogodila ubistva i jedno davljenje.

Moj osvrt:
Današnji slasheri pate od nekolicine bolesti. Pre svega, imamo blago rečeno očajne glumce koji preglumljuju i jedva čekate da dođu pod nož ubici. Kad nekog od njih smakne pomislite kreten manje, dobro je. Drugo je očajna priča. U skoro svakom novom slasheru imate šalu koja pođe po zlu, pa oni koji su tu prisustvovali zavetuju se na ćutanje al normalno nešto krene po zlu. Zbog velike netolerancije prema toj vrsti horora, imao sam velike predrasude prema ovome. Čoveče, kako sam se samo zeznuo. Uživao sam gledajući ovaj film. Prvo, glumci, iako tinejdžeri, sasvim ok su obavili svoj posao. Među njima je i Kevin Bejkon koga izuzetno cenim. Prvo nas film upoznaje sa likovima. Tu dolazimo do još jedne mane današnjih slashera... jednostavno znate ko će da preživi do samog kraja.

E, ovde je onaj za koga sam mislio da će ostati do kraja, nastradao prvi. Što se tiče prvog ubistva u filmu, videla se krv i to je to. Pomislio sam da će i nadalje biti tako. Još jedna velika greška. Ubistva su ludačka. Atmosfera pre svakog od njih užasno napeta, i zatim sledi spektakularna egzekucija. Nijedno ubistvo ne liči na drugo, neka dolaze sasvim iznenadno, ako su prikazana, ostavljaju vas zabezeknutim, ako ih ne prikažu, teraju vas da nagađate. Kada sam video ovu Naj scenu, bukvalno sam skočio od iznenađenja. Kraj je takođe lud, tera vas da porazmislite o mogućnostima i ostavlja prostor za nastavke, koje već sada rado čekam pogledati. Najtoplije preporučujem ovaj film, i to ne samo ljubiteljima horora.

Zanimljivost:
Betsi Palmer je rekla da je ulogu prihvatila zato što joj je trebao novac za nov auto. Kada je pročitala scenario rekla je da je film "teško sranje". Snimanje filma je trajalo 28 dana. Do sada je zaradio 40.000.000$ a budžet mu je bio 500.000$. Dok je film sniman, planirani naslov je bio Duga Noć u Kampu Smrti. U jednoj od scena, jedan od momaka gađa metu pored devojke koja ju je donela. Taj pogodak je izveo čuveni Tom Savini, majstor specijalnih efekata u mnogim horor filmovima.

Naj scena:
Jedno ludačko i iznenadno ubistvo.

Moja ocena: 7/10

Нема коментара:

Постави коментар