Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 7. август 2011.

Exorcist II: The Heretic (1977)


Kod nas nazvan: Isterivač Đavola 2 : Jeretik
Žanr: Horor | Misterija | Triler
Režija: John Boorman
Glumci: Richard Burton, Linda Blair, Louise Fletcher...

Priča:
Devojka, nekad posednuta, otkriva da demon još uvek obitava u njoj. U isto vreme, sveštenik istražuje smrt njenog egzorcista.

Moj osvrt:
Film koji je pre prikazivanja izgleda bio osuđen na propast. Ok, nije sigurno u rangu prethodnika, ali nije toliko loš kao što mu IMDB ocena (3.6 trenutno) govori. U principu, film je bio ismejan kada je počelo u njemu da se govori o sinhronajzeru, mašini koja omogućava zajedničku hipnozu. Zanimljivo da je to publici teško da proguta, s obzirom kakva sranja se sve kotiraju kao kvalitetni filmovi. Pomenuću samo ovaj nazovi film od pre par postova Social Network. Kao smo preinteligentni da sinhronajzer primimo kao izum a kao je kul kad lik za par sekundi isprogramira Boga oca.


Kad smo kod programiranja, ljudi koji su gledali recimo Hakere sa Anđelinom Žoli, možda su primetili da ona kuca ip adresu koja počinje čini mi se sa 300 ili 500. Programer koji gleda to oseća se kao profesor srpskog jezika kome u filmu servirate 45. slovo azbuke. U istom filmu klinja hakuje CIA ili FBI mrežu, ne sećam se tačno. Yeah Right, klinja od deset godina.... mreža u ono vreme... Da ne pominjem Ramba koji sa šakom metaka ide na kompletnu armiju srednjeg istoka, ili možda čika Brus Vilisa koji je automobilom ubio helikopter... A sinhronajzer je strašan???


No, da se vratim filmu. Započinje jezivom scenom koja je zaista dobra. Tu se upoznajemo sa glavnim glumcem, legendarnim Ričardom Bartonom. On glumi sveštenika koji treba da istraži događaje iz prethodnog dela filma. Zatim sledi scena sa našom glavnom junakinjom. Tu nam pokazuju da je ona odrasla, i to da nam to još bolje pokažu kako se razvila, ona stepuje u tankom džemperčiću bez brusa što je preočigledno. Zar to nisu stvari za bezvezne horor filmove? Ali dobro, ta mala glupost je podnošljiva. Ubrzo se saznaje da sa devojčicom, tj sada već devojkom i dalje nije sve ok.


Priča se dobro zahuktava, ima par rupa ali ne toliko strašnih i taman kada vas oduševi, kada saznate zašto se ta demonska posedanja događaju, kreće nagli pad. Kao da su filmotvorci skontali da je film suviše jednostavan, pa su odlučili da ga možda mistifikuju, a uspeli su da prilično zabrljaju i da ga zakomplikuju. Naravno to je rezultiralo potpuno mlakim krajem. Još treba pomenuti sjajne scene Meganinih snova u kojim se pojavljuje i otac Merin (Maks Fon Sidou) iz prvog dela. One daju dobar ton ovom filmu i iako nisu na pogled strašne, nekako deluju mistično jezive. Na kraju, film vas neće žestoko razočarati ali ni naročito oduševiti, ima svoje kvalitete zbog kojih ga vredi pogledati, kao i neke lošije momente koji ipak ne dozvoljavaju ovom filmu da zablista kako je mogao.

Zanimljivost:
Pre prikazivanja, film je dva puta vraćan na doradu.

Nja scena:
Pored Meganinih snova koji spadaju u sjajne scene, najupečatljivija mi je bio egzorcizam sa početka filma. Jednom rečju jezivo.

Moja ocena: 5/10

Drugo Mišljenje: Exorcist II: The Heretic (1977)

12 коментара:

  1. Volio bih da ponovo staviš mišljenje o prvom delu.Jako me zanima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prijatelju, na žalost, prestao sam da pišem. Objavio sam juče i možeš videti taj tekst na osnovnoj stranici.

      Избриши
    2. Vidio sam ali nisam čitao bio sam u gužvi.Zao mi je ne mogu ni sad čitati.pa ako bi mogao reći ukratko što je u pitanju.I da li još neko sa tobom vodi stranicu i daje komentare?

      Избриши
    3. Sam sam vodio stranicu i imao sam još nekog ko je povremeno napisao neki tekst. U tim tekstovima je navedeno da postoji drugi autor. To je ono što ti mogu reći. Teško da ti mogu nešto skratiti. Onaj tekst obuhvata sve ove 3 i po godine rada na blogu. Kraće ne može :)

      Избриши
  2. Pa dobro oce li ostati blog?Nadam se da ovo sto ima ovdje sto je ostalo da neces brisati.Neka ga nek stoji :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ostaće blog, ostaće i stranica na Facebook-u. Ne bih mogao obrisati nešto u šta sam uložio tri i po godine :) A uostalom, ako odlučim da se vratim pisanju, uvek imam mesto na kom to mogu uraditi.

      Избриши
    2. Normalno da ces se vratiti.Kao sto si stavio zadnji naslov za zadnji pasos u tekstu GAME OVER ;)

      Избриши
    3. Sada mi izgleda da je pisanje o filmovima gotovo. Volim generalno da pišem o svemu, tako da nije isključeno da ću se jednog dana vratiti filmu. Ovog momenta mi se čini da sam sve rekao i da bi svaki sledeći tekst bio ponavljanje nečeg što sam napisao. Videćemo kako ću se osećati kasnije. Da li ću ovu priču ostaviti zatvorenom ili ćemo ići dalje :)

      Избриши
    4. Mogao si jos da zavrsis komentarom na neki veliki klasik.A ne na Edge of Tommorow.Tako bi bilo ljepse :)

      Избриши
    5. Mislim da sam pisanje i završio najboljim tekstom koji sam napisao na blogu :) Kada bih završavao nekim tekstom, bio bi nov tekst o Eyes Wide Shut jer je psihologija tog filma neverovatna

      Избриши
    6. Pa dobro to je istina,no mislio sam da si trebao prije GAME OVER staviti misljenje o nekom drugom filmu.No sad nema veze :)

      Избриши
    7. Nek ostane nešto za eventualni povratak sa stilom :)

      Избриши